Amodernmyth

Alla inlägg under september 2013

Av Fröken Svår - 29 september 2013 19:31

Helgen rusade förbi lika fort som vanligt men jag har två lediga dar till. Imorgon är dagis stängt och på tisdag ska mormor begravas. Kommer bli en oerhört tung och sorglig dag.


På jobbet i fredags så hade jag gjort mina akordsminuter när klockan var 15:25 men jag tänkte att jag drar en order till och fick ju ordern från helvetet. En stor order och så fattades det grejer, och påfyllnadsplatsen var tom. Till slut så hittade vi grejerna på WM och jag kunde göra klart. Men herregud så stressad jag var och tacksam över fina arbetskollegor som hjälpte mig. Men jag var helt slut & tom i huvudet när jag stämplade ut.


I går åkte vi till boländerna i Uppsala och köpte höst och vinterskor till Albin. Jens köpte även en skjorta till begravningen och jag en myströja. Det blev trerätters på ikea och lite shopping där innan vi for hemåt. Albin somnade sent på eftermiddagen så han var inte trött förens vid 21:30 då han somnade av sig själv i soffan. Åh så mysigt det var   .

Kom ihåg när man själv var liten och fick somna i soffan på helgen till ljudet av musik eller tvn. Man kände sig så oerhört trygg.


En kille som vattenkammade håret innan mickelsmäss.

 


Idag vaknade vi sent eftersom Albin varit vaken så länge kvällen innan. Albin och Jens åkte och köpte färska frallor så hade vi en mysfrukost innan vi begav oss till mickelsmäss.


Klappa djur och kolla på helikopter var roligast.

 


Lagom med folk eftersom vi var där tidigt. Inköpen blev en väggljusstake och två barntröjor och Albin fick en lastbil. Han tröttnade att sitta i vagnen efter en timme så då köpte vi varma chips till honom så satt han och mumsade , drack vatten och pekade på alla hundar. Jätteduktig var han och det var faktiskt inga problem med vagnen eftersom de var lagom med folk. Vi kollade in klapphagen och Albin skrattade när han klappade ponnysarna. Sen blev det korv och kolla på helikoptern innan vi for hem.


 


Läste min gamla blogg och den är mycke roligare än den här. Men jag vet inte vad jag ska skriva om för mitt liv kretsar ju kring min Albin och min Jens.


/ A


Av Fröken Svår - 26 september 2013 07:16

Igår när Jens lämna Albin på dagis så såg Ellinor (en flicka på dagis) Albin genom rutan och började då banka och vinka till honom för fullt. Sen när vi hämta så berätta fröknarna att Albin och Ellinor går och håller varann i handen på dagarna. Sötnosar !!

Imorse ville Albin absolut inte vakna men 06:45 så tittade dom små ögonlocken upp efter att jag tagit av pyjamasen medans han sov. Sen var det bara att hoppa in i en kall bil med en varm filt.

Hoppas ni får en bra dag för det ska jag försöka ha trots mina onda fötter då jag hämtade ut nya jobbarskor i tisdags. Ajj ajj.

/A

Av Fröken Svår - 24 september 2013 18:56

Igår när vi hämta Albin på dagis så berömde fröken honom för att han var så duktig på att säga barnens namn. Duktiga kille. Dom hade även satt upp bild på Albin över hans krok som dom tagit. I kapprummet finns även en surfplatta som visar bilder på barnen och vad som händer om dagarna. Supermysigt. Idag när vi hämta så berömde fröken honom för att han är så duktig på att plocka undan. När fröken sopat så hade Albin plockat undan sakerna och lagt på respektive plats. Idag hade han även gått och pussat på barnen och pussat fröknarna på munnen. Haha puss på kinden dög minsann inte enligt Albin.
Stoltheten växer över denna goding.

Fick ett härligt sms av teres igår. Blir så glad i hjärtat. I somras fick jag även ett gulligt brev med snälla ord. Vilken otrolig vän. <3

Idag har jag varit och klipp mig för första gången på 1 år. Haha jag slösar inte mina pengar hos frisören iallafall. Albins hår har växt ordentligt så om några år kanske det är dags för honom att gå till frisören ;-)

/ A


Av Fröken Svår - 22 september 2013 20:35

Älskar era kommentarer. De är det som gör det extra roligt att blogga!!      


I fredags efter vi ätit tacos tills de sprutade ur öronen så gick vi till fanna ip som ligger precis vid oss och kollade på när Albins kusin Måns spelade fotboll. Så söta dom där 6 åringarna där alla jagar bollen och springer i klunga. Det var tydligen avslutning av fotbollsskolan så det delades ut medaljer till alla som deltagit. Ludde och Albin hade dock supertur så när en av ledarna gick förbi dom så fråga han om dom också ville ha en varsin medalj. De hade ett gäng medaljer över och det var ju jättegulligt att grabbarna fick också.  Albin var uppe till 21:00 vilket vi tyckte var supermysigt. Kolla på idol och ha riktig fredagsmys hela familjen!


 


På lördagen tog vi det jättelungt och min axel började kännas bättre. Så efter att Albin sovit så åkte vi ner och fikade på tammerfors . Supermysigt och Albin satt och hejade på alla pensionärer :) En kvinna vart storm förtjust och stannade och pratade länge med oss :) Sen åkte vi hem och kollade på björnes magasin som Albin tyckte var superbra.


 


Imorse åkte Jens och Albin och köpte färska frallor till frukost och medans dom handlade så dukade jag upp ett frukostbord som innehöll det mesta gott man kan tänka sig. Tände mängder med ljus och sen hade vi långfrukost. Älskar verkligen frukost, bästa målet på dagen. När Albin sov så gjorde vi ordning hans lilla album och la ut lite saker till försäljning. Sen fixade vi små piroger med hjälp av tupperware pirogklämmarna. Dock har vi inte smakat dom ännu utom dom blir till imorgon kväll. I kväll har vi ätit langos som är så sjukligt gott!! Nu är man så mätt att man bara vill lägga sig i soffan och kollade på wallander.


 


Avslutar men en av de bästa låtarna just nu. Älskar miss li.



/ A





Av Fröken Svår - 20 september 2013 12:22

En vecka av saknad   




Axeln känns bättre men inte helt hundra. Men skönt att det blir bättre för varje dag. Det här är första veckan sen Albin började på dagis som han gått en hel vecka. Annars har det  varit sjukdom och planeringsdag. Gick tydligen jättebra och lämna idag också. Så himla skönt och befriande.


Just har ju glömt att skriva om Idas och min härliga shoppingdag i söndags. Hon fick när hon fyllde 13 , att åka och shoppa med mig och få pengar till det. Vi kollade först när hon spelade fotbollsmatch och dom vann. Sen vidare och åt lunch bara hon och jag och sen for vi till Västerås för shopping och fika. Jättemysigt att bara vara hon och jag och prata om allt mellan himmel och jord. En himla fin tjej det där men bra åsikter. Men vi var vääldigt trötta sen när vi kom hem med våra fynd! :)


 


  

Jag har tagit mig en varmdusch men stinker tigerbalsam om axeln trots att jag skrubbat. Känner lukten i soffan också och jag har ju suttit där fast med tröja på. Stark doft.


Tittut ;)

 


  

I onsdagskväll så slog Albin av läppsträngen under överläppen. Det forsade blod och vi ringde till tandläkaren för det stod på nätet att det var dit man skulle vända sig men det är ingen fara. Han slog inte i några tänder men usch ser ut och göra så ont. Som vanligt grät han bara en liiiten skvätt och sen var allt som vanligt trots att de forsade blod.


Det spelar ju ingen´roll vart man har kalsongerna, huvudsaken är ju att man har dom på sig ;)

 


Igår kväll så målade vi med fingerfärg. Albin tyckte de var supermysigt att måla hela familjen. När barn målar blir det så färgglatt och fint när dom blandar alla möjliga färger. Ikväll väntar det en skön kväll men tacomys och idol. Hoppas kunna göra nån nytta här hemma också. Eller jag kan ju inte lyfta men jag är bra på att dirigera Jens ;)


Varför vänta till vintern med att åka snowracer?

 


Så underbart med barn. Varje "ålder" dom kommer in i tycker man är den bästa. Som nu, det händer så mycke roligt och han pratar hela tiden vilket är supermysigt. Han hittar på bus och man får verkligen vara snabb med kameran. Som när jag stod i köket och fixade och han kom inspringandes i denna utklädnad.


  

Trevlig helg och jag avslutar med en fredagslåt av världens bästa band Thirty seconds to mars och deras låt Do or Die där delar av videon är inspelad på konserten vi var på , på gröna lund i somras. När dom åker extreme på gröna lund och filmar ner mot publiken , där står vi :)



/ A  


    


Av Fröken Svår - 18 september 2013 19:30

Tack till alla er raringar som skrivit i bloggen och hört av sig via sms angående mormor. Ni värmer mitt hjärta   


Jaha nu sitter man här med en skadad axel som dock är något bättre idag än igår. Vaknade natten till tisdag med världens värk och kunde inte röra armen. Usch man blir helt handikappad och kan inte ens klä på sig. Hoppas det är på bättringsvägen.


Det går bra att lämna Albin på dagis nu. Fjärde dagen som han inte gråter när Jens lämnar. Känns oerhört skönt. Dock hade han blivit biten igen på dagis. I armen denna gång och av en annan flicka. Gör så ont i mammahjärtat men ändå tacksam att fröknarna tar de på stort allvar och tar till olika åtgärder.


Albin vill nu inte bara ha Totte bredvid sig i sängen utan även sin vita bil. Gullunge   


 


Annars är det mycke på gång nu känns det som. Full fart! Är lite sugen att gå på Niiinis ( hon från hela sverige bakar ) bloggevent. Jag ääälskar ju goodiebags ;)

http://www.femme.se/niiinis/2013/09/13/du-har-val-anmalt-dig-till-mitt-10-arsjubileum/


Jaha om man ska lägga sig i soffan och försöka göra lite övningar med axeln igen framför idol. Ha en bra kväll!


/ A








Av Fröken Svår - 15 september 2013 20:23

I fredagskväll så gick min älskade mormor bort. Saknade och sorgen är så otroligt stor men jag vet ju att min morfar fått tillbaka sin älskade som han längtan så efter. Mina tårar rullar titt som tätt och känslan att aldrig få krama om henne och stryka hennes rygg och känna hennes satinliknade klänning på handflatan är ofattbar. Jag har inte fattat det ännu, älskade lilla mormor!   


    



"Mormor min mormor varför just du?
vi som skulle haft så roligt här & nu!
Mormor tar morfar i handen & omfamna varandra
eran kärlek kommer lysa ända ner till oss andra.
smärtan är stor & jag försöker blunda hårt
men varför är det så svårt?
Snälla gud ta hand om min vän
så kommer jag sen.."   



Av Fröken Svår - 12 september 2013 19:12

Idag när vi hämtade Albin så såg han oss långt borta och släppte frökens hand och sprang hela vägen mot oss och upp i min famn. Väl där såg jag att han hade ett bitmärke över hela kinden :( Fröken förklarade då att en av flickorna hade bitit honom. Den flickan hade även bitit flera barn så nu skulle dom ta i extra tag för att få slut på detta. Jag blev ju helt förkrossad över att han blivit biten men väldigt glad över att fröknarna verkligen tar tag i detta problemet direkt!! Jag tycker dom är riktigt bra på Albins avdelning. Så nu hade åtgärdet vidtagits så att detta skall undvikas. Vi mötte flickans mamma och hon såg helt förstörd ut och jag kan ju bara tänka mig hur det känns att ens barn bitit flera barn på dagis. Även om hon är liten och inte vet vad hon gör så jag kan inte låta bli och tänka "Jäkla unge och ge sig på mitt barn". Dock var Albinson vid gott mod så det känns bra.



Nått annat hemsk som man tänker mer på nu när man har barn är den där pojken som misstänks för att planera skolmassaker på Lidingö-gymnasiet. Man har ju bara undrat när det skulle komma hit till Sverige. Man blir ju livrädd för världen. Kan man bara ta sin familj och linda in dom i bubbelplast och flytta till en öde ö?



Till nått roligare så börjar ju mitt favoritprogram om 40 minuter, de dejtbara. Så underbara människor som lär mig mycke om vardagslycka trots att jag bara tittar på dom på tv. Ärliga och glada människor helt enkelt, I love it!


Fredag imorgon och det ska bli såå skönt!


/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards