Amodernmyth

Alla inlägg under juli 2014

Av Fröken Svår - 29 juli 2014 19:05

 Herregud så varmt det är. Svetten rinner och då har jag ändå precis duschat. Puh! Jag är ju vintermänniska men tycker om att vi har fyra årstider i detta land. Sommaren är härlig på sitt sätt men nu är det lite väl varmt. Joel verkar inte trivas i värmen och har haft en gnäll dag idag stackarn. Det låter som om han har ont någonstans och man blir ju så förtvivlad när man inte vet hur man ska hjälpa honom. Albin sitter och håller för öronen men oj vad han tycker om sin lillebror " Jag älskar inte Tomten, jag älskar bara Joel"  " Jag tycker om lillebror "  Mamma älskar mig, pappa älskar mig, pyret älskar mig "  Några av hans ord.   


 



I lördags hade vi Jill och Henric och deras pojkar William som är född en månad innan Albin och sen Alexander som är född i januari i år här på middag. Alexander är den första bebisen som föddes i Enköpings kommun i år. Jättetrevligt hade vi och dom stora pojkarna var så söta när dom lekte och diskuterade. Dom badade i poolen också sen somna dom i soffan båda två. När man har trevligt går klockan fort och helt plötsligt var hon 01:45. Våra pojkar gav oss sovmorgon till 09:45.


Vinkaraffen och cognacsglaset med öl.

 


Igår bänkade vi oss i hallen där det var som svalast och lyssnade på Christian Falks sommarprat. Han dog ju några dagar innan det sändes och slutet var verkligen gripande så jag fällde några tårar. Livet är verkligen bara en lån.


Idag har vi varit och tittat på den fina sagostigen dom satt upp här i stan.



Robin Hood.

 


Trollkarlen från Oz

 


Törnrosa

 

Tusen och en natt

 


Trollskogen

 


Jättefint men det var otroligt varmt så vi åkte hemåt och åt lunch och badade i poolen hela dagen. Den här lilla poolen är vår bästa investering. Den är liten men man får plats som vuxen.


 


/ A

Av Fröken Svår - 25 juli 2014 23:46

Igår fick Albin fisk, en väldigt liten aborre. Dagen innan fick Jens en större som mamma tillagade. Smakade sisådär. Jag har svårt för fisk. Albin och Joel fick även träffa sina sysslingar Pontus och Lukas igår. Innan vi åkte hem från Eskilstuna idag så åkte vi förbi slagsta glass och gottade oss! Sen vidare hem och lämna grejer innan det var dags att fara vidare till Bålsta för att fira svägerskan som fyller idag och brorsdottern Elin som fyllde i måndags. Jättegod mat och super smarrig tårta som Ida gjort! Albin hade så skoj med tjejerna. Dom är helt underbara <3. /A

Av Fröken Svår - 24 juli 2014 20:24

Semestern och det vackra vädret fortsätter. Igår åkte jag,Jens,Albin och pappa (min) ut och åkte båt. Så otroligt härligt!! Så det får bli min tredje dröm, att köpa båt! Idag har vi badat och solat. Joel har badat sin lilla pool. Han njöt för fullt! /A

Av Fröken Svår - 22 juli 2014 20:46

Vi är i Paradiset som vi kallar mamma och pappas landställe. Det är så vackert att det nästan gör ont!! Vi började dagen med poolbad hemma och sen vidare hit. Jag har badat i havet ( i Sverige) för första gången på flera år. Jätteskönt var det och Albin njöt. Våran stora kille har varit utan blöja hela dagen och har både kissat och bajsat på pottan. Tänk att man kan bli så sjukt stolt och tårögd av bajs! Nu ska vi fortsätta njuta. Alltså den här utsikten slår det mesta.

Av Fröken Svår - 21 juli 2014 16:21

Jens har semester nu och det är så himla skönt. I lördags tog vi det lungt för Joel hade en skrikdag så vi hann inte med att göra så mycket. Det regnade som bara den också. När vi ätit klart middagen så sa Albin " Tack för maten, nu måste jag gå och äta lite godis" Haha han är så fantastisk!


Igår bestämde vi oss för att ta en tripp till skansen. Det var jättelite bilar ute och körde och heller inte mycke folk på skansen. Jätteskönt! Vädret var perfekt. Soligt och molnigt och lagom varmt.


Vi tog bergbanan upp men det var inte mycke att ha. När vi kom upp så ville Albin åka bil direkt. Så det fick han göra innan vi begav oss mot djuren.


Han fick åka bil före alla djuren och sen en bil efter alla djuren!

 


Efter det gick vi mot hästarna. Dagens viktigaste djur enligt Albin. Dom hade ponnyridning och Albin ville rida. Vi trodde inte han skulle våga då han är lite försiktig av sig så vi gick igenom hela förloppet att han måste sitta still, hålla i sig och ha hjälm och han var med på det så det var bara att ställa sig i kön.


 


Så var de hans tur och en liten ponny vid namn Walle kom fram. Albin hoppade på och hästen började gå och ett leende spred sig över hela hans ansikte.


   


Jag var så otroligt stolt över min lilla kille som blivit så stor att han kan rida på hästen. Åh mitt hjärta svämmade nästan över. Han var så glad att han äntligen fått rida på häst. När han var klar så sa han: Nu ska jag rida på den andra hästen.


 


Efter det gick vi vidare och kollade in grisarna, fåren och kossorna. Vi var kvar där länge innan vi gick mot björnarna. Riktigt häftiga djur men man vill ju inte möta dom själv i skogen.


 


Färden gick vidare mot sälarna som var riktigt roliga och älgarna.När vi kollade in älgarna så fick Albin en tablettask och när jag tittade in i vagnen så såg jag att han stoppade in en godis i lillebrors mun  ( han höll i den ) men tog ut den lika fort. Jag förklarade att lillebror får bara dricka mjölk men han menade inget illa utan ville ju bara att lillebror skulle få smaka.  Vi avslutade det hela med att kolla in allsångsscenen där Markoolio och Tobbe trollkarl höll till och Albin fick prova sockervadd men det var ingen hit tyckte han.


 


När vi kom ut frågade vi Albin om han ville ha korv vilket han ville. Han sa även " Man blir väldigt hungrig av att rida på häst" . Haha och det var ca 4 timmar tidigare. Gullunge. Lillebror sov sig igenom det mest av skansen besöket.


 




Den här dagen var verkligen perfekt på alla sätt och vis och vi var så nöjda! Så fantastiskt att kunna bo så nära Stockholm, en av världens vackraste städer enligt mig.


 


Idag åkte vi till affären med en Albinsson utan blöja och utan incident.Heja Albin!!! Vi var också och hämtade hem ett paket med en ergo baby som jag beställt. Lite klurigt men det ska ju vara det bästa bärselet så vi får öva och sätta på det.


/ A

  

Av Fröken Svår - 19 juli 2014 00:15

 


Har du någonsin tittat dig själv i spegeln och tänkt " JAG duger som jag är!!" Jag tänker alltid, det kunde varit sämre men det kunde definitivt varit bättre. Jag har alltid varit självkritisk och det beror nog på all mobbning jag utsatts för. Jag ber ofta om ursäkt för mig själv och använder humorn för att fly jobbiga ämnen så som min övervikt. Folk har så mycket åsikter om utseende så även jag. Varför har vi det egentligen? Vad har jag för rätt att ha åsikter om hur du ser ut? Jag är inte bättre än dig och du duger precis som du är!! Varför lägger inte folk energi på att förbättra sig själva istället för att klanka ner på andra? Var den du är och försök att trivas med det. Jag måste inse att jag får ta plats ( och då menar jag inte fysiskt) trots att jag är överviktig. Jag räknas fast jag inte är någon skönhetsmiss. Jag finns, mina känslor och mina tankar. I slutändan vill jag bara vara som min mormor. Osminkad med min fina klänning och mina finaste klippsörhängen och knästrumpbyxor och duga precis som jag är. Hjälp vad jag saknar min mormor. /A



Av Fröken Svår - 16 juli 2014 23:15

 


Jag har alltid tillhört den där skaran som tror att man kommer dö ung ( pessimistiskt jag vet ) men så är det iallafall. Därför vill jag leva mitt liv i 180 och aldrig ha tråkigt. För jag tillhör heller inte den skara människor som tycker att man MÅSTE ha tråkigt för att kunna uppskatta det roliga. Nej jag tycker att livet är alldeles för kort så man ska försöka ha roligt hela tiden. Jag är verkligen sämst på att ha tråkigt. Jag blir på dåligt humör av att ha tråkigt. Dock är det svårt att ha roligt när man inte har så mycke pengar och det är svårt att uppfylla sina drömmar. Samtidigt skulle jag aldrig byta ut tiden jag får ha med mina barn. Det är lyx att få spendera så mycke tid med dom så det är värt att få ut lite pengar. Tur att jag ärvt min pappas sinne för ekonomi.


 


Två av mina drömmar är att skaffa villa. Vi bor ju i ett friköpt radhus på 106 kvadrat och jag blir tokig med saker överallt. 106 kvadrat i sig är ju inte lite men det känns som det här huset är så dåligt planerat. Två sovrum uppe och ett här nere som jag sitter i nu. Jag älskar ju att städa och ha rent runt mig och i detta hus känns det omöjligt. Det är alltid stökigt tycker jag.  Men det är väl så det är när man har barn kanske. Känns även som om det behövs en del renovering och jag vill inte lägga pengar och tid på det utan vill hellre hitta ett hus. Men för vilka pengar då? Jag är ständigt orolig och vill ha full koll på min ekonomi. 


Min andra dröm är att börja plugga. Det kanske inte är helt omöjligt men det är också en kostnadsfråga. Nu känns det egoistiskt att helt plötsligt börja plugga och komma på vad man vill göra när man satt två små underbara pojkar till världen samtidigt som jag känner att jag har så många år kvar i arbetslivet att jag måste göra någonting jag trivs med och tycker är kul. Jag vill inte sitta där sen och vara bitter och ångra att jag inte tog chansen.


 


Varför jag gjorde ett uppehåll från bloggen var för att jag tänkte att vart tar all denna text vägen. Var kan jag finna den i framtiden? Så jag hittade en sida som gör om bloggar till böcker. Jag har ju haft två bloggar innan denna så jag gjorde i ordning den första boken till blogg och det gick på 400 kr för 140 sidor. Den här bloggen är på över 800 sidor och kostar 1700kr att göra om till bok. Jag vill verkligen göra det men känslan av att fortsätta med bloggen kändes dyr. Samtidigt som jag älskar ju att titta tillbaka på vad vi gjort. Många har åsikter om att dela ut sitt liv på nätet på det här viset och lägga ut så mycke bilder på sina barn. Men det är mitt val och jag ser ju att det är ju bara ca 15 personer som läser varje dag och jag vet ju vilka dom är.


Sen sist jag skrev så har vi lekt med Karin och Vincent en del. Vi har bland annat varit på Vallby friluftsmuseeum som bjöd på otroligt varmt väder och en mysig lunch som Karin gjort. Sen har vi även lekt hos henne, hos oss och sen varit där på grillning i lördags. Mysigt!


 


Jag har även hunnit prata en massa med Jennie. Först var jag hem till henne och vi pratade i timmar och sen kom hon till oss. Jag pratar ju ihjäl alla nu för tiden känns det som. Albin pratar med mig hela dagarna och det är underbart men att prata med någon vuxen blir på ett helt annat sätt. Jag vet inte hur jag ska klara mig när Albin går tillbaka till dagis om ca en månad. Det bara knyter sig i magen när jag tänker på det. Min lilla älskade Albin.   


 



Vi har även varit på dop av kusinen Max som döptes i deras trädgård. Den dagen bjöd på strålande väder och Max var så duktig! Vi blev kvar till sent på kvällen och blev även bjudna på kvällsmat.


 


Så var vi till Eskilstuna och hjälpte pappa att fixa rör som han ska fästa båten i. Vi har hälsat på Henrik och hans tjejer. Albin var lycklig som fick hålla Solo i kopplet när vi var på promenad.


 



Ätit massor med vattenmelon, fått besök av Mia och hennes tjejer, pottränat och planerat dop för Joel.  


 


Idag har vi gjort fotavtryck av pojkarna och det gick riktigt bra. Vilket team vi är min lilla familj. Mitt hjärta klappar så för er och ångest kommer så fort jag är iväg från er. Ni är mitt liv och jag vill tillbringa varenda minut med er. Livet är för kort och jag vill nyttja det till fullo.


 


På fredag går Jens på välförtjänt semester. Han har jobbat hårt och gått upp klockan 04 i sex veckor nu , så nu ska han få sova ut. Våra pojkar sover ju till klockan 9 på morgonen. Vi ska hitta på massor med skoj saker och bara stanna upp och njuta, av livet här och nu!



Det känns som att jag är så rädd för allt som kan hända i livet att jag glömmer bort att leva.

 

/ A


Av Fröken Svår - 15 juli 2014 13:12

Just nu känner jag för att njuta av livet istället för lägga ner massa tid på att dokumentera. Något jag säkert kommer ångra sen men det finns en anledning till allt. Love life. / A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards