Amodernmyth

Alla inlägg under juni 2015

Av Fröken Svår - 24 juni 2015 19:52

Vilket otroligt roligt äventyr vi haft Ida och jag. Matilda körde oss till Västerås där bussen hämtade upp oss. Vi hann åka 40 minuter innan de var dags för paus, haha så vi gick till dollarstore och kollade lite innan de var dags att åka vidare. Vi hade med oss mat på bussen som vi åt. Vid 17 tiden var vi nere i Götelaborg och gick då och åt hamburgare som Ida bjöd mig på. Efter de skulle vi finna våra platser och då går vi förbi Peg, Penny och Philipa Parnevik och jag frågar om Ida vill ta ett kort men hon ville inte. Dock ångra hon sig lite efteråt   


 


Vi hade med oss blå och gula ballonger som de stått att man skulle. Grannen bredvid Ida snodde dock hennes ballong och en annan kvinna kom och fråga om hon fick köpa min blå ballong till sin dotter men jag hade ju fler ouppblåsta så hon fick en. De var två förband, först The Foo som inte alls föll oss i smaken men sen kom Mc Busted som var lite bättre. Solen sken så härligt på oss hela tiden.


Sen kom dom då äntligen , väl värda att väntas på faktiskt.


 


Harry (som har vit tröja med armarna utsträckta) var på så gott humör och skojade och plockade upp de mesta som folk slängde upp. En tjej hade ritat ett porträtt av honom som han tog emot och signerade för att sedan lämna tillbaka det. Så gulligt gjort. Sen sprang han runt och ropade Köttbullar och Zlatan till allas förtjustning . Han sjunger dessutom bäst!


 


Hade lyssnat in mig på låtarna innan och kände igen alla utom 2 och jag sjöng med så gott jag kunde och skrek lika mkt som alla småtjejerna. Haha var härligt att känna sig som 15 igen och den där Louis är ju riktigt snygg  ;-)


 


De bästa låtarna som jag tyckte var Diana, The story of my life,Night Changes, Best song ever som dom avslutade med. Så nu får jag nog kalla mig ett fans iallafall och hoppas att dom kommer tillbaka ;-) 


 


Efter konserten var vi uppspelta och begav vi oss tillbaka till bussen och åkte de 5 timmarna och 40 minutrarna till Västerås där Matilda så snällt väntade på oss 05:30 imorse. Guld värt att Jens inte behövde hämta med pojkarna!    Så körde hon hem Ida hit så sov vi på soffan en stund och sen gick vi upp till våran säng och sov vidare. Jättehärligt!  Sen när vi skjutsa upp Ida till bussen hem så åkte vi och hämtade ut våran fina bil!! Så härligt och så nöjda! Nu packar vi inför Gränna.


 


/ A


Av Fröken Svår - 22 juni 2015 18:32

En jättehärlig midsommar har vi haft.  I torsdags efter Jens slutat jobbet åkte vi till mamma och pappas landställe i Eskilstuna. På fredags förmiddagen åkte vi in till Torshälla där finska föreningen anordnade midsommarfirande. Jättetrevligt och Albin fick pimpla i fiskdammen och sen springa midsommarloppet för barn och fick medalj. Efter de åkte vi hem för att vänta in Rajia och Lasse för lite lunch. Efter lunchen gick vi bort till hunddala där de var midsommardans och lotter i vanlig ordning. När vi gick dit så gick Albin och höll morfar och Lasse i handen och sa " Inget kan stoppa oss, eller hur grabbar" Haha jag skratta så de kom tårar. De var dåligt väder på dagen dock inget regn där vi befann oss men vid middagen sprack det upp och blev fint!


 


Älskar bilden på pojkarna när Albin inte vill vara med och Joel är jätteglad. Haha. På midsommardagen var de dags för den årliga traditionen att gå på limpan där de är midsommardans och aktiviteter. Pojkarna vann lite på lotteriet och Jens som kastade boll så bra och vann grejer till pojkarna. När vi kom tillbaka till sommarstugan så hade du spruckit upp och solen gassade på oss! Jättehärligt! Vi som trott de skulle regna hela helgen har fått toppen väder. Så vi satte oss på den lilla uteplatsen vid vattnet och drack lite vin. Underbart !


 


Eftermiddagen badade Lasse, Jens och Albin bastu. När de suttit en stund säger Albin plötsligt " Jaha Lasse, och vad jobbar du med då? " Hahaha. Sen tog dom ett härligt dopp i mälaren på kvällen och efter de kom Kusin Linda ner och hälsa på med hennes fina pojkar. Albin fick leka av sig med Lukas och hade så kul!



Sjöng och himlen på  kvällen var helt otrolig och vi satt uppe på altan och bara njöt av synen. Gick inte ens att fånga på bild hur vacker den var. Vi satt stumma ett tag.



 


På söndagen vaknade vi upp till solsken och Albin ville bada vilket han fick. 18 härliga grader, burr! Sen var det dags att åka hem för jag skulle möta upp Fia och gå mot ALS som några anordnat i Enköping. Runt 2000 personer gick och dom fick in över 300 000 till forskningen. Jättehärligt att få prata med Fia också och vi hade mkt att ta igen så vi gick två varv. Så glad att hon flyttat tillbaka hit!


 


Idag beställde vi en syskonsulky som är perfekt att ha på semestern, hoppas den hinner komma innan vi åker till Gränna. Sen har jag varit iväg och gjort ögonfransförlängning idag. Har velat göra det så länge och nu blev det av. Känns lite ovant. Imorgon så bär det av till Göteborg tillsammans med Ida. Vi ska ner och se One Direction. Bussen avgår 11:20 i Västerås och sen är vi nere vid 17 tiden och går på konserten och efteråt så går bussen hem och vi är hemma vid 05:30 på onsdag morgon. Ska bli så jäkla kul att göra nått med Ida. Hon får biljetten till konserten av oss eftersom hon fyller 15 år i augusti. Nu sitter jag och försöker memorera så många låtar jag kan ;-)


 


/A

     



Av Fröken Svår - 16 juni 2015 18:53

Förra onsdagen var det alltså dags för mig och Jens att se Manson. Vi lämnade barnen hos mormor och morfar och sen åkte vi in till storstaden och checka in på hotellet. Vi hade inte så höga förväntningar då priset var bra trots att de var mitt i veckan (alltid dyrare att bo på hotell i veckan) men tji fick vi. Ett jättestort och fint rum fick vi! Högt i tak och äkta rosor på rummet. Vi bokade taxi som hämtade oss och körde oss till Gröna Lund. Solen gassade och det var mycket folk. Vi fick veta att dom stängt portarna och 17000 pers var på Grönan.


 


Manson var faktiskt riktigt bra och hade gott humör. Många klädbytet dessutom. Har sett honom live 7 gånger och 5 av dom gångerna har han varit dålig men denna var den näst bästa :-).  Tydligen hade en kille ramla/hoppat ner från rampen på eclipse och hamnat rakt på en tjej. Polisen kom och ambulansen hämtade dom två. Vi märkte ingenting konstigt nog och vi stod några meter från Eclipse hela tiden. Sjukt! Igår läste vi att killen dött.


 


Vi promenerade hela vägen hem och det var så vackert i huvudstaden men man var helt slut efter nästan 5 km promenad och då hade man stått upp hela tiden på grönan sen vi kom dit vid 16. Puh! Men så gott jag sov sen. Har aldrig sovit så gott på hotell förut. Vi vaknade upp till ännu en strålande dag och god frukost innan vi åkte hem till våra små guldkorn.  När vi kom hem så berättade mamma att Albin sagt " Jag älskar dig mormor" när dom var ute på promenad. Så stolt man blir!


På fredagen var det så underbart skönt så vi fyllde lilla poolen till pojkarna och dom plaskade länge. Jättehärligt. På kvällen så ringde Emilia så vi hann prata en bra stund och när jag var färdigpratad så bestämde sig Jens för att åka till Västerås och kolla på Blaze Bayley. Så  han cykla vid 21:45 och var hemma vid 3 tiden på  morgonen. Haha så underbart spontant. I love it!


 


På lördagen var det ju prins bröllop mellan Carl-Philip och Sofia. Jag är ju så jäkla förtust i det där med bröllop och speciellt såna här flådiga så jag bänkade mig framför tvn med lite bubbel och grät en skvätt. SÅ fina dom var och det bara strålande kärlek mellan dom. Underbart!


 


Igår hade jag och pojkarna en hel dag hos Karin och hennes pojkar. Jättemysigt! :-) På bilden spanar dom in hästarna från Vincents fönster.


 


Ja nu är det ju snart dags för midsommar och vädret lovar ju att hålla sitt vanliga midsommarväder dvs regn regn regn. Det slår sällan fel det där. Jens går på sin första omgång semester också på torsdag i två veckor. Nästa vecka väntar äventyr med Ida och den helgen avslutas med fest i Gränna då mamma och pappa firar 40-årig bröllopsdag!


Ha en toppen vecka och glad midsommar till er!


/ A

Av Fröken Svår - 7 juni 2015 22:13

Vi valde av att Albin fick ta sommarlov på onsdagen redan. Jag var så jäkla arg över en incident på dagis men Jens hade möte med personalen så de tar det hela på största allvar vilket är bra men det kändes lägligt att låta honom ta sommarlov en dag tidigare. Min fina lille kille som snappar upp allt. Så rolig när jag sa till Joel " Gå och brotta ner Albin" då svarade Albin " Nej, jag har inte tid med det där". I onsdags fick även Joel sitt vaccin mot TBE.


 



I fredags promenerade vi ner till stan för att titta på studenttågen.

 


Dom hade sån tur med vädret. Älskar och se deras glädje och många vinkade till killarna. Efter karavanen var slut så fick Albin glass och sen gick vi till öriket och lekte av oss lite.


 



Vi hade ju även 5-årig bröllopsdag då jag försökte mig på att äta nått annat än gröt och kokt fisk.  Det gick bra men sen bakslag. med halsbränna och svullen mage. Men fina Jens hade köpt en jättebukett med blommor !


 



På lördagen så skulle jag ju egentligen gått ut med Sophie och Malin på kvällen men fick ställa in pga magkatarren.  Vi tog oss ut på dagen iallafall och åkte mot märsta där dom hade nationaldagsfirande. Inge vidare tyckte vi så vi åkte vidare och kollade på utsiktsplatsen vid Arlanda. Vi fick se några plan starta och landa innan vi gav upp i kylan och åkte in till Sthlm city och bara åkte runt och tittade i stan. Jättemysigt!


 



Idag ville jag prova äta bröd så vi åkte till Ikea för deras brunch. Sjukt billigt och gott men som jag förstod var de inge bra för magen. Blä! Jag såg gravid ut när jag skulle prova kläder. En del inköp på ikea blev det iallafall. Joel går mer och mer och tar sig besluten att resa sig från sittande och börja gå. Förut har han bara gått när vi peppat honom.


 


Av Fröken Svår - 2 juni 2015 19:30

Kvällen hos Hanna, Micke och deras tjejer var toppen. Barnen lekte så fint som vanligt och maten var god. Det är ju så fridfullt där ute och man blir alldeles lugn. Man stänger av allt dåligt. Bilden nedan gör inte rättvisa för hur mysigt det är att stå och titta ut genom deras fönster.


 


Sen dom härliga barnen som vi satt och skröt om. Haha så härligt att ha samma syn på familjelivet och våra ljuva ungar. Sen när dom somnat så satt vi och pratade med tänd brasa innan vi åkte hem. Så otroligt mysigt men jag höll på att köra på en grävling och det var inte lika mysigt.  Men det gick bra.


 


Dagen efter vaknade jag upp till färska frallor, ljus, blommor och paket. Pojkarna hade ritat teckning också så de var det allra bästa. På eftermiddagen gick vi till mamma och fick äta en av de godaste tårtorna jag ätit innan vi gick hem och grillade. En super bra mors dag.


 


Igår fick jag akut magont som blivit värre idag. Jäkla magkatarr igen så nu gäller det att sköta kosten och lägga band på stressen för nästa onsdag ska ju Jens och jag bo på hotell i Sthlm och gå på Marilyn Manson. Jag känner mig så jäkla svag både fysiskt och psykiskt. Lite saker som hänt som gör att man känner sig nedstämnd. Jag önskar jag var modigare och kunde säga hejdå till energitjuvar och bli tuffare i andra situationer. Av nån anledning verkar vissa tycker det är både kul och tillåtet att sätta sig på mig.


Sen den där jäkla mobilen har fått legat och vila mkt. Man använder den på tok för mkt men sen som i fredags så hade jag inte rört den på 11 timmar och då hade det hänt massa överallt så man missa ju hälften för jag inte orka gå igenom allt. Men herregud det gör en nog bara gott att ha den ligga!


Nu ska jag försöka fokusera på vad jag vill med mitt liv och vad som är viktigt för mig och min lilla familj. Tänk att de är så svårt att bry sig om vad folk tycker? Usch idag är verkligen en sån där botten dag.


Fick sällskap av den här tomtenissen igår och när jag ser in i han och hans lillebrors ögon så känner jag hopp för mänskligheten. Jag älskar dom så.

 


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards