Amodernmyth

Alla inlägg under februari 2015

...

Av Fröken Svår - 25 februari 2015 13:04

I måndags så somnade barnens farfar, min makes far och min svärfar in. En tomhet har infalligt sig samtidigt som det är svårt att greppa det. Vi försöka tänka att nu slipper han ha ont mer. Det var oerthört tufft att berätta för vår 3-åring att farfar flyttat till himlen :'-( Du finns i våra tankar.

Av Fröken Svår - 22 februari 2015 11:12

Förra fredagen styrde vi vår kosa mot Linköping och bodde på hotell där innan vi skulle vidare till Vimmerby.

Vi kom dit skapligt så vi bestämde oss för att bada allihop i poolen som fanns där men det var ingen mysig upplevelse då det var svinkallt i poolen. Så vi gick upp på rummet och sen vidare ut på byn för att äta. Dagen efter åt vi en jättegod frukost, jag tror aldrig jag ätit så mycket! Sen åkte vi förbi cloetta outlet innan vi åkte vidare till Vimmerby.


 


När vi kom fram till Tuna så var det inge vidare med farfar så han åkte vidare till Västerviks sjukhus. Vi stannade kvar en stund med farmor och Jens bror Jerry och hans tjej. Efter att vi ätit våfflor och pratat lite så åkte vi vidare till familjen Karlsson i frödinge . Där bjöds det på god mat och dryck. Barnen lekte så fint och Albin lös av lycka att leka med kusinerna. Gulliga Linus som alltid frågar Albin om det gick bra när han slår sig. Han har ju så bråttom Albin så det där med att gå tar för lång tid så det går fortare att springa.

    


På söndagen så åkte vi alla in till farfar och hälsade på honom på sjukhuset. Fick tårar i ögonen då farfar tog Albins hand och lixsom kliade honom på handflatan. Gör så ont i hela mig. Jäkla sjukdom! :-(


Jag hade sjukt ont i magen och det visade sig att de är magkatarr jag fått. I bilen på väg hem i söndags så grät jag för jag hade så ont. Så Jens har varit hemma denna vecka och tagit hand om barnen. Jag har stressat ner och ätit havregrynsgröt och omperazol. Nu känns det mycket bättre men så fort jag känner stress så gör det ont. Dags att börja säga nej till saker och tänka på hälsan.


 


Så i måndags tappade Jens sin mobil och spräckte hela glaset så det går inte att göra nått med den. Så den utgiften för en ny mobil var inte välkommen :-(  Fattigaste månaden på länge. Men mobilen han ville ha måste man beställa så han är fortfarande utan mobil.


    


Livet känns så jäkla konstigt just nu. Alla tankar är hos barnens farfar.   


/A

Av Fröken Svår - 12 februari 2015 22:15

En jättetrevlig kväll med goda tapas tillsammans med finaste Fia igår. Det var mycke folk ute också och det är ju roligt om de finns lite uteliv i denna småstad. Albin var så söt och sa igår när jag skulle gå "Jag tror Joel kommer kräkas idag igen " Haha han ville inte att jag skulle åka. Nu har vi tagit sportlov! Min mage fortsätter att vara svullen och värka. Ack skulle behöva dra ner på all stress. Tänker för mycket så jag har svårt att sova och Joel har blivit väääldigt morgonpigg. /A

Av Fröken Svår - 10 februari 2015 19:06

 


I tisdags så skulle jag gå ut och äta med Fia. Jag fick sova en stund när Jens kom hem och så gick jag upp och gjorde mig i ordning, kom ner och satte mig och målade naglarna och frågade Jens " Hur har du haft det på jobbet idag? " då Joel spyr upp all mat han precis ätit. Stackars liten. Så 40 minuter innan man skulle iväg så hände detta så jag fick ställa ifall att han var magsjuk. Albin fick också vara hemma resten av veckan så han inte skulle smitta någon på dagis. Men nu verkade de bara vara full mage på lillkillen. Så imorgon gör vi nytt försök, Fia och jag.


 


I fredag fick vi jättetråkiga , personliga nyheter som tynger ner vår vardag. Inget jag vill gå in på här.


 


I lördags så tog vi en runda på stan och gjorde fynd och på kvällen kom Hanna, Micke och deras flickor Moa och Maja hit på middag och fotboll. Super trevligt! Jag skrattar så mycket i Hannas sällskap och tänk att vi är så lika på vissa saker. Hon är en sån där person som man får energi av och sådana människor är ju underbart att ha i sitt liv! Så fina flickor har dom också. Så himla fint och se Moa och Albin gå runt och hålla handen och när dom kom hem till oss så studsade Albin och sa " Jag blir såå glad ".


 


I söndags vakna vi upp och gjorde frukost framför tvn och så satt vi och kollade på mello hela familjen. Några riktigt bra låtar tyckte jag men ingen av dom gick vidare tyvärr. Sen gav vi oss ut i pulkabacken. Så härligt med all snö och strålande sol. Sen frös jag som tusan och då tappade Jens upp ett skumbad till mig och massa levande ljus. Mysigt. Så dök lillebrors sjunde tand upp i söndags också.


 


/ A


Av Fröken Svår - 2 februari 2015 20:32

Rubriken kommer från Albin som i morse klämde ur sig denna roliga mening.


 

Så fint att se att jag fortfarande har några trogna läsare som går in varje dag trots dålig uppdatering.


Men nu kommer en sammanfattning om vad som hänt sedan sist.


Vi var och hälsade på Bitte, Birgitta och Lena på jobbet för några veckor sedan. Jättemysigt och pojkarna fick Tom & Jerry Kex av Bitte och Birgitta. Go fika hann vi med också.


 

Joel har ju fyllt 8 månader men det är ju över två veckor sedan, haha.


 


Sen blev vi sjuka en hel vecka , Albin , Joel och jag. Vi kurerade oss och höll oss inne och då hade Joel äntligen tid att lära sig krypa. Sitt krypa som han gör. Men nu går det fort, han är överallt och ställer sig även upp. Två tänder har även kikat fram så nu har han hela 6 tänder i sin lilla mun. Slutet av den veckan avslutades med att Karin, Benke och Vincent kom hit på middag.


 



Denna vecka som var har det varit dagis och tandläkarbesök för Albin som var så duktig och utan problem visade upp sina fina tänder som han fick beröm över. Ingen fara att han fortfarande somnar med napp på kvällen. Den ramlar ju ut så fort han somnat till ordentligt.


Så har vi bokat en resa så i slutet av sommaren åker vi till Mallorca och detta hotell. Ska bli jättemysigt! Bilden är lånad från Apollos hemsida.

 



I fredags fick Albin jättehög feber helt plötsligt men på lördagen var det borta och det var ju bra för då hade vi bror Fredrik med familj här på middag. Supertrevligt !  Idag var det dags för Joel att få jättehög feber :(


 

Igår for vi iväg till Gränby 4H-gård så Albin fick rida och titta in djuren. Vi hann även med shopping, fika och lek innan vi åkte hemåt. En sån där söndag som slår allt. Underbart!


 



Albin var så söt när han låg i soffan igår och en liten tår föll från han kind. Jag frågade om han var ledsen och då svarade han lite. När jag frågade varför så sa han " För att jag vill ha ett eget djur " . Sötnosen! Tänk så mycket han älskar djur den pojken! Jag som är rädd för dom flesta djur så skönt att de inte smittat av sig.


 



I morgon ska jag käka middag med Fia, och på torsdag är det bvc som gäller och på lördag kommer Hanna,Micke och flickorna hit på middag. Det vankas också fotbollsduell mellan Liverpool och Everton som killarna ska kolla på.


Joels sköna sovstil.

 


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards