Amodernmyth

Alla inlägg under februari 2022

Av Fröken Svår - 5 februari 2022 08:45

Nyår firades i kungsberget tillsammans med min bror och hans familj. Vi åkte upp på torsdagen och Linda hade förberett lasange så de var bara att värma och äta. 


 

 


På nyårsafton åkte gänget skidor. Jag åkte inte för mina pjäxor är alldeles för små och sen glömde jag mina termobyxor. Hur kan man vara så klantig. 


       


Efter skidåktningen blev det after ski hos bror med familj. De fanns allt möjligt gott att dricka och äta. Jag gick i förväg hem för att duscha och skickar sen ett sms att glöm inte stolarna och får tillbaka en bild där Fredrik och Jens bär ut soffan från deras rum   


     


Så kom Jens och barnen hem för att duscha och vi satte oss och skrev ner förväntningarna på 2022 innan Fredrik, Linda och barnen kom över för att börja laga mat och fira in det nya året.


    

     

 


Det blev skagentoast till förrätt, oxfile med potatisgratäng till varmrätt och dumlepannacotta till efterrätt. Jens hade fixat ett nyårsquiz som jag vann, och sen ordnade vi en ballongtävling och en rittävling åt barnen.


 

     


Så var det dags för tolvslaget och Arvid var vaken, så himla mysigt! 


       


På nyårsdagen tog vi sovmorgonen men sen vart det skidåkning för gänget och ytterligare en after ski hos Fredrik och Linda. Barnen fick gå ner till baren och sätta sig och så beställde vi från telefonen de dom ville ha. Så kul att de får känna sig lite stora och sitta med kusinerna och dricka både dricka, varmchoklad och äta chips. Efteråt var de föräldrarnas tur att få ta en öl i barnen innan vi gick hem och gjorde pizza hos oss.


        

  

 


Så härliga dagar och bästa sättet att avsluta ett år och börja ett annat. Förhoppningarna var stora.


     

 


På klämdagen så hade vi fått mersmak på skidåkning så vi åkte till backen i Västerås som vi inte ens visste fanns förens vi googlat på morgonen. Vi packade med oss matsäck och skidor men helt plötsligt hade Albins pjäxor blivit för små så de blev bara skidåkning för Jens och Joel och lite för Arvid. Men en sån härlig dag! 


           


Sen har vi varit hos bror Henrik med familj för korvgrillning och pulkaåkning. Vi hade ordnat julklappsspelet där Joel drog in storkovan och dom gav pojkarna julklappar eftersom vi inte setts vid jul. Jättemysig dag!


 


Arvid har även provat skridskor för första gången men det tyckte han inte var så roligt. Så var vi även på bio för första gången för Arvid och såg Bamse och vulkanön, det tyckte han var skoj. Så har julen fått flyttat ut så vi hade julgransplundring med dans. Sen blev det äntligen kalas för Albin som fått skjuta på det för att vi varit sjuka.

 

           

 



Sen hände en grej som påverkade Albin och Joel. De skulle gå till vår kvarters affär Ica bergvreten på lovet och handla för sina egna pengar för första gången. De visste att de fanns en speciell dricka som några you tubers skapat så de var glada och gick in i affären och tittade på dryckes hyllan och de hittade inte den så de gick ut igen och ringde Jens och sa att den inte fanns. Då sa Jens till dom att gå in igen och fråga personalen vilken dom gjorde. De går fram till denna kvinna och frågar om de har den här drickan och då svarar hon argt " Nej! Föresten har ni plockat på er en massa?!? Ni vet att vi polisanmäler all snatteri"  Mina pojkar var ju alldeles chockade och ledsna och svarade nej och gick sen ut och ringde Jens som vart tokig såklart att hon anklagar pojkarna helt utan grund. Han får tag på chefen som ber om ursäkt och säger att sådär får det inte gå till och sen ringer även kvinnan som sagt detta upp och ber om ursäkt med en lam förklaring om att de har problem med snatteri. Hon vill att pojkarna ska komma in så hon kan be dom om ursäkt men de vill ju inte sätta sin fot på den affären igen och inte vi heller! Vem snattar och går ut igen och sen kommer in igen och frågar en fråga till personalen, herregud!! Även om man har problem med snatteri så kan man ju inte haspla ur sig vad som helst. Så nu dröjer de innan våra pojkar vågar gå själv till affären igen. Efter detta åkte vi till Västerås till hemmakväll som jag vet säljer dessa drickor och pojkarna fick köpa hur många de ville.


 

 


Efter det så började vår sjukdomsresa. Albin började kräkas på natten mellan söndag och måndag, så jag var hemma med honom. Jag började må lite konstigt under dagen och under kvällen så började jag kräkas så Albin och jag låg i pojkarnas rum medans dom andra tre försökte avskilja sig från oss i vårat rum. Vaknade flera gånger och var på toa och sen vaknade jag av ett ryck 07:20 och flyger in till Jens som fortfarande ligger i sängen men borde vara påväg till jobbet. Det visar sig att han är jättedålig och har blivit det på natten med ledvärk och frossa. På tisdagen tog vi alla ett pcrtest och lämnade in även om de bara var Jens som fått symptom. Nån natt senare så började Arvid kräkas , och sen någon dag senare så blev Joel, jag och Arvid dåliga. Joel hade 39,5 graders feber och Arvid 38,5 i ca ett dygn. Jag hade lite feber, hosta, snor och ledvärk. Eftersom de låg efter med testningarna så fick vi inget svar så vi tog snabbtest och det visade att Joel, jag och Jens hade covid medans Albin inte hade. Så fick vi tillbaka våra test som vi lämnat in och de visade bara att Jens var positiv och det var ju det vi trott eftersom han var den enda med symptom då. Så jag lämnade in ett nytt eftersom jag läst på flera ställen att de är bra att ha det på papper av olika anledningar och det kom tillbaka positivt. Så började Joel att kräkas efter den helgen och sen lugnade det sig lite och Jens kunde gå tillbaka till jobbet medans jag var hemma och kurerade min covid. Så kom nästa helg och vi trodde att nu kan vi börja leva igen men då började Jens att kräkas och fick vara hemma igen från jobbet. Så efter 2,5 vecka kunde alla gå tillbaka till sina dagliga sysslor och då hade Arvid bara gått 4 dagar på förskolan i år men nu har han gått 6 dagar och trivs så bra. De stora pojkarna var hemma nästan 2 veckor medans Arvid var hemma hela tiden och så himla fina dom varit mot varandra och de stora lekt med Arvid medans vi varit dåliga. Världens bästa pojkar! Sen så tacksam för att folk brytt sig och hört av sig, hjälpt oss med matleveranser, läxleveranser och två helger i rad fick vi blommor och dessutom hembakade kakor av Ida och Elin. Nu hoppas vi bara att smak och lukt kommer tillbaka, börjar känna svaga dofter så förhoppningarna är stora. 


                         

 


En gång i  månaden ska vi ha bio här hemma där någon får välja biosnacks och biofilm och bjuda in resten av familjen. Jens har haft sin och Joel har haft sin. 


 

   


Hoppas erat 2022 startat bättre än vårat men förhoppningsvis kan de bara bli bättre nu! Tack igen till er som la i Joels bössa i musikhjälpen, han har nu fått ett jättefint diplom att hänga upp.


 

/ A 





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards