Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 23 december 2023

You live, you learn.

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.


   


Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med kebabpizza och paket enligt önskemål. Den årliga bilden på mina pojkar togs.


 


Sen fick vi äntligen träffa lilla Per-Eric och hans fantastiska föräldrar. Arvid läste bok för honom när han låg så snällt i sitt babygym. 


 


Nathalie den unga damen fyllde 35 och det firades med middag på pinchos och sen lite dryck på Queens.


 


Sen blev det äntligen födelsedagsvecka som betyder att jag gör något jag gillar varje dag. I år blev det massage, lite hemma spa, favoritfilm,och gotta.


 



Sen kom min födelsedag så hela familjen åkte till Helsingfors. På fredagen så blev det buffén , taxfree shopping och kolla lite show.


    


På lördagen så fyllde jag år och efter presentöppning så väntades bubbelfrukost innan vi gick ut på stan i Helsingfors. Arvid var inte helt pigg så han sov sig nästan igenom hela Helsingfors men han var vaken när vi åkte "Parisehjulet".


     

Tillbaka på båten så vilade vi lite och jag lyssnade på den vinylskivan jag fick fast på spotify och grät en skvätt av lycka och tacksamhet. Att kunna åka på en sån här resa med dom jag älskar mest och skapa minnen för livet. Fantastiskt.

Efter vi vilat så ville killarna kolla på fotboll i cafeterian och sen fick vi bord på en av restaurangerna och för att äta en god middag. Helt perfekt födelsedag och 38 känns bra men jag har lovat mig själv att vara 38 tills jag fyller 39 för annars har jag en tendens att säga att jag den ålder jag ska fylla.


   


Sen hade pojkarna höstlov och till helgen kom familjen Karlsson upp. Vi hade lika roligt som vi alltid har och innan de åkte hem så åkte vi och tände ljus för kusinernas farmor och farfar i minneslunden. 


 


Efter dom åkte hem så körde vi våran årliga Halloweenfest här hemma. Arvid tycker det är lite läskigt så vi fick inte klä ut oss för läskigt.


 


I mitten på november så åkte mamma och jag in till Stockholm och checkade in på hotell. En tur på stan, middag och sen vidare för att se musikalen änglagård som var toppen! Så mysigt att spendera tid med min älskade mamma. Hon är alltid så positiv och bra på att lyssna.


 


Helgen efte det var det dags för Per-Eric's dop. Arvid hade längtat så och Per-Eric skötte sig exemplariskt. Efteråt väntades smörgåstårta och fika. Jättemysigt. 


 


November kändes lång, grå och sjuk för vår del även om vi hade några ljusglimtar.


 


December var efterlängtat och jag blir alltid mycket gladare då och all snö hjälpte verkligen till för humöret för en vinterälskare som mig. Vi gjorde pepparkakshus, julpyntade hemmet och Jens och jag firade 19 år tillsammans och en tjej i Joels klass fråga chans på honom. Igår bytte de julklappar med varann.  Så gulligt så man dör.





Måste ju även nämna att Jens vann en träff med sin största idol Bruce Dickinson. Att få träffa honom och förhandlyssna på hans nya skiva. Så otroligt glad för hans skull och så ledsen för min egna som var sjuk och missade det hela men som tur var kunde Viktor följa med.


 


Andra helgen i december åkte jag och mina bröder tillsammans med våra respektive på en kryssning. Först julbord sen en hel del god dryck och vips så var klockan 23 och det var dags för Emil Assergård. Av ren tur så hamnade Jens och jag längst fram utan att behöva trängas. Emil delade med sig av mikrofonen till mig två gånger och ena gången fick jag sjunga hela refrängen på X och efteråt knackade en kille på min rygg och gjorde tummen upp. Emil kollade även så att de gick bra med Jens som fick en isbit kastad på kinden. Efteråt pratade vi lite med Emils fru Linda-Marie Nilsson som jag träffat förut. Ett jätteroligt dygn med gänget.


 


Vi blev så glada när förskolan meddelade att det skulle bli luciafirande. Vi fick en bra plats och tårarna började rinna direkt av stolthet för lilla Arre Barre som såg så stor ut och lyckan i hans ansikte när han såg oss kommer jag inte glömma. Han vinkade och gjorde hjärtan och tummen upp och sjöng i för full hals. Sen blev det fika innan vi gick hem.


 


I år klädde vi granen innan Albins födelsedag då tiden rann i väg. Killarna fick fria händer och jag har inte flyttat en enda kula för dom gjorde ett toppen jobb!!


 


16 december var datumet som Albin fyllde 12 år. Fina Albin som har så höga krav på sig själv. Tänk om han kunde se sig själv på samma sätt som vi ser honom, denna kreativa kille. Födelsedagen firades självklart med sång och paket och sen åkte vi till Västerås där han ville köpa en Mr Beast choklad på Kandyz och där var självaste tomten och trollade för kunderna. Väl hemma ville han ha mat från Chop chop för att avsluta kvällen med film och massor med snacks.

På söndagen hade vi släktkalas så det var en nöjd Albin som la sig på söndagskvällen. Nu har han fått sina första betyg och vi är så stolta.


 


Måste ju avsluta i tradionell anda med lite skoj från Arvid. 


* Tänk om jag var född före pappa då hade vi kunnat gifta oss


* Mamma vet du vad Ey betyder?

- Nej

* Det betyder att nått är wow och du är Ey mamma


*Mamma snart fyller du 100 år och då är du pensionär och då kan du titta på tv hela dagarna.


* Mamma Pär Lärnström ser ut som Måns Zelmerlöv


Efter att ha tittat på nån film på förskolan om olika saker så valde han att förklara vad ord betyder för oss och det var otroligt bra förklaringar han hade.


Han beskrev skylla sig själv

* Det är när det är sitt eget fel.


Han beskrev samarbeta

* Det är när man är i lag


Han beskrev orättvisa

* Om du får 100 pasta och jag bara får 1 så är det orättvist


Han beskrev odödlig

* Du skjuter mig men jag dör inte


Han beskrev dela med sig

* Om jag har en ballong först och sen så får du ha den en stund



Sen det sista som fick mig att haja till när jag nattade honom. Detta är något han måste hört någonstans.

* Till slut är allt förlåtet. Livet är för kort.


Älskade 4 åring, det är en lycka att ha dig i vårat liv.



Jag vill avsluta med att önska God Jul till er alla. Jag läste ett inlägg på facebook om att man inte skulle lägga upp bilder på sin gran med paket under för att andra människor kanske inte har råd med julklappar. Med detta resonemang så kan man inte lägga upp några bilder på sina sociala medier. Inget om kärlek då någon kanske just blivit hjärtekrossad, inte att man är på danstävling för någon kanske sitter i rullstol och inte kan dansa, inte publicera något om det nya huset man fyttat till för alla har inte råd att bo i hus, posta inget om ditt husdjur för någon kanske precis sagt farväl till sitt, inga bilder på er nya bil för någon kanske precis krashat sin, inlägg om dina barn för någon kanske inte kan få barn. När vuxna människor börjar använda sociala medier till att inspirera och glädjas åt andra istället för att mata deras avundsjuka så kommer vi alla må bättre och funkar inte det så är det bättre att ta bort den där appen. Det är inte någon annans fel att din verklighet ser ut som den gör och vill man se elände så är det bättre att logga in på aftonbladet eller slå på nyheterna, världens där ute är grym och hård varför vill man då inte vila sina ögon på glädjande bilder i sociala medier.


Ta hand om varandra och njut ifall ni får vara friska denna jul.


    

 
 
Ingen bild

Mamma/mormor

23 december 2023 16:52

Så glad jag blev när jag såg att du skrivit i din blogg😘Härligt läsning och bilder om vad ni gjort❤️
Dina avslutningsord är så otroligt bea skrivet.
Önskar er en riktigt God Jul och ett Gott nytt år 🤶🧑‍🎄🎅🎄🎁🥂🍾⛄️❄️💝

 
Ingen bild

Nathalie

23 december 2023 17:27

Äntligen läsa din blogg igen :D
Tack för promenaden idag, min kloka fina vän! God jul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards