Amodernmyth

Alla inlägg under oktober 2015

Av Fröken Svår - 31 oktober 2015 13:37

Har ju egentligen inte tid att skriva nu men måste ju uppdatera lite snabbt. Haft en jättemysig födelsedag. Vi åkte ju i tisdags och då drack vi lite champange och åt gott. Albin och Joel var med på barnlekarna som dom anordnade.


 


Det finns ju även ett lekrum så där lekte dom av sig innan de var dags att sova. Vart en tidig kväll för oss.


 


På min födelsedag så uppvaktades jag med sång och champangefrukost. Fick ett jättefint halsband av Jens och pojkarna vid frukost. Sen även en av mormors gamla ringar fick jag av mamma och pappa.  Vi klev av och gick mot hotellet som vi skulle checka in på.


 


Strålande sol hade vi och vi lämnade bara av bagaget sen gick vi upp i gamla stan och åt lunch på ett jättemysigt ställe. Jag fick då en annan present av Jens och pojkarna och de är att jag nästa helg ska få sjunga in två låtar i studio och bo på hotell med min make. Ska bli så skoj!!!


 


Sen tog vi en promenad genom staden innan vi gick tillbaka till hotellet.


 


Vi bara gick upp på rummet och bytte om och gick ner och badade på hotellet. Det var ju ett spa hotell med massor av poolen och utomhus bad. Jag bara låg och njöt och tittade upp  i den klarblå himlen.


 


Efter de gick vi upp och bytte om och vi drack bubbel på vårat stora fina rum innan vi åt god middag. Pojkarna somnade så gott och då blev de en god drink som avslutade kvällen. Fick också ett sms som betydde så mkt för mig men vi har inte haft kontakt på lääänge.


Dagen efter åt vi god frukost innan vi tog oss ut på stan och kollade och åt lunch sen var de dags att gå till båten igen. Skulle ju ta de lungt och somna tidigt men det var så härlig stämning så efter att barnen somnat i vagnen så jag drog igång karaoken med Pearl Jams Alive och trubaduren som var innan och spelade stannade kvar och lyssnade och sa sen, du och jag borde göra den här tillsammans imorgon kväll men vi skulle ju gå av på morgonen sen... och sen så sjöng jag och Jens Är de det här du kallar kärlek och sen Flickorna på TV2 . Sjukt roligt! :-)


Igår vaknade jag dock upp förkyld och idag är det ännu värre, men jag har inte tid att vara sjuk jag ska ju ha fest idag!! Så jag knapprar alvedon och bafusin och vilar men nu måste jag ta tag i lite grejer. Ska bli så kul!


Igår när vi kom hem hade jag hela brevlådan fylld med kort och paket. Så fint och så tacksam över fina människor i mitt liv.


 




/ A



Av Fröken Svår - 26 oktober 2015 18:09

Vilken härlig helg vi haft. Fredagen var som vanligt i soffläge, jag somnade även en stund på eftermiddagen. Så härligt. Vi vaknade upp till en solig lördag och bestämde oss för att ta oss ut och göra vår årliga höstfotografering. Har ju tagit på Albin varje år förutom förra året då Joel var så liten och det glömdes bort.

 


Albin var lättare att få på foto än Joel som inte ville titta in i kameran eller stå still. Lilla busfröet. Men vi vart nöjda med bilderna med tanke på att pojkarna hade spritter i benen och hellre ville leka i lekparken bredvid vilket dom fick göra också.







Vi åkte hem och åt lunch och Jens byte till vinterhjul på lillbilen och sen gick vi och halloweenade för barnens mormor och morfar eftersom dom ska sova borta i helgen. Albin var så stolt i sin outfit och satt med mask och dräkt i vagnen till dom. Sen gick vi hem och åt middag och festplanerade. Är ju inköp av mat och alkohol som ska göras och sen är det tävlingar och det har lottats lag. Ja så nu är de mesta under kontroll. Idag har vi kollat in lokalen som jag tänkte att vi skulle äta i och sen gå vidare till oss för dans men den var större än jag mindes och känner nu att jag vill ha hela festen där istället. Större dansgolv om nån vill dansa, för det vill jag och folk får plats i samma rum istället för att dela upp sig. Plus att jag känner att jag inte stör grannarna, trots att jag redan lagt i lapp till dom. Känns mkt bättre !


Albin 2013 VS Albin 2015

     


Vi frågade grannarna om dom ville följa med till junibacken och det ville dom så vi hade en jättetrevlig dag där. Sagotåget tyckte vi vuxna var mysigt också. Dock så tyckte Albin och Elise att de var lite läskigt på två ställen men det gick bra. Massa lek och stoj. Att se Albin och Elise gå och hålla varandra i hand hela tiden är så himla sött! Så kul att det bor en sån mysig familj här på gatan. När vi gick ut så stod en man och blåste stora bubblor utanför. Jag fick lyckokänslor i hela kroppen av att titta på dom mot den blåa himlen och barnen som sprang och jagade bubblorna. Kände mig så otroligt tacksam. Jag har ju ofta tacksamhetskänslor när jag ska gå och lägga mig, då jag tänker att vi är så lyckligt lottade att hela familjen ligger under samma tak och sover tex. Men på dagarna går allt i ett och det är sällan jag hinner känna tacksamhet då men igår gjorde jag det.


 

Idag har jag gjort fransarna igen på ett nytt ställe. Hon har födelsedagserbjudande så det kändes värt att kosta på sig inför 30-års dagen. Blev supernöjd och hon var mkt mer proffsig än den jag gick till förut. Hoppas ni får en bra vecka för det ska jag ha.


 

/ A

Av Fröken Svår - 23 oktober 2015 13:14

        

Vilken härlig resa till London vi haft. Det startade med tårar i bilen då jag visste att jag skulle sakna mina tre grabbar hemma så mkt. Men det gick bra så fort jag fokuserade på något annat. Vi kom i god tid så vi hann dricka ett glas vin innan planet skulle gå. Flygningen gick kanon och all dryck på planet var gratis. Det gick smidigt att åka tunnelbana också och efter en timmes åkning var vi framme vid vår station som låg precis vid vårt hotell. Vi checkade in och vilade en liten stund innan vi gick till hotellbaren och tog en drink innan maten. Åt en super god bruchetta till förrätt som jag aldrig kommer glömma. Vi avslutade på London Pub innan vi gick hem och sov.


 

Som vanligt sover jag dåligt borta så vaknade flera gånger och redan vid 7 på morgonen var vi ner och åt frukost. Sen tog vi oss ut direkt på stan och shoppade lite och vandrade runt. Så häftigt med en leksaksaffär som hade öppning precis när vi kom och det var världens ståhej. En stor nallebjörn och en kille iklädd hatt och finkläder och sen massa folk som räknade ner från tio och när vi var nere på noll ringde en liten pojke i en klocka och då öppnades affären med såpbubblor överallt och tjoande. Häftigt var det och väl där inne var de massor med våningar med leksaker. Dom hade även byggt Kate, Prins William, Charles och Harry i lego i riktigt storlek.



 

Vi gick hem framåt 13:30 och duschade och gjorde oss i ordning för att åka och se musikalen Thriller som jag valt som min grej här i London. Kändes så sjukt eftersom när Jens och jag var i London sist vilket var 2009 så gick vi runt och letade biljetter till Michael Jacksons turné This is it, men vi hittade inga bra så vi beslöt oss för att leta vidare på nätet hemma. Dock hann vi ju inte det för att han dog några månader senare. Musikalen var bra och de första 10 minuterna satt jag med tårar i ögonen och gåshud. Vilken fantastisk musiker han är Michael! Det var inte någon handling utan mer som en konsert och dom dansade grymt bra! Jättenöjd! Efter musikalen gick vi och käkade gott. Efter maten hamnade vi i en tvålshop som försökte lura på oss att köpa en rengöringsflaska för 1800:- . Nej tack men det var roligt att skoja lite. Vi hann även med en öl på green man innan vi gick hem och la oss. Där fick jag också visa leg, haha. Så 30-års "krisen" är bortblåst.


 

Älskar pulsen i London och hur kreativa folk är. Som ett gäng ungdomar som älskar att dansa, ja dom drar dom ihop sitt gäng och släpar med sig en stor högtalare och kör världens dansprogram för ett 50-tal människor som samlas. Tycker det är så häftigt! En magisk stad verkligen.


 


På söndagen gick vi också upp tidigt och tog en lång promenad och tittade på Trafalgar Square, London eye, Big ben, Buckingham palce och en sväng in i Hyde Park. Så otroligt mkt folk i speakers corner och det var intressant och höra på allas diskutioner. Mellan big ben och London eye såg vi Peter Jidhe också. Han tittade på mig så jag hajade till och så sa jag högt "Nej men titta vem som är här", då skrattade han och nickade. Såg även två andra svenska tv-profiler och den ena kan jag inte komma på vad han heter.


 


Hard rock cafe var äntligen öppet så där åt vi god lunch. Jättebra service var det också och maffigt att gå runt och titta på alla häftiga gitarrer från kända artister och utstyrslar. Vi hade en servitör som hette Pedro och vi bad honom ta ett kort på oss. Så ropade han, "Are you ready girls" och så tog han en selfie med oss, haha.


 


Det blev en del shopping också till min familj som väntade hemma. När vi kom till hotellet var vi såå trött att vi vilade några timmar innan vi gick ut och åt middag. Vi avslutade som vi började men en drink på hotellet.


Picadilly circus med den svävande döskallen ;-)

En sån härlig resa där jag mest uppskattat att få sitta i lugn och ro och äta. Det har min stressade mage verkligen behövt så den har tankat energi. Var helt fantastiskt att få komma hem till min familj som jag längtat så efter. Albin har vaknat på nätterna och varit ledsen och frågat efter mig. Fina Albinsson. Dom blev glada för presenterna och minen på Albin när han får turtles gubben kommer jag nog aldrig glömma. Så glad och förvånad. Joel blev helt galen och sprang runt och tjoade och skrattade. Älskade lilla Joel. Så lyckligt lottad att ha en sån fin familj.


 


Tack mamma och pappa för en fantastiskt 30-års present. Älskar er! Speciellt tack till mamma som följde med som resesällskap. Bättre kan man inte ha för du är alltid så positiv och klagar aldrig! Du tar alltid upp en när man känner sig nere. En riktigt supermamma!


Den stora svanen vi såg när vi gick genom parken.

 



Veckan har varit bra, gått väldigt fort bara. Så roligt på dagis då jag alltid busar med alla barnen när jag kommer och går, så i onsdags så satt dom och höll på med nån deg och gjorde figurer så sa ett av barnen till mig " Du fröken, kolla på min figur" Haha så roligt att hon tror att jag är en fröken. Nu har Albin höstlov!

 


Usch nu har jag varit yrsligi två dar. Så läskigt! Sen är mitt knä paj sen vi kom hem från London. Nu kommer 30-års krisen igen då jag är så skruttig, haha. Igår efter dagis samlade vi ihop löv som sen Albin klistrade på papper. Idag skulle vi haft Karin och hennes grabbar här men minstingen har blivit sjuk. Trist !

 


Trevlig helg!    / A



Av Fröken Svår - 15 oktober 2015 19:33

Rubriken kommer från Albin idag när han låtsades blippa saker i sin affär, och han tror det heter pippar och inte blippar. Sötunge!   



I måndags kom min faster och min kusin med sin lille Hugo snart 3 månader. Så roligt att ses igen och Joel var väldigt nyfiken på sin syssling. Mamma hade gjort god smörgåstårta som vi mumsade på. Pojkarna fick boken " Kaninen som så gärna ville somna " som varit så omtalad av dom. Albin somnade på första försöket innan sagan var slut.  På kvällen var vi på föräldramöte. Så intressant att höra om barnens mat på förskolorna och hur dom resonerar. En lunch får inte kosta mer än 8,50 kronor. Kul och se allt roligt fröknarna hittar på med barnen och deras expriment. Här om veckan så åt Albin knäckemacka och så sa han " Det här är en kvadrat" och det var det ju men Jens och jag var så chockade att han kunde men på föräldramötet så fick vi reda på att dom jobbat med former.


 



Igår hörde jag om mamma ville gå med på morgonpromenad med mig och Joel efter jag lämnat Albin på dagis och det ville hon. Så härligt väder så de blev en långpromenad. Joel läste bok på vägen.


 


Nere vid vattenparken/fågelparken var det så otroligt vackert.


 


Idag var Albin lite hängig igen så han fick vara hemma från dagis mot hans vilja. Han älskar att gå på dagis nu och det är skönt. Han vart dock piggare efter lunch och när Jens kom hem tog barnen en cykeltur ( Joel sitter på en cykel som vi styr med handtag) och vi en promenad.  Jag har hunnit packa idag också för imorgon åker vi, mamma och jag till London. Yey! Ska bli så kul men jag är livrädd att jag inte kommer njuta till fullo för att jag kommer sakna min lilla familj. 


Idag slog jag till och sökte till högskolan. Sista dagen att ansöka idag så det gjorde jag men det jag egentligen vill plugga är en utbildning på komvux här i Enköping. Har kontaktat syon och nu ska jag bara skicka in papperna, det är ju inte lika smidigt som högskolan där man skickar via nätet. Hoppas detta är starten på resten av mitt liv.

/A



Av Fröken Svår - 11 oktober 2015 19:35

Tråkig start på veckan då vi upptäckte att våra bilder från kolmården, mamma och pappas 40-åriga bröllopsfest och syskonträffen i Vimmerby var borta från vår nya externa hårddisk. Jag ville bara gråta!! Men tack vare en länk som Janne skickade så lyckades vi rädda en hel del av bilderna. Jag blev så himla lycklig.


I torsdags hade vi sällskap med Elise och hennes mamma och lillasyster hem från dagis. Albin och Elise lekte i nästan två timmar. Så himla kul! Vi har även fått dagisplats åt Joel så de känns skönt. Även om han har syskonförtur så är de kul att veta i god tid. Så idag är det exakt 3 månader tills han börjar. Våran lilla plutt, men så glada att jag fått varit hemma med honom så länge. Han blir ju 20 månader i januari och alla har ju inte möjligthet att kunna vara hemma så länge så de känns väldigt lyxigt.


I fredags så fyllde Jens år så när han kom hem så åt vi tårta som jag fått av ica maxi för att jag fyller 30. Sen fick han paket och så blev de pizza till kvällsmat. Mamma och pappa kom förbi och lämnade paket. Sen fick jag så sjukt ont i magen atjag trodde jag skulle få åka till sjukan. Såå vidrigt, värre än värkar! Vid 06:30 på morgonen lyckades jag somna efter att stoppat fingrarna i halsen. Sen vid 9 var det dags för städdag. Jens och Albin gick ut och gjorde fint, men mest lekte han med Elise. Efter städdagen åkte vi till Västerås för att handla lite måsten .


Som jag trodde kom tröttheten imorse då jag inte sovit så mkt natten innan, och barnen som brukar sova till 07:30 vaknade innan 7 men jag fick sova och strax efter 9 väcke Albin mig och sa att de var frukost. Då hade dom varit iväg och köpt färska frallor till frukost, så gott och lyxigt! Efter frukost så  har vi fixat i förrådet och fixat för vintern. Nu är vi redo men först ska vi njuta av mer höst. Så hann jag med och se på prinsdopet och på eftermiddagen kom min familj på fika och firade Jens.  När alla gått satte vi oss alla fyra vid köksbordet och Joel började spexa då säger Albin  " Han är knäppis den där gnällspiken " haha lät så otroligt roligt.


Imorgon kommer min kusin med sin lilla bebis och hennes mamma på besök, sen på kvällen är det föräldramöte!


 


/ A



Av Fröken Svår - 6 oktober 2015 19:20

I torsdags var jag ute och åt med Fia på pinchos. Det är ju så gott där och man behöver inte välja en rätt utan kan frossa i massa olika rätter eftersom dom är så små. Mysigt att gå igenom den senaste tiden i våra liv. Vi är så lika i våra tankegångar. Kom fram till att den inre stress jag känner inte är bra för mig. Det visar sig både psykiskt och fysiskt.


Jag har alldeles för mkt i min skalle och idag glömde jag posta en liten grej till Jens syskonbarn Tyra som fyller år imorgon. Känns så rutten och nochalant. Gjorde en stor markering i min kalender att jag skulle posta det idag och ändå glömde jag. Suck. Kalendern är så fullspäckad att jag knappt ser vad de står. Känns som oktober kommer svischa förbi. Måste verkligen lära mig att ta det lungt och inte pricka in så fullt schema hela tiden....mitt hjärta slår trippelslag. Sen får jag dåligt samvete för att jag inte hinner höra av mig till folk. En ond cirkel.



 


I fredags kom svägerskan Linda och Max förbi och hade med sig bullar. Blev en mysig eftermiddag.


En lugn helg med besök på mickelsmäss i söndags. Albin köpte superhjälte gubbar annars vart de inga inköp. Fick dock bekräftat att den kille jag sett fler år i rad på mickelsmäss och som jag trott varit med i Big brother för typ 8 år sedan verkligen var han. Haha.


 


Idag vaknade Albin upp med hosta och täppt näsa. Han har ju varit pigg sen han började på dagis men idag tog vi en hemma dag. Dock verkar han mkt piggare idag så imorgon blir det nog dagis. Han längtar så att leka med Elise som går på samma dagis och bor på samma gata. Det finns en kille som han inte gillar på hans avdelning som bara slåss hela tiden så idag sa han " Hoppas vi träffar på en varg på väg till dagis imorgon som kan följa med och äta upp honom".


Idag vart det en tur till Alexandra på City frisören som fick klippa av en massa hår, en hel decimeter på längden och uppklippt. Känns så himla skönt!


 


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards