Amodernmyth

Alla inlägg under april 2013

Av Fröken Svår - 30 april 2013 21:09

Kusiner på språng. Dom här tre norellarna kommer busa mycke när de blir ännu större :)


 


Ja nu har det gått ett tag sen sist jag skrev. Det som hänt är ju tjejfest hemma hos Jennie där jag började gråta när mina killar åkte efter att dom lämnat av mig. Herregud vad jag älskar dom där två killarna! Saknar dom som tusan när jag inte är med dom! Men det var trevligt.


 


På måndagen for jag och Albin hem till Karin och Vincent. Karins trevliga karl var hemma också. Det bjöd på gottis lunch och fika och massa trevligt prat. Vi ska dit alla tre och hälsa på dom i helgen. Ska bli väldigt trevligt.



Så skönt att våren kommit till slut så man kan vara ute och leka. Albin tycker det är så skoj med dom andra barnen på gatan och vi får vara lite sociala med andra föräldrar här och höra massa skvaller. Albin har fått en egen sopkvast som han gillar väldigt mycke.


 


I torsdags åkte pappa och Jens och köpte trallvirke. Vi ska ha trätrall på uteplatsen istället för stenplattor. Så lätt för Albin att springa ut där i full fart och göra illa sig, så nu blir det trall.I fredags satte han igång och på lördagen kom mamma och pappa förbi och det slutade med att Jens fick hjälp med reglarna och sätta första plankorna på trallen.


 


I söndags pumpade vi cyklarna och tog oss iväg på en första cykeltur med Albinsson därbak! Han tyckte det var väldigt skoj :) Sen lek ute med de andra barnen och föräldrarna på gatan och sen in för att bygga trall igen. Fredrik med familj kom och hälsade på också! Så bruna och fina efter det varit utomlands.


 


Ikväll har vi varit och tittade på brasan vid fanna ip. Albin tyckte det var häftigt och alla hundarna var vääldigt intressanta. Imorgon ska vi bygga klart och sen ta ut möblerna på altanen. Så ska vi tänka på min älskade mor som fyller år imorgon men vi kommer fira henne först till helgen.

  

 

Jobbångesten kryper på. Kommer jag fixa att gå tillbaka utan att få psykbryt? Kommer iallafall gråta dom första dagarna för att jag saknar mitt lilla hjärta så mycke.    


/ A

  



Av Fröken Svår - 19 april 2013 19:41

Senaste veckan har bestått av tjejkväll med mamma på stan. Spontanmiddag hos oss med fredrik,linds och barnen. Middag i bålsta med Mia. Besök av Christa och hennes lille Charlie. Nu är det fredag då ska vi sätta oss i soffan och lyssna igen Håkan Hellströms nya skiva. Imorgon vankas det tjejfest hos Jennie. /A

Av Fröken Svår - 10 april 2013 19:59

Det som hänt sen sist är iallafall detta att vi varit sjuka familjen allihop. Albin blev bättre men Jens och jag är fortfarande snuviga men dock är febern borta. Jensa var iväg på konsert i fredags och sov borta så Albin och jag var själva. Jag kände mig riktigt risig men var glad att jag hade sällskap till klockan 21 av en vaken Albin som sen däckade i soffan mitt i Let's dance. När jag lagt upp honom i sin säng så försökte jag ta tag i kvällen och hällde upp ett glas vin och lyssnade på podcasten av Hannah och Amanda. Podcasten var dålig och mitt huvud bultade så jag hällde ut vinet och gick upp. Hämtade in Albin till vår säng och så låg jag där med bultande huvud och trodde jag skulle dö. Vid 05 pallrade jag mig upp och iväg till soppåsen där jag slängt en tablett som var trasig. Slickade i mig dom små smulorna av tabletten och la mig igen. Huvudvärken gav upp och jag fick sova 3 timmar innan den lille vaknade vid 08:15. Första natten som jag inte sovit sen Albin kom och då berodde det inte ens på honom :)


Våran fina nya lampa som ser ut som en burk som häller ut färg. Köpte en i svart också...

 


Albinson har även fått två slöjstjärtar...En orange och en svart så det är spännande och stå och se dom simma runt runt runt. Igår var Albin och jag och hälsade på min mamma och pappa som kommit hem från London. Vi lyssnade på underbar musik på deras jukebox och drog fram tre likadana frukter på deras enarmade bandit.



 

Annars så har Albin slutat med mellanmål och välling sen 1 ½ vecka tillbaka. Hoppas iallafall mellanmålssuget kommer tillbaka!


/A



Av Fröken Svår - 3 april 2013 20:29

Påsken började med sjukdom för den lille. Har aldrig sett honom så dålig. Började med prickar som vi kollade upp på bvc, sen kom diarre och sen feber. Han var så ynklig och bara grät för allt. Han piggnade på sig snabbt men aptiten är riktigt dålig fortfarande. I söndags var vi bjudna till Jill, Henric och William. Där blev det grillad oxfilé och god efterrätt i form av hallonmousse med vitchoklad. Och vin fick vi i oss också. När vi ringde sverige taxi vid 24:15 så sa dom att de var 3 timmars kö innan man ens kunde beställa taxi. Det var dom som vi visste hade bilbarnstol. Men vi provade Enköpings taxi som bara haft bilbarnstol på dagar om det även har det på kvällen numera och det hade dom. Så vid 24:45 kom taxin och vi kunde åka hem. Supertrevlig kväll!!


Jens och Dexter!

 


Idag har vi varit hos bror Henrik och hans fina flickor. Det bjöds på lunch och Ida hade bakat goda vaniljkrämsbullar!! Mums!! Vi tog en promenad och barnen åkte rutschkana. Jag har fått världens allergi och orkar inte med något just nu. Så hemskt när det startar och jag blir såå dålig :( Helt orkeslös!


/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards