Amodernmyth

Alla inlägg under november 2014

Av Fröken Svår - 30 november 2014 22:10

Tjuvstartade adventspyntningen igår och när jag som bäst stod och strök julgardinerna så pajjade strykjärnet! Ah jag höll på och bli tokig men min fina underbara mamma lånade ut sitt strykjärn så det gick bra till slut. Albin och Jens skötte om bilarna så dom fick vinterskor och blev tvättade.


På kvällen åkte vi ut till Jill, Henric, William och Alexander på middag. Jag njuter fortfarande av köttet vi fick, det var alldeles perfekt!! Albin var i himmelriket då vi fick gå ut och titta på hästarna och Jill var så gullig och tog fram en ponny som pojkarna fick sitta på. Vilken lycka! Dom är allt mäktiga dom där hästarna. Sen har dom ju världens snällaste hund Dexter! Jättetrevlig kväll som avslutades strax efter 23 då vi styrde kosan hem. Pojkarna sov i bilen och fortsatte sova när vi bar ur och upp dom till sängarna.


Idag vaknade vi upp och åt frukost vid 10 precis som igår. Haha denna familj äter frukost när vissa barnfamiljer förbereder lunchen. Man ska väl passa på och njuta när barnen sover. Vi klädde på oss och tog oss ner till stan där det hölls en liten julmarknad. Vi gick först och kollade in brandbilarna där brandmännen var väldigt pedagogiska  och gick ner på Albins nivå och pratade och gav honom en julkalender. Sen gick vi mot häst och vagnen och Jens och Albin åkte. Lyckligvis hamnade dom bredvid Moa och hennes gammelmormor.


 


Så gick vi in på Åhlens och där var Tomten och delade ut paket. Albin hälsade och pratade lite och mottog en påse med gott. Sen tog vi våra frusna kroppar och åkte hem för lunch. Så tog jag fram min fantastiska köksmaskin som jag fick när jag fyllde och gjorde i ordning lussebullsdeg. Så smidig var den! Medans degen jäste värmde vi årets lavendelglögg och så bakade Albin( som var måttligt intresserad av bakandet och mer intresserad av att smaka på degen och leka med hästpepparkakasfigurerna) och jag pepparkakor och lillebror satt bredvid och spana läget . När det var klart så bakade jag ut lussebullarna och Jens och Albin pyntade pepparkakshuset medans Joelman vilade.


 


Nu har vi hunnit packa en del inför Sälen, jag har gjort klart Albins presentkalender och jag har påbörjat vantarna till Joel men dom verkar bli för små och jag kände ett tryck över bröstkorgen så jag packade ner symaskinen och satte mig en stund. Jens håller på för fullt och lägger i stegen i trappen. Det blir så jäkla bra!



 


Jättenöjd över att vi hunnit så mycket denna helg!  Det ska bli så otroligt skönt att komma bort och andas frisk fjälluft och bara stressa ner ett par dagar.


Mina vinterhänder säger att det bli snö imorgon! Vi får se om dom får rätt!


/ A

Av Fröken Svår - 28 november 2014 19:50

Onsdagen var jättetrevlig då jag och svägerskan Linda tog tåget in till Stockholm och gick på mamma boosten the show. Först vart det lite bubbel som vi hade med oss på tåget. Jag hade beställt en sort som hette Voga , där flaskan var jätteläcker tycker jag.


 


När vi kom fram blev det lite vin och god mat innan det var dags för show. Bra platser hade vi och en goodiebag väntade på oss på vår plats. Andreas Lundstedt började och sjöng min favvo låt av honom, driver dagg faller regn. Jättebra. Sen kom Petra Mede ut och skämtade lite. Har aldrig gillat henne men hon var riktigt rolig! I pausen väntade det bubbel i mingelrummet och där fick vi en goodiebag från mathem och så var blondinbella där och sålde sin bok. Det var inte så intressant så vi gick vidare till amarula ståndet och tog lite gott att dricka. Dom delade ut små flaskor med likör och jag fick i mig tre stycken.


 

När vi kom tillbaka in så var det dags för utlottning av fina priser och sen var det mycke Thomas Järvheden som också var riktigt rolig. En toppen kväll med massor med skratt. Precis vad man behövde i detta tråkiga november. Avslutade att tappa min mobil i toaletten (det var bara vatten i) och den funkar faktiskt hur bra som helst! Så den var vattentät precis som den utgav sig för att vara, haha.

Igår var vi ute hos Hanna, Moa och Maja. Dit kom även gamla klasskompisen Fia med sina två fina barn! Jättemysigt och se alla leka så bra och tyst! Vi kollade in Hannas får som hon precis fått och barnen fick mata. Jättehärligt där ute med alla djuren och så.


 


Idag har vi varit med Albin på 3 års kontroll och det gick jättebra. Han var så duktig och svarade så fint på alla frågor! Man blev ju så stolt att man växte ett par centimeter.


Nej nu ska jag fortsätta mitt stressiga liv men nu kan jag bocka av att jag uppdaterat här lite snabbt. Tjo ho!


/ A

Av Fröken Svår - 25 november 2014 22:27

Vi har målat trappen i två dar på raken så ikväll behövdes en paus. Det spelar ingen roll om det tar någon dag extra innan det blir klart. Men bra kommer det allt bli.


Julklappsshoppingen är i fullgång och jag har klickat hem det mesta faktiskt. Jag tar hellre stressen i november och bara njuter hela december. Så har jag gjort i tre år nu!


Haha ingen behöver ge oss låtande leksaker för det ger vi barnen själva, här i form av ett trumset till Albin ;-)

 


Jag fick feeling igår och tjuvstartade julen. Det händer aldrig men jag hade redan druckit en kopp kall glögg hos mamma för några veckor sedan så då tänkte jag ärs nu kör vi! Så jag satte på mig en rödtunika, bakade en mjuk pepparkaka, värmde pepparkaksglögg och satte igång julmusik som spelades på radio och så hade vi en jättemysig fika när Jens kom hem.


 


Idag så åkte vi ner till hamnen och matade änderna efter att Jens kom hem från jobbet. Det var uppskattat av både dom och av Albin. Man blir ju så energifylld när solen tittar fram. Sen åkte vi till tygaffären här i stan och handlade så jag kan sy dom där vantarna till Joel innan vi åker upp till Sälen. Vet inte hur jag ska hinna dock. Imorgon ska svägerskan och jag ut på äventyr på eftermiddagen/kvällen, och sen måste vi måla trappen. På fredag är det 3-års kontroll för Albin och då tänkte jag hinna baka pepparkakor, lussebullar och göra pepparkakshus och på lördag julmarknad och sen hem till Jill, Henric och deras grabbar. På söndag ska det pyntas och en julmarknad til. Förra året åkte vi inte på någon så i år blir det två stycken samma helg för sen är ju helgerna i december helt smockade! Sen åker vi upp till Sälen och det ska bli så underbart! Jag känner mig så jäkla stressad så jag behöver verkligen komma bort och samla lite energi nu.


 


/ A

Av Fröken Svår - 23 november 2014 19:53

En jättemysig helg börjar gå mot sitt slut. Den började iallafall med att Hanna kom hit och hälsade på med sina fina tjejer. Så goa och snälla  dom där tjejerna  JÄr så imponerad av Hanna som är en sån driven person med många bollar i luften. Egen företagare, 2 barn under 2 år och en hel drös med djur på gården. Tänk om jag kunde få tummen ur och vara lika kreativ! Jens kom hem med blommor och helgen kunde ju inte starta bättre, eller jo vi drack en san fransisco i mina nya glas för att drömma oss iväg från detta november rusk!


 


På lördagsmorgonen lämnade vi pojkarna hos mormor och morfar och begav oss till Västerås och erikslund. Det blev shopping av nya skor, julklappar, och en tunika men framförallt matta till trappen och färg till räckfästerna. Vi kom lagom hem till att Jennie ringde på dörren. Hon hade med sig presenter till pojkarna. Alltid så omtänksam mot mig och barnen. Efter en hel del prat så for hon hem och vi fortsatte lördagsmys med mat och soffmys.


Idag vaknade vi och åt en jättegod frukost med räksmörgåsar, frukt, smootie och kaffe. Att dricka smootie i mina nya burkglas var fantastiskt. Älskar söndagsfrukost!


 


Så gjorde vi plättar och packade korgen för en utedag i Uppsala. Vi började i Pelle svanslös lekparken som visade sig vara en riktig hit för både stora och små. Jättemysigt hur dom byggt upp ett litet samhälle med polisstation och konditori m.m


 


Rutschkana och en bil fanns det också. Det ända som var minus var att det var väldigt trångt i husen så det var svårt för oss vuxna att komma in men det är ju trots allt till för barnen. Men just rutschkanan så var det så långt i tak att Albin slog i huvudet :-P


 


Sen åkte vi vidare till 4H gården i Gränby där vi började med att äta lunchen vi hade med . Det var ponnyridning men Albin ville inte rida denna gång. Men vi gick runt och tittade på alla djuren om och om igen.


 



Nu sover barnen så nu vankas det trappmålning. Hoppas eran helg varit lika bra! Jätteroligt med så många som tittade in när jag la upp den på facebook. 64 unika besökare och 164 sidvisningar hade jag den dagen. Ännu roligare med kommentarerna och gilla knappen ;-)


/A

Av Fröken Svår - 19 november 2014 22:02

Jaha då gör vi ett nytt försök och säger att vi är på banan igen. Vaknade upp i fredags och mådde så jäkla illa och pojkarna var så fina och tog det lugnt med mig i sängen i flera timmar tills Jens kom hem då var de som att spärren släppte och jag kräktes resten av kvällen. På lördagen sov jag bort mesta dels av dagen och alla energi var bortblåst. Jens fick stanna hemma från jobbet måndag och tisdag för jag mådde så sjukt dåligt!


Men nu sååå...men man vågar inte ropa hej till nått! Albin har fått tillbaka hostan och varje gång blir jag rädd att de ska bli kräkhistoria av det hela. Hatar magsjuka!



Albin målade tårtor med fingerfärg och lillebror satt bredvid och var glad!

 


Så idag tog jag mig ut för första gången på över en vecka. Kändes skönt med friskluft och pojkarna hade sina nya kanelbulle mössor som jag köpt av en tjej som syr. Dock har jag trott att jag haft ögoninflammation så jag har slängt min mascara men nu när jag läste om symptomen så är det eksem på ögonlocken som jag har. Inte så konstigt, har ju så konstig hy förövrigt. Mina händer som säger till när det är dags för snö tex. Så jag var ute och gick och sen iväg och shoppade utan smink. Gud vad naken man känner sig! Blek och trött utan mascara.


På kvällen var jag och käka på vita elefanten med Mia. Trevligt och god mat! Mer vardagslyx åt folket :-)


Albin satte byxorna på huvudet och tyckte Joel skulle ha det med...en byxhatt!

 


Snart helg igen och då vankas det köp av filt matta till trappen, Pelle svanslös lekparken och besök av Jennie. Härliga tider.



Ha en bra slutvecka och håll era tummar att vi slipper kräksjukan nu.


/ A

Av Fröken Svår - 13 november 2014 20:55

I veckan har vi varit hemma och kurerat oss. Två snoriga barn och en mamma med ett ont knä. Men nu känns det som att vi är på banan igen och Albin hostar nästan ingenting och Joel verkar piggare då han sovit hela nätter igen.


 


Jag har hunnit sy några dregglisar i tygerna vattenballong, smågodis och fruktsallad med frottébaksida. Väldigt nöjd med själva kvaliten då man inte behöver byta dregglisen så ofta för den går inte igenom som vissa andra. Nästa projekt är nog att sy vantar till Joel i nått av de tygerna. Love it!


 


Sen en liten kik på köket också...


 


 


Nej nu är städtorsdagen slut och jag ska landa i soffan och njuta!


/ A


Av Fröken Svår - 10 november 2014 18:56

Fredagsmyset ändrades snabbt till kräkningar. Albin låg bredvid mig i soffan och det började lukta lite där bakifrån så när han vakna till så fråga jag om han behövde gå och bajsa och han nickade sen hann vi bara upp ur soffan innan han kräktes. Stackars liten! Vi duschade av honom och Jens avbröt tapetseringen och tog bilen till coop för att köpa vitpepparkorn som många rekommenderar för att förhindra magsjuka så 21:58 stod han i kassan och betalade. Medans han handlade så kräktes Albin en gång till. Vi bäddade till honom och Jens i gästrummet för att hålla pojkarna isär.


Smörgåsen som helt spontant såg ut som en gubbe.

 


Men inget mer hände och vi hade världens piggaste kille på lördagmorgonen. Vi tror de kan bero på maten vi beställt på kvällen som han inte tyckte smakade så bra. Skönt att de var över så snabbt. Tapetseringen fortsatte på lördagen så nu är det nästan klart. Impad av Jens som gör det helt själv och aldrig tapetserat  förut. Så nu sitter det nya gardiner uppe och en hylla istället för min receptvägg.


  

Idag tog vi fram Albins bollhav igen och det tyckte Joel var skoj!

 


Sen har det varit statusar på facebok angående sempers nya ersättning och att barnen kräks av den. Nu har det även hänt hos oss. Köpte ny förpackning igår och Joel har kräkts både igår och idag av den. Han äter ju bara ersättning precis innan han ska sova och det är bara då han kräkts. Så nu byter vi till välling, han är ju ändå 6 månader snart.


/ A

Av Fröken Svår - 7 november 2014 20:33

Igår föll första snön. Det snöade hela dagen och det la sig faktiskt men idag på förmiddagen töade det bort. Utvecklingssamtalet igår gick bra och fröken tyckte absolut inte att vi skulle säga upp platsen. Vi behöver inte vara där 15 timmar i veckan utan vi får göra som vi känner. Skönt! Glömde ju skriva att jag var och hälsade på Fia i måndags och hennes små katter som var otroligt söta men min puls var så hög för jag är ju verkligen livrädd för dom små liven. Kände mig så knäpp men kan ju inte rå för det. Nu är det fredag och det är så mysigt att vara hela familjen. Jensa tapetserar köket just nu och jag kikar idol och dricker ett glas vin. Barnen sover så gott. Hoppas ni får en bra fredag! /A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards