Amodernmyth

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Fröken Svår - 5 november 2012 18:16

Är inne på olika webbsidor för att leta fars dags presenter till min pappa som har allt redan. Då kommer jag in på en sida som säljer tuggummi med texten " I love my penis " och handdesinfektion med samma text. Hahaha fantastiskt roligt när man tänker på vem som skulle kunna ge bort en sån present. Min pappa kan dock vara lugn ( eller besviken ) för han kommer inte få någon av dom.


 


Kollar även runt på lite julklappar och ack så svårt det är. Förra året så var vi klara med julklapparna i oktober eftersom jag inte ville gå runt och trängas i julkaoset höggravid. Jätteskönt och jag verkligen njöt men det var en konstig jul eftersom Albin bara var 8 dagar på julafton och man fattade ingenting. Dagen innan julafton låg jag med jättehög feber och onda tuttar.   


Något jag bara önskar när det kommer till det här med barn är att folk slutar dela med sig av sina genrella tips. Jag läste precis en facebookväns status där hon skrev att hon var uttråkad i väntar på att bebis ska titta ut och då var den en som skrev:" Passa på att njut, snart är det slut på lugnet och sömnen med för den delen". Precis såna här kommentarer fick jag också uppleva när jag väntade Albin. En negativ kommentar i mitt tycke och inte alls sann då alla bebisar är olika och alla människor är olika. Med detta menar jag att jag har ALDRIG sovit så mycke i mitt liv som jag gör nu eftersom min bebis sover från 19:00 - 07:30 varje natt. ( Självklart finns det bebisar som vaknar supertidigt men varför ska man ta ut det i förskott då man väntar barn och det som mest går runt i huvudet är : Hur får jag ut det här bowlingklotet till bebis genom ett litet hål ?!?    ) Sen behöver vissa människor mer sömn än andra men man får ju anpassa sig efter hur ens bebis sover. Är det en morgonpiggbebis och man vet att man själv behöver mycke sömn så får man ju anpassa sina sovtider. Det jag vill säga med det här är att folk kan sluta med sina negativa kommentarer och sina genrella råd för alla är olika. Ge hellre ett peppande ord " Snart är din efterlängtade bebis här " eller liknande.


Här är min efterlängtade bebis som älskar att sitta i papperskorgen och åka runt runt runt....

 


Nya upplevelser i livet jag fått sen Albin kom är att alltid gå på fest/middag/fika och lukta kräk med tillhörande fläck på kläderna och sen det senaste att göra nummer 2 på toaletten med bebis i knät eller sittandes nedanför och stirra. Lika jobbigt som det är för mig nu kommer det vara för honom när jag berättar det här för honom i tonåren ;)


Vill bara avsluta med att jag tycker man får vara hur negativ man vill, men man behöver väl inte föra över det på andra. Du behöver inte glädjas med folk men låt människor få vara glada, kära, vinna på lotto, ha vänner, köpa ny bil etc utan dina spydigheter så gräv ner din avundsjuka för den mår man bara dåligt av. Kram



/ A   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards