Amodernmyth

Alla inlägg under juni 2020

Av Fröken Svår - 28 juni 2020 09:57

Vilket fint midsommarväder Sverige bjöd på. Varmaste midsommar på 50 år sas det.

Vi åkte till Eskilstuna redan på torsdagen efter Jens kommit hem från jobbet. Så fort vi kom fram så hoppade Albin och Joel i och badade. Så härligt med miljöombyte och jag tror man uppskattade de mer än någonsin i dessa tider. Vi tog även en kvällsdopp vid 23:20 innan vi gick och la oss.


 


       


På fredagsmorgonen tog jag och Arvid en promenad för att plocka lite blommor till midsommarstången. Så fridfullt och vackert att gå i dessa vyer. När vi kom hem så hoppade jag i och badade. Vilken toppen start på dagen.


 


Sen blev de frukost och vi satte igång och gjorde midsommarstången. Sen väntade 5 kamp för barnen där de vann chokladpengar på varje station som de sen kunde byta in mot en varsin donout badring. Såklart fick de äta chokladpengarna också.


 

   

 


Så blev de sill lunch och så var de dags för den årliga midsommar tipspromenaden och man märkte att allt inte var som vanligt då kusin Linda inte vann i år. Vi hade corona säkrat med handsprit, handskar och avstånd. Sen blev Linda med familj kvar och Albin som saknat Lukas så mycket fick äntligen spela lite fotboll och innan de gick hem så var även Pontus med och körde "innebandy" till pojkarnas lycka! En fin familj! 


 

   


 


Sen blev de middag och Karsten Torebjers snapsvisor. 


     


På midsommardagen kom Raija och Lasse. Barnen brukar springa midsommarloppet på midsommarafton inne i Torshälla men vi gjorde ett eget midsommarlopp och fick vi även med oss pensionärerna på detta! Underbart! =) 


 

   

     


På söndagen tog vi en tur med båten. Arvid somnade nästan på färden.


       


Ångrar att vi inte var kvar några dagar till men då skulle vi sakna Jens så mkt som var tvungen att jobba.

Dessa dagar har varit galet varma, 35 grader i skuggan. Men jag blåste upp barnens pool och fyllt med vatten så vi har kunnat svalka oss i den. Så skönt det iallafall. Joel har haft sin sista fotbollsträning innan sommar uppehållet också. Bästa grannen Lasse kom över med jordgubbar från sitt egna land till oss. Så himla gott. Var ute och spelade fotboll med Albin och gjorde illa ljumsken igen men känns lite bättre nu.


     

 


 

Igår eftermiddag körde vi kubb med Nathalie, Dick och barnen. Vi hade tagit med oss Norells mobila bar med lite gott att dricka och äta, och sen körde vi två kubb matcher där vi vann en varsin gång. Sen gick vi hem och grillade här. Stella var så trött så hon somnade på picknickfilten och fick åka cykelkärra hem till oss men då kvicknade hon till =)

En supertrevlig eftermiddag och kväll och helt plötsligt var klockan 23.30


   


Nu är Albin och Jens iväg på fotboll. AIK's P11 lag är här och gästar igen och så himla tråkigt att vi inte får vara med och titta men fick nyss rapport från Jens och då stod de 2-2 i Albins match.


 

 


Arvid har hunnit bli 11 månader och samma dag firade alla killarna i familjen namnsdag eftersom de heter David hela bunten. Vi har nu bytt bort babyskyddet och hoppas han kommer tycka bättre om att åka bil då för nu är de verkligen ingen favoritsyssla. Nu låter han som bilen om man frågar hur den låter och ger nappen om man frågar om man får den. Imorse sa han även tack tack. 



   


Nu ser vi fram emot en vecka med lite svalare temperaturer så man kanske kan sova bättre. Idag säger vi Grattis till mamma och pappa som firar 45-årig bröllopsdag idag! 


 


/ A 

Av Fröken Svår - 13 juni 2020 19:20

Vilken sommarväder vi har, man blir glad långt in i själen. Jag har tänkt på att allt känns så himla mycket grönare i år, men kan de vara pandemin som gör att vi ser saker på ett annat vis? 



Nu har vi firat våran 10 åriga bröllopsdag. Väldigt annorlunda mot vad vi tänkt eftersom vi "bara"  blev hemma och lagade trerätters. Jens kom hem tidigt med en jättefin blomsterbukett. Vi skulle även picknickat när Jens kom hem men min ljumske sa nej då jag överansträngt den under veckan, så vi dukade upp lite gotta och öppnade en flaska bubbel här hemma. Jens fick Iron maiden öl och en Liverpool tatuering som han satte dit på vaden i tisdags. Jag hade bokat tid och han hade såklart pratat om den där tatueringen i flera år så nu slog jag till.


     




Vi dukade med våra bröllopsservetter och maten bestod av halloumivåffla med löjrom och gräddfil till förrätt, oxfile med potatisgratäng till varmrätt och chokladfudgetårta till efterrätt. Vi kollade även hela bröllopsfilmen från kyrkan, 23 och 24 år gamla var vi redo att lova varandra kärlek i nöd och lust. Så glad för att vi vågat tro på kärleken.


     


Efter middagen fick jag en sån fin ring av Jens. Jag blev så otroligt glad. Svårt att få den på bild dock.   


 



Det bästa är att 10 år är bara en början. De finns ingen annan som du och jag är så glad att jag har dig. Den jag kan berätta allt för, den som alltid orkar lyssna och försöker förstå, den som får mig att skratta, och den som gett mig tre underbara pojkar. Vi är så extremt olika men så fantastiskt lika på samma gång. Även om vi inte fick de firandet vi ville så är ju den elfte bröllopsdagen mer att fira än den tionde. Tack Jens för att du får mig att känna att jag duger, att du gjort så jag får känna på vad äkta kärlek är och kärleken till dig går inte att beskriva med ord, men jag hoppas du känner den i varje milimeter av din kropp.   


 


Vi fick inget härligt nationaldags väder men vi dukade inne och firade Sverige som är ett fantastisk land. Alla runt matbordet fick säga 2 saker med Sverige som dom älskar och de var en fin stund.


 


Den här veckan har verkligen varit fullspäckad. I måndags kom kusinen Max och lekte med Joel hela dagen, när han gått hem åkte jag ner till optikern för årlig linskontroll och sen direkt när jag kom hem tog jag en promenad med Nathalie.


 


Tisdagen var de skolavslutning. Så känslosamt när jag gick där över skolgården och inte fick vara med på den. Men Joel och jag plockade en bukett blommor till Albin på väg hem och så gjorde vi jordgubbstårta som vi kalasde på när Albin kom.  Jens kom bara hem och vände efter jobbet och åkte sen och tatuerade sig. 


     


Onsdagen var de avslutningssamtal på förskolan och de blev väldigt känslosamt även denna gång. Joels fröken verkade helt fantastisk så jag har en jättebra känsla om hösten. Han fick så fina ord om sig och sen att sitta och titta i pärmen med allt de fantastiska fröknarna lagt ner. Vi gav bort en skål med lindts choklad och doftljus och Joel hade skrivit varsitt kort till fröknarna.


 


På torsdags morgonen kom Lucas och lekte med Joel hela dagen och Jens kom bara hem och vände och åkte på fotbollsträning med Albin. Joel, jag och Arvid gick till fotbollsplanen och körde fotboll.  Fredagen tog vi de bara lungt och Joel gick på fotbollsskola.

Idag har Jens och Albin varit iväg på poolspel på Fanna. Duktiga barn som orkade i denna hetta.


   


Så härligt att vi har ett sommarlov framför oss. Ingen stress utan bara spela fotboll, äta glass och dra oss i sängen. Så glad att Albin och Joel har varann och leker hela dagarna. Dom är verkligen bästa vänner. När de var små tyckte jag om att klädmatcha dom nu vill dom de själva.


     


Så kul att killarna är lite större så man verkligern kan ta vara på varje dag och steg med Arvid. Han är så lik Albin i utseende och personlighet. Men även likheter med Joels utseende som bebis.  Nu vill han gå för fullt med gåvagnen och säga där. Älskar mat men inte banan längre. Den bästa stunden på dagen när Jens kommer hem och han kryper till honom och lägger huvudet på sne i hans famn. 


           


Igår satt jag med Arvid och kände mig så energilös som jag gjort ett tag nu och då skickar min älskade vän Loisa nere i Göteborg en video till mig med en hälsning från Stefan Ishizaki på bröllopsdagen. Herregud så fint och så glad jag blev. Han har ju varit min favorit sen han började i AIK men jag fortsatte att följa honom när han lämnade AIK också. När Loisa och jag var i ungdomens år så busringde vi hem till Stefan som då var i 18 års åldern och inte hade skyddat nummer eftersom han var så färsk inom fotbollen. Jag blev så jäkla glad över den hälsningen och jag kan inte vänta tills vi ses igen! Hon sätter alltid ord på mina känslor, vi har samma humor ja hon är precis som jag fast mycket bättre. 



 


De bästa med sommarlovet är alla sena middagar och vi ska snart äta nu och kvällen är ljummen. Bebis sover sen en timme tillbaka och pojkarna leker. Lev i nuet, lev i nuet.


 



/ A 

Av Fröken Svår - 4 juni 2020 20:01

Vi börjar bli klara i renoveringstrasket. Baksidan av huset är målat, mega tujan är borta och tre mindre tujor ska växa till sig, den lilla soltrallen är klar, vi har bommat igen mellan grannen och oss, gräsfröna ligger på plats , altan taket är bytt & själva "staketet" till altanen är utbytt. Så himla skönt. Nu ska vi bara måla framsidan av huset. Före och efter vi stängde mot grannen. 


Före

 

Efter


Före 

 


Efter

 


Före

 

Efter

 


De har varit lite firande här i maj. De var Linneá dagen vilket är mitt andra namn så när jag kom ner hade de dukats upp lyxfrukost, haha så underbara killar.


 


Så började Joels fotbollsskola, och vi var spända på vad han skulle tycka då han inte alls är samma fotbollsfantast som sin bror men som han älskade de. Sen var de dags för honom att fylla 6 år så vi frågade hur han ville göra vid denna speciella tillfälle så tillsammans kom vi fram till att fira med uppdelat på flera stunder. Så direkt efter första fotbollsträningen där även kusinen Max går så kom min yngsta storebror med familj på tacos. Supermysigt.


 




På lördagen vaknade han upp till ballonger, sång och paket. Älskade tacksamma fina Joel.

Sen blev de frukost med pannkakor, muffins, kakor, vattenmelon och självklart varm choklad med grädde som traditionen varit sen jag varit liten. 


 

     




Vid 14-tiden kom min äldsta bror med fru och äldsta dottern på paj och kaffe och vi kunde sitta ute även om de blåste lite kyliga vindar. 


 

På kvällen kom mamma och pappa på pizza och tårta och sen hyrde vi Sune best man på kvällen. Han var så nöjd trots att han egentligen skulle fått fira sin födelsedag på stranden i Spanien. Vi hoppas på nästa år istället.


     


På söndagen så hade vi tagit beslutet att Joel fick bjuda 4 kompisar på kompiskalas med filosofin att de träffas ju ändå på förskolan och så länge de är friska så var de välkomna. Dom hade så kul och körde danstopp, lekte och till slut fick de gå ut och leta efter pokestops med sitt namn på för att byta mot godispåse. Så himla fina presenter han fick, pokemon leksak, lego, radiostyrd bil och pokemon kort.


   

 

 


Sen har de varit så härliga dagar med mkt sol så de har varit mkt promenader, fotboll, cykling och lek med kompisar. Idag när jag lämnat Albin så kom en kvinna fram från sin tomt och sa till mig " Jag har sett dig gå varje dag i ur och skur, och måste bara plussa dig för det" Haha så himla sött! 


             


 


Alla pojkarna utvecklas på olika sett. Vi har varit på bvc och Arvid vägde in på 11 kg och 79 cm lång , längst av barnen i den åldern men även den av pojkarna som sovit allra sämst. Synd att man inte fick den första som sov dåligt när man själv kunde vila sen men man kan ju inte välja och man vet att de går över. Men när han är vaken på nätterna och tycker att 04 är morgon så är man trött. Men han förstår så mycket och säger man hämta bollen till honom så gör han det. Den glädjen när Albin kommer hem och Arvid bara vill kramas med honom. Hjärtat svämmar över. 


               


Så härligt väder i helgen som var och Nathalie kom över på bubbel. En nyfunnen vänskap men ack så fint att träffa människor som är så lik en själv såhär på "äldre" dagar. Hon kom vid 16 snåret och sen sa klockan bara tjoff så var hon 21:15 och hon gick hem och Jens och jag åt middag. Jag vaknade dagen efter påfylld av energi av en sån toppen kväll.


 


I söndags var de morsdag och jag fick sovmorgon och när jag kom ner bjöds de på god frukost och sen lång härlig dusch innan vi begav oss till bredsand för lunch picknick. Den dagen kommer jag också klassa som en av de bästa när man ser tillbaka på detta konstiga år. Underbar dag och jag fick både en klocka och en ny parfym från Hugo Boss men pärlade armband, hemmagjort kort och pärlplattor väger alltid tyngst och det fick jag också. Älskar dom där 4 pojkarna så otroligt mycket. Vi åkte och tittade på de magiska rapsfälten och sen avslutade vi med plankstek och slapp i solen.


                 


Idag var det Joels sista dag på förskolan. Kändes så otroligt ledsamt och de vart tårar både från mig och från fröknarna som varit helt otroliga. Han har verkligen älskat varje dag där och vi har känt oss trygga. Inte en enda dag på dessa år har vi hämtat och de varit något problem. Sen Gun som jag känner sen jag föddes och dessutom är min gudmor.

Men vi har ändå "firat" med att Joel fick välja en leksak på affären och på kvällen har vi ätit pannkakstårta. På onsdag ska vi dock tillbaka och ha avslutning/inskolning samtal med fröknar på förskolan samt fröken i skolan. Vi skickade in ett tack till fröknarna som vi hoppas komma med i helgen tidning.


         


Nu är huset städat, bubblet på kylning och Jens slutar tidigare imorgon för då ska de firas. I våran grundplan så skulle vi suttit i Paris just nu men covid-19 tycker annat och vi gör som vanligt de bästa vi kan för att göra allt så bra som de kan. 



 


/ A 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards