Amodernmyth

Alla inlägg under mars 2013

Av Fröken Svår - 30 mars 2013 10:19

Albin första egenmålade ägg !! Glad påsk på er !

Av Fröken Svår - 28 mars 2013 20:00

Våran resa har varit helt fantastisk. Längtar verkligen tillbaka och ångrar att vi inte åkte två veckor till detta paradis.

Vi åkte redan på lördagen till arlanda för att bo på hotell eftersom flyget gick så tidigt. När vi kom till hotellet fick Albin två jättefina gosedjur av personalen på hotellet. Vi hade en jättetrevlig kväll där vi träffade på skidåkaren Jörgen Brink som vi fick prata lite med och Albin fick en autograf. På morgonen vid 04:30 ville Albin absolut inte gå upp så han gömde sig under täcket. Sötnosen. Även när blöjan åkte av så kröp han ihop och putade med rumpan i vädret. Haha. Men det gick bra till slut. Krånglig incheckning och vi hade bara ca 30 minuter till över innan vi skulle gå på planet.



Var ju lite nervös över flygresan då den var 6 timmar men det gick jättebra. Albin var superduktig och fick massor med beröm av kvinnan som satt bredvid oss. Maten på flyget var det sämsta jag ätit, personalen var inge trevlig ,säterna var små och det gratis wifi som dom promotar om var trasigt. När dom kom ut med maten frågade Jens som höll Albin då om han kunde vänta med sin mat. HELST INTE , det är bättre om du tar den nu svarade hon. Jag blev så irriterad och s hur ska man kunna äta med ett barn i knät? Albin somnade ifall 10 minuter upp i luften och sen sov han när vi landade. Riktigt dåligt. Väskorna kom snabbt så bussen kunde åka och vi komma fram till Puerto Rico. Jättefint hotell och Albin sprang ut på balkongen efter att ha suttit still så många timmar och gav ut världens gläääädje tjut! :)


Hotellet. Vi bodde längst ner till höger så vi hade bara granne åt ena hållet och det var mamma och pappa :)

 


Vi gick direkt ner till staden direkt för att få i oss en kall stor öl och mat. Hungriga som vargar även lilla Albin som ätit bra på planet.


Albin trycker i sig spagetti och den andra bilden så äter Albin kvällsvälling.

 


Underbara Albin somnade i sin vagn med pyjamas och välling i magen innan vi gick ut och åt varje kväll utom en då vi gick lite tidigare för att det var fotboll på tv 18:45. Men då höll han igång stället med discodans och fick ballonger och massa komplimanger om hur söt han var av kyparna. Tänk va underbara dom är där nere med barn. Här hemma kan Albin sitta och le och vinka åt folk men dom kollar bara surt tillbaka på honom.


   


Första riktiga dagen där nere låg vi på Lamar beach club och solade och badade i deras pool. Albin var lyrisk av att bada i poolen och helst skulle vi alla vara i och bada samtidigt :) En kille simmade förbi Albin och Albin skrattade till honom så han simmade tillbaka och sa " He is awesome, how old is he ? "


 


Albins bästa kompis är ju hans morfar så dom har busat mycke under resan.


Titta bara den kramen morfar får!!   

 


Stranden var minst lika rolig som poolen. Albins ögon bara lyste under veckan.


Njuter!!

 


Vi köpte hink , spade och kratta för att leka lite i sanden. Efter lunch somnade Albin i sin vagn och vi låg och solade lite.


 


En dag tog vi oss in till playa del ingles och maspalomas. Jättemysigt och supergod lunch på ett dansktställe. Vi gick även till tivolit där Albin åkte massor med barngrejer.


 


Vi försökte även oss på att fiska ankor så albin kunde vinna men det var för svårt och dom ändrade reglarna lite eftersom. Mamma fixade dock tröstpris :)


Älskar den första bilden på Jens och Albin där dom går exakt likadant!

 


Vi bodde grannar med mamma och pappa och när jag kikade över till deras balkong blev vi avis på deras frukostbuffé i gemförelse med våran. Haha tur nog så langade dom över några goda mackor och Albin hade sin gröt! :)


 


Glass är gott och svalkande i värmen!


 


Varje kväll posade vi framför kameran! :)


 


Vi promenerade till Amadores en förmiddag också. Jättefint och ödlorna höll koll på oss hela vägen.


 


Balkongen var så bra då den var glasad, stor och räcket högt upp så den lilla inte kunde klättra. Han klättrar ju på allt så det var tur att de var högt. Där stod han många gånger och bara njöt och tittade. På kvällen i pyjamas och badbyxorna i hand.


 


Många komplimanger om Albins blåa ögon och han fick godis överallt där vi gick. Karlarna älskade att busa med honom och vi upptäckte en ny Albin. Vi har aldrig sett honom lysa så som han gjorde där i värmen. Ett nytt leende där han rynkar på näsan. Så han charmade verkligen alla!!


 


En helt underbar vecka men jättegod mat, kämpiga promenader upp till hotellet, god dryck, super underbart sällskap och härligt väder!! Sista kvällen åt vi på ett dansk ställe där servitrisen frågade om hon kunde få receptet på Albin ;)


 


Dags för hemresa och den trodde jag skulle bli jobbigare men Albin sa inte ett pip och när vi landade så knackade en dam mig på axeln och sa: " Ni måste ha fått det snällaste barnet "  Hah stolt blir man minst sagt!! Han somnade innan planet startade och sov på min arm i 2 ½ timme. Planet hem så var det bra mat, bra personal , bra stolar och wifi. Men att Albin skulle vara såhär duktig, jaaadu jag är så jäkla imponerad av honom och stolt!! Så var han vaken tills vi gick och la oss här hemma vid 22:30. Underbara barn!    


Hotell, checka in och springa av sig.

 


Nu har jag skrytigt nog och det får jag göra i min blogg !! Nu ska det firas påsk med en febersjuk pojke och en underbar make. Trevlig påsk på er och kommentarsfälten är till för kommentarer ;)


/ A






Av Fröken Svår - 24 mars 2013 14:44

Sitter på planet på väg hem. Vi har haft det så skönt. Återkommer med en längre rapport !

Av Fröken Svår - 22 mars 2013 14:47

Vi har det helt underbart !!

Av Fröken Svår - 15 mars 2013 19:20

Resan börjar närma sig och imorgon åker vi och bor på hotell vid arlanda eftersom vi åker så tidigt på söndagmorgon.

Lite spänd men känner mig inte nervös på sättet jag gjort förut när det kommer till min flygresa. Nu fokuserar jag bara på hur Albin kommer uppleva det och hur han kommer vara. 6 timmar är ju lång tid i ett flygplan och sen tillkommande tid med väskor och transfer. Men det kommer gå så bra! Han är ju så duktig vårt lilla hjärta   


Idag har vi iallafall åkt och fixat det sista för resan. Jag och Albin gick ut och lekte en stund på eftermiddagen också. Himla skönt med sol men den här kylan börjar jag tröttna på också. Vinterälskare som jag är.


 


Nej nu ska vi packa i det sista och sen kan man slappa i soffan.


/ A

Av Fröken Svår - 12 mars 2013 10:17

Följ mig på instagram. Norellskan heter jag där :)

Av Fröken Svår - 10 mars 2013 20:31

 


Jaaa Robin vann. Jag har varit helt frälst i den där låten sen jag hörde den första gången. Den fick en röst av mig både i andra chansen och igår. Blev helt betagen av hur glad han vart så jag fällde en tår. Ville dock inte visa min glädje då jag hade Måns bredvid mig som grät för att inte David Lindgren vann. För första gången så vann den låten som jag gillade!!



Hade en jättetrevlig kväll igår hos bror och hans pojkar. Svägerskan Linda var i väg på tjejmiddag så jag var ensam med grabbarna. Så god hemmagjord pizza fick vi! Mums! 


Idag har vi veckohandlat och sen på eftermiddagen/kvällen var Jens iväg med min pappa och bror Fredrik och såg på fotboll på K14 på stan. Var tydligen fin stämning :)


Om en vecka sitter vi i Puerto Rico och njuter. Min kropp skriker efter värme då min hud är alldeles kall. Mina händer är som sandpapper av kylan.


Underbar bild på bror/morbror Henrik & Albinson på julafton

   


/ A  

Av Fröken Svår - 9 mars 2013 12:04

I torsdag började min mobil krångla och till slut gav den upp så det blev till.att åka till Västerås igår för att köpa en ny. Inte bra för ekonomin men vad gör man. Väldigt nöjd iallafall och jag valde en LG igen. Vit och fin är den. Min fina make kom hem med lila tulpaner till mig igår för att det var internationella kvinnodagen. Bästa Jens      


På förmiddagen har vi haft kusinerna Måns och Ludwig här. Albin njöt av leksällskapet. Ikväll ska vi till dom för lite mellomys. Tror Yohio eller Ulrik tar hem det men hoppas på Ralf eller Robin. Vad tror/hoppas ni ?


 



Trevlig helg!


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards