Amodernmyth

Alla inlägg under februari 2021

Av Fröken Svår - 15 februari 2021 19:55

Så glad för den här vintern vi blir bjudna på. Kallt, snö och sol, precis som det ska vara men såg att varmare väder var på ingång. Mars ska ju vara en vårmånad så det är väl helt ok.


   

 

   


Killarna bestämde sig för att de skulle klä sig likadant och gå till skolan.  Deras vänskap alltså, så himla fin. På helgen så kan de vara i sitt rum och leka hela dagen och man hör dom skratta. Jag tänker att dom leker så bra för att dom är så olika. Så tacksam och de är så fina med lill skrutt också.


     




Arvid som älskar hundar, läsa, bamse , babblarna och alfons. Han sitter i sitt rum och bläddrar i babblarna boken om och om igen. Sen när han ätit klart sin mat så packar han ihop allt och ger till mig och säger tack tack.


   


Fantastiska Fia gjorde en sån fin Rakelmössa åt mig. Blev så himla glad och älskar den! 


 


Nu har vi börjat med att bjuda varandra i familjen på middag igen precis som vi gjorde förra året. Först ut var jag och Joel som gjorde en kycklinggratäng och oreomousse till efterrätt åt Jens, Albin och Arvid. Först fick dom in lite snacks medans vi lagade maten. Så mysigt och barnen är så duktiga och lär sig att maten inte bara står färdig på bordet utan de krävs jobb och sen även ta hand om disken. Sen kul att mello börjat så det blir lite festligt. Lillasyster förra veckan var ju helt fantastiska! 


       


I helgen som var så bjöd Jens och Albin på pizza och nutella cheesecake. Jättegott och medans dom lagade mat kollade Arvid, Joel och jag på One directions konsert på tvn och dansade. Vi tre hade grönt som klädtema.


   

     

 



Alla hjärtans dag så gjorde vi råraka med löjrom, oxfile med pommes duschesse och sen små glasshjärtan till efterrätt.  Albin och Joel hade gjort så fina teckningar så man fick torka tårarna. Älskar sån presenter. Var även förbi mamma och pappa för att lämna en blomma.


         


Haft en nedstämd period eftersom jag snart är tillbaka till verkligheten. Jag vet att jag är lyckligt lottad som har ett jobb att gå tillbaka och att vi har en generös föräldraförsäkring i detta land men självklart så känns det så ledsamt. Jag kommer aldrig förstå att man ska lämna bort sitt barn till någon annan som ska ta hand om det den större delen av dagen medans jag själv åker till ett annat jobb. Så sjukt, men det är så det är uppbyggt. Jens och Arvid får ju iallafall ett härligt halvår tillsammans så Arvid slipper börja förskolan nu. Kommer sakna all tid med barnen, fredagsbakningen, äta den lunch man är sugen på, gå runt i pyjamasbyxor en hel dag, att få vara hemma med min krångliga mage, promenader. 


           


Men det mesta rullar på, Albin med sin fotboll, Joel med sin handboll och han har nu tappat 8 tänder, Arvid som lär sig nya ord varje dag, Jens och jag som kämpar på med kosten och har tillsammans gått ner 25 kilo sen 2/11. Vi har även vaccinerat Albin och Joel för vattkoppor eftersom bvc rekommenderade det. Jag har varit och lagat hål hos tandläkaren och fick betala 2155:- för kalaset. Känns som vi levt på så lite pengar så länge nu så man börjar bli sliten i huvudet på att vända på varenda krona. Men skulle ändå inte byta bort det mot tiden man får med barnen. 


Ha en bra vecka! 

/ A 

 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards