Amodernmyth

Alla inlägg under maj 2023

Av Fröken Svår - 9 maj 2023 15:12

Våren är här och mello är över.  Eller nästan, på lördag är det dags för Eurovision.


Barnen och jag älskar ju mello , att klä upp sig lite glittrigt och färgglatt varenda lördag och hitta nya låtar som man gillar. I år blev min favvo Uje, han hade en speciell plats i mitt hjärta då jag var ett doktor kosmos fan som yngre så jag gillar hans röst och hans låt är verkligen en jättefin kärlekslåt om man sätter sig ner och lyssnar. Ofta drar Arvid igång den på google home. Även Jon-Henrik var en favvo även om man förstod från början att Loreen skulle ta hem det.

Killarna uppträdde en kväll som Smash into pieces som vart Arvids stora favorit och gjorde det så otroligt bra, man blir ju så stolt och sen körde Joel en fantastisk version av Ujes låt. Guld värt när de uppträder.


     

 

             


Fotbollen rullar på och nu har även Joels fotboll dragit igång och hunnit med ett poolspel. På en av Albins matcher så vände jag mig om och fick syn  på en kille som var väldigt lik Mikael Lustig så pass lik att det dessutom var han. Hans dotter skulle spela efter Albins match. 



 

  


Snön har kommit och gått i perioder och självklart är ju pulkaåkning en given sysselsättning då. Med våfflor utomhus som avslutning. 


           


Så kom familjen Karlsson upp. De första planerna på att de skulle komma gick i stöpet pga sjukdomar. Men det var så trevligt med mycke skratt som vanligt och så besökte vi Youseum. Det passade verkligen allihopa. Man fick ett kort som man sen kunde blippa i dom olika rummen så tog dom kort som sedan fördes över till mailen. Ett kul koncept. 


   

 

     

 

 

 

 

 

     

     


Sen kom påsken som har blivit min favorit högtid. Så kravlös mot julen när det kommer till allt. Man har allt det härliga framför sig, värmen och ljuset. Barnen får äta godis hela dagarna.  Vi kom ner till Gränna på skärtorsdagen och där väntades mammas fantastiska smörgåstårta. Den godaste som finns. 


     


Långfredagen var lite kall men det klipptes buskar och fixades och sen fick killarna leta efter de 24 färgglada äggen som vi gömt med godis i. Så fint att se de stora killarna låta lillebror hitta också.


   


På påskafton åkte vi in till Gränna och killarna köpte fotbollskort. Sen åkte vi tillbaka och njöt av det härliga vädret. Killarna letade efter sina stora påskägg och Jens hade sin årliga tipspromenad som jag tog hem med hela 7 rätt i år. Vi hade även "releasefest" för låtarna jag spelade in i höstas. På kvällen njöt vi av mammas goda påskbuffé. 


                             


Påskdagen så var det dags för lite jobb igen och slänga alla grenar som klippts. Där fick mig att inse att vi är nöjda med vår lilla tomt. På kvällen blev det bingolotto och jag gjorde ordning en egen till Arvid så han kunde kryssa lite hur han kände och på måndagen for vi hem igen.


 



I år var första gången på länge som det var brasa på Fanna IP så den var vi och kollade in.


   

 


Annars så har jag varit runt med min axel, gått på smärtstillande och efter läkaren  besökt både sjukgymnast och gått på massageterapi. Förstår att det kan ta tid men när man provar olika alternativ och inget hjälper så tär det på psyket. Så belastar man på ett annat sätt så nu har jag fått problem med armbågen. Men efter semestern hoppas jag att jag fått energi att ta tag i allt igen.


Joel har lämnat nya kissprover som fortfarande efter snart 2 år visar blod i urinen. Får vi se vad planen är nu. Oroligt även om läkaren säger att vi inte ska vara oroliga men det beror ju på nått och man skulle gärna vilja veta vad.


Sen fortsätter den där grannen att sno energi och göra allt för att man ska vantrivas. Man går igenom alla alternativ för att komma härifrån, en flytt upp till Haparanda känns inte så fel.


Så just nu känns min energinivå låg. Då är det tur att jag har en underbar 3-åring här hemma som höll sig frisk i 6 hela veckor innan man var tillbaka i vabträsket igen. Han är så otroligt härlig och jag är så tacksam att han kom till oss. Han har sånt roligt ordförråd så denna tid är ljuvlig.


I lördags på städdagen så gick Albin och Arvid och hämtade korv och där fick han syn på en kompis från förskolan men även andra 3 åringar som han inte känner. Han började med att säga " Hej jag heter Arvid, vad har ni för favorit film?". Albin ordnade så alla 3 åringarna kunde spela fotboll ihop på lilla allmänningen med små mål.  Jag har nyligen sålt ett par skor till en på området och då visar det sig att den ena pojken har på sig dessa spidermanskor och Arvid går fram och säger " Albin är inte det här mina skor". Haha inte lätt.  


Andra härliga kommentarer är att:

Han vaknade upp en torsdag och efter någon sekund som vaken så säger han " Nu är det inte långt till fredag" 

I förra veckan så satt han och höll på med något och kläcker ur sig " Vad i hela världen".

För nån månad sen när pojkarna lekte så sprang Arvid till Albin och sa " Albin det har hänt nått förfärgligt, tjuven Joel är borta" 

Han har också upprepade tillfällen sagt " Mamma visst vill vi inte gå till jobb, skola och förskola men vi  gör det för att vi måste?"

Att läsa för honom på kvällarna och han avslutar med att säga " Mamma, jag älskar dig för mkt" gör att hjärtat svämmar över. Älskade lilla Arre Barre Blomqvist.


     


Avslutningsvis så får jag ändå avsluta med lite pepp.

Fick jag så mycket kärlek när jag delade med mig av en historia som hänt mig inne hos Linda-Marie Nilsson. Kul att se att det finns så mkt kärlek där ute.


 



Det andra är att låtarna jag la upp för allmänheten att lyssna på som orsakat så många tårar hos mig för jag har sån prestationsångest och jag tyckte verkligen inte min röst höll i dessa låtar. Fick en ny självbild att jag inte kan sjunga.  Låtarna har trots allt fått väldigt många lyssningar på dessa 3 veckor som de legat ute. Så tacksam. Dagen efter jag la ut den första så ringde min bror Henrik och gav mig så mkt pepp och beröm och så då började jag lyssna på den på ett annat sätt som han beskrivit och nu känner jag att jag faktiskt tycker om den. Släppte då Slide och den fick inte lika mkt kärlek men den ligger varm i mitt hjärta då den var såå kul att spela in. en sista låten tror jag inte att jag kommer lägga ut men vi får se vad framtiden säger. Fick dock ett mod till mig och skickade låtarna till en gammal kompis från förr som sysslar med musik och han skrev tillbaka såna hyllningsord men det som satte sig starkast var : " Det kommer en frågan om ett samarbete, det hoppas jag att du förstår" 

Så tack alla ni som lyssnat och fortsätter lyssna! 


  

 


Med den här takten som jag håller nu på bloggandet så hörs vi igen efter sommaren.

Avslutar med den här bilden som jag tycker är lite gullig den är ifrån en jätterolig mellokväll hos Willfjords där vi fick dansa med koregrafi till Beyoncé med stolar som rekvisita och njuta av en underbar version av Dance of death med våra karlar. Just såna kvällar man vill fylla detta året med.


 

/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards