Amodernmyth

Alla inlägg under september 2019

Av Fröken Svår - 24 september 2019 09:45

 


 


Finaste Fia kom hit och hälsade på oss och hade med sig presenter till oss alla för att fira Arvids ankomst. Så himla gulligt. Arvid fick så fina kläder och pojkarna fick ett jätteroligt spel som passar hela familjen och vi fick bubbel, tjoho. Efter bebisgoset åkte vi ner till pinchos och åt. 


 


Sen kom Carina och hennes småpojkar hit och hon hade också med sig massa fint. 

En jättesöt kanin och en superfin ryggsäck som de stod Arvid på och pojkarna fick pengar att köpa sig något gott för. 

Vi har ju haft problem med att Arvid varit missnöjd nästan all sin vakna tid och han har varit mest vaken. Vi har varit helt slut och flera gånger när Jens och Albin kommit hem från fotbollsträningen har jag och Joel suttit i soffan och gråtit med en skrikande Arvid i famnen. Men när Carina och pojkarna var här så gav hon lite tips och vi bytte bland annat nappflaska och de var som att vända på ett mynt. Nu har vi en jätteglad pojke som är tillfreds som även kan somna själv i vagnen. Sover jättebra på natten, igår somnade han 19:30 och vaknade för mat vid 05. Underbart! 


   

   


Albin hade föredrag i skolan om när han var på Juventus matchen och fick se Ronaldo och Dybala, hans störst idoler. Helt på eget bevåg gjorde han detta och hade med sig bilder och visade upp. Han är så modig och så olik både mig och Jens. Hur fin blev han inte på skolfotot. Fina Albinsson.


       


Två cuper har han hunnit med sen sist. I ena gjorde han 6 mål och den som var i lördags så gjorde han 5 mål. Den var i Bålsta så de var så kul att Ida, Henke, Jennie, Janne, Carina, Firat och pojkarna kom och tittade. Han var så glad för det. Så soligt och härligt väder var det och Arvid sov igenom alla matcherna. Knarrbackens tränare var under all kritik. Dom skrek på domaren och så dom pratade med barnen. Vid ett tillfälle när barnen sitter i pausen så säger tränaren Håll käften åt barnen. Jag är så arg på mig själv att jag inte fann mig i att säga något!!! Han frågade också om barnen var trötta och när dom svarade ja så sa han hur fan kunde dom var trötta, dom var ju inte ens svettiga. Vidriga makt missbrukare. 


     


Så åkte jag till västerås för att tatuera mig på samma ställe där jag skrev dom andra pojkarnas namn. Blev inte helt nöjd men de beror på att fonten inte vart så snygg när man skulle skriva Arvid. Det ser ut som den har tappat en bit av tatueringen men de måste vara så annars ser R:et ut som ett U. Tar väl tid att vänja sig plus att den måste tjocka på sig som hon sa att den skulle göra. Vi åkte hela familjen och sen åkte vi till Ikea och åt mat, det tyckte pojkarna var så roligt att vara där sent på kvällen. Vi var inte hemma förens 20:30.


   


Kiropraktorn har jag besökt också och hon fick loss en del där dom satt epiduralen så jag kan räta på ryggen lite mer nu men fortfarande ont. Sen höfterna knäckte hon också till så de känns bättre men heller inte hundra och i bröstryggen satt de som berget så jag ska dit på fredag igen.


   


Känns väldigt trångt att bo här nu, även om vi har ett rum på övervåningen som är nästan tomt som är Arvids så är man ju sällan där uppe utan man är på denna yta här nere allihopa. Men de måste gå, har byggt hela min mammaledighet på att vi ska bo här under den långa tid vi ska vara hemma. 


 


Snart ska jag hämta Joel. Förra veckan ringde dom och sa att en teater skulle komma så han fick gärna vara kvar till 13:30. Bästa förskolan, eller rättare sagt bästa avdelningen.  Så skönt att ta en långpromenad efter man lämnat dom och rensa tankarna.  


 


/ A 

Av Fröken Svår - 11 september 2019 12:15

Nu har Augusti blivit september, och cupen Albin var med i gick bra, han fick in ett mål och fick ha nummer 7 på ryggen. Vi har också hunnit firat Ida som fyllt 19 år och Ludwig som fyllt 10 år. Arvid har sån tur att ha så fina kusiner och storebröder och det ser ut som att de inte gjort annat än att hålla i bebisar.


 

   

   

 


Så kom ju dagen som Joel väntat på, nämligen Arvids första namnsdag den 31 augusti. Han vaknade tidigt och uppvaktade med teckningar han gjort och han hade tvingat Albin att göra teckningar också. Sen slog han till på en tårtbit när vi var i affären. På kvällen frågade han om Arvid hade haft en bra namnsdag. Underbara barn! 


       


Albin har börjat vänja sig vid namnet Arvid nu men vi fortsätter kalla honom för Kotten.  Men när han skriker då får han heter Argvid. Arvid låg och gosade i puffen med Albin och jag skulle försöka ta kort vilket inte var de lättaste men blev lite härliga bilder, haha.


 


Dagarna går i ett och går väldigt fort. Är fortfarande irriterad att kommunen ändrat så 15 timmars barnen går mellan 8-11 varje dag. Joel som är 5 år tycker de är jätteroligt att träffa sina kompisar på förskolan men han hinner knappt dit innan det är dags att gå hem. Lämnar 08:20 eftersom Albin måste lämnas till 08:10 då skolan börjar så redan där försvinner 20 minuter och sen måste jag vara ifrån förskolan klockan 11. Sen är han ledig måndagar och fredagar så han går bara 8 timmar i veckan. Arvid får ingen ro heller, han får äta när de passar lämning och hämtning och inte när de passar han själv och han kommer inte till ro att sova förens vi hämtar Albin vid 13:30. Inte lätt heller för Arvid gillar inte att ligga i vagnen , dock går de bra om suffletten är nere så han kan ligga och titta på trätopparna. 

 


       


 

 

 


Så spelade AIK mot DIF och vi åkte hem till Jennie och Janne och kollade matchen. Dom hade kommit hem från Kroatien dagen innan så vi hade bett dom köpa en Kroatien tröja med Rakitics på till Albin som blev supernöjd! 


   


Grabbarna lekte hemliga beundrare (tv programmet) och dukade fram med blommor, godis och päroncider. Älskar att de har varandra och båda har sån otroligt fantasi. Så hämtade dom lillebror också som fick sitta med.


 


Så fick jag nått anfall att vi skulle åka ner till småland för att farmor skulle få träffa Arvid så vi packade in oss i bilen i fredags och åkte ner mot Gränna där vi först hoppade ur och köpte polkagrisar innan vi åkte vidare till mamma och pappas landställe,


     


Joel myste med Arvid och mormor frågade hur många barn han skulle ha när han blir stor och då svarar han " Tänk om jag gifter mig med en kille då, då blir de inga barn. Så det här får vara min bebis, eller så får jag sno en". Som vi skrattade.

 


På lördagen åkte vi vidare mot Vimmerby för att träffa farmor och så kom Pillan , Jocke och barnen ut dit också så vi fick umgås! Så mysigt lördag! Sen åkte vi tillbaka till Gränna och då var badtunnan uppvärmd så pojkarna fick bada.


           


Joel var till tandläkaren i torsdags och då frågade tandläkaren " Äter du godis?" Då svarade Joel " Japp, mycket!" Haha , han är så rolig. Det visade sig då att han hade en löstand och på kvällen i lördags när de var dags för tandborstning så lossnade den så han fick stoppa i ett glas och lyckosamt hade tandfen gjort tanden till en guldpeng.


 



På söndagen så plockade vi äpplen, päron och plommon och ställde ut ett bord vid vägkanten så pojkarna kunde sälja frukt. Så söta och dom fick ihop 440 kronor som de la i sina plånböcker. Så viktig både socialt och sen inse vikten av pengar. Nu pratar vi om hur många äppelpåsar man måste sälja för att köpa något speciellt. Dom fick extra pengar av vissa som tyckte dom var så gulliga och duktiga. En kvinna från England bland annat och en kvinna gav 40 kronor för en påse plommon istället för 20 som de kostade. Albin skrev en skylt och satte upp vid parkeringen ner till badet. Så bra att all frukt gör någon nytta! Nöjda killar och vilket väder det blev, 23 grader i skuggan hade vi.


       


   

 


I månsags var jag och handlade med alla pojkarna själv för första gången och de gick toppen.Vilka hjälpsamma pojkar men den slår mig hur mkt folk skriker och gapar på sina barn när man är ute. Hjälp. Jag lyssnar inte heller när någon skriker på mig, det är väl bättre att prata och förklara. Blev så glad när min vän Loisa skrev på instagram om att mina pojkar är fina och att de inte är någon tillfällighet. Sån fin komplimang för jag är så galet stolt över mina pojkar som är mitt livsprojekt, att uppfostra dom till fina respektfyllda killar. Läste idag om att barn ska vara ouppfostrade och svära och rita på väggarna för att må bra som vuxna och i mitt huvud låter de galet. Lyckan sitter väl inte i att vara otrevlig och förstöra? Lyckan sitter väl i att vara trygg i sig själv och att få känna sig sedd och få uppmuntran till de dom gillar i livet.


Nu kom Joel precis till mig och sa " En liten puss kanske" och sträckte fram munnen. Älskar´t.


 



Jag har insett att jag ska inte hålla på att jämföra mig med andra så jag hittade en t-shirt där det stod Be your own inspiration och de ska jag vara. Titta tillbaka på vilken resa jag gjort men fortsätta kriga mot mitt mål. I går fick jag ihop 16 000 steg så jag fortsätter framåt.


   


Idag har vi varit på bvc och tagit rotavaccin och vägt och mätt Arvid och i eftermiddag ska jag på återkontroll hos mvc. Ikväll ska jag äntligen träffa Fia och prata ikapp. Men först kaffe för Arvid bestämde sig för att 4 var en bra tid att vakna. Är ju bortskämd med Albin och Joel som varit morgontrötta. På lördag spelar Albin poolspel i örsundsbro och sen blev han extra inkallad på poolspel nästa lördag i Bålsta. 


 


/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards