Amodernmyth

Alla inlägg under februari 2013

Av Fröken Svår - 27 februari 2013 18:56

Igår pratade jag med jobbet lite. Angående semester och röda dagar. Tack vare snälla kollegan Victoria så fick jag reda på att jag var i hennes semestergrupp och hon var nummer 1 att välja och jag var nummer 2. Tog bara en semestervecka och valde att bara jobba annandagen.  Känns skönt att ha det avklarat! :)


Idag har vi tagit en underbar promenad i solskenet. Jag ställde ut Albin i vagnen för det var så varmt inne och han var ju så påpälsad och jag själv skulle leta rätt på mina nycklar. När jag kom ut igen då hade han somnat helt själv! Det har aldrig hänt förut utan man msåte alltid dra honom fram och tillbaka. Duktiga pojke!


 


Sen åkte vi ner på stan och hämtade ut mina linser,köpte apoteksgrejer som kan vara bra till resan och sen kläder till Albin. En ny jacka, tre par mysbyxor och en keps! Kepsen ville han inte gärna ha på sig, haha men när vi satte den bakofram så tyckte han det var skoj. Då dansade han loss i den! :)


    

                                              

"I live my dream
I owe it all to you..u
I owe it to you..u
Isn´t it  crazy..y
Isn´t it crazy..y
It´s all because of
You..u.u..u..u "


Glöm inte att rösta Robin Stjernberg till final på lördag ;)



/ A



Av Fröken Svår - 25 februari 2013 19:17

Igår var en riktigt mysig söndag. Vi gick bort till pulkabacken och Albin gick själv nästan hela vägen. Så duktig den lille goa killen.


Världens finaste   

 


Sen åkte vi lite pulka och Albin fick syn på en ekorre och började peka och låta! Hah så söt. Efter det tog vi oss bort till mamma och pappa och sa hej bara. Vidare hem för att grilla korv och mysa. Albin somnade gott i min famn i soffan på eftermiddagen!


 


Underbart att vara ute hela familjen. Söndagar har blivit en favoritdag hos mig. Den känns så kravlös, man gör det som är roligt och som faller en in. Och om 20 dagar byter vi vintern mot solen. Ska bli så himla skönt.


Fruset vatten....

 


Har inte mycke och säga utan känner att jag mest lägger ut bilder i denna blogg. Har mycke att skriva om men ingen lust att skriva om det, haha. Jag tycker för mycke och jag tänker för mycke. Så nu ska jag stänga av och lägga mig i soffan och titta på film med min kära make. Filmtips mottages gärna, dock inget läskigt för det tycker jag är onödigt ;)


Myspojken nummer 1.

 


/ A

Av Fröken Svår - 22 februari 2013 20:52

Albin är så duktig på rumpan först. Stolt mamma! :)


 


Ja nu mer om förra helgen då Jens bror Jocke med familj kom upp hit och hälsade på. Så himla roligt och mysigt. Vi möttes upp i Västerås först för lite lek och bus på Leo's lekland.


Albin och hans kusin Tyra. Det skiljer 1 år och 2 månader ungefär på dom.

    


Albin lekte inte så mycke denna gång utan gick mest omkring och tog in omgivningen. Tur att han har kusiner som tar väl hand om honom. Här är en bild på goa Linus och Albin.


 


Efter det åkte vi hem hit. Vi fick jättehärlig tulpaner och motörhead vin av Jocke och Pillan. Så blev det lite tacotårta till middag och sen var klockan så mycke så melodifestivalen väntade. Efter den så gick barnen och la sig och vi satt och drack vin och pratade så vips så var klockan 03:10.  Herregud så fort tiden gick men ack så härliga samtal. Väldigt trevlig och Pillan är verkligen så otroligt godhjärtad!   Önskar man kunde bo närmare så vi kunde ses oftare.


 


Blev inte mycke sömn den natten. Albin vaknade till vid 04:00 och jag hitta inte hans napp och låg så illa till så jag bad Jens hämta napp. Då ser jag han gå ut i köket och tända upp. Efter en stund går jag efter och kollar vad han gör då har han tagit bort nappen från Albins vällingflaska och lagt i den i ett glas vatten och räcker den till mig. Vad är det där säger jag. Det är vatten, du skulle ju ha svarar han. Jag börjar skratta och säger nej Nappen skulle jag ha. Då rycker han lätt på axlarna och ställer glaset på bordet och säger " Ta om du vill ha"  och så går han och lägger sig. Hahah jag låg en timme efteråt och skrattade åt detta. Han gick helt i nattmössan!! :)


 


Kände mig dock ganska så pigg dagen efter men när vi intagit frukost så vart man lite trött men vi höll oss vakna hela dagen. Barnen var så goa och lekte så fint tillsammans. Underbara ungar men tyvärr vart det ingen bild på fina Thea. Men här är en underbar bild på lilla Tyra!!


 


Tackar familjen Karlsson för en härlig helg. Idag har vi promenerat och hälsat på Albin mormor och morfar. Mysigt!


/ A


Av Fröken Svår - 21 februari 2013 13:26

Idag sov den lille länge så vi åt inte frukost förens vid 10. Sen gick vi ut och tog en promenad runt husen här. Så sött och se Albin gå omkring med vinterskor och overall. Sen gjorde vi snöänglar på vår baksida. Först visade jag hur man gjorde sen gjorde han själv. Så söt!! :) /A

Av Fröken Svår - 18 februari 2013 11:47

Ligger i sängen med den här lilla hängiga pojken :( . Dock inge snuvig eller så. Funderar på om det har med mässlingssprutan att göra.Hade en väldigt trevlig lördag och söndag med familjen Karlsson men mer om det när vi är piggare. /A

Hey

Av Fröken Svår - 16 februari 2013 08:43

Förra fredagen var den värsta i mitt liv. Lilla Albin sprang och ramlade och slog upp ögonlocket. Vi handlade snabbt och åkte till akuten där dom tejpade ihop honom. Sen var vi på coop och där blev vi påbackade av en kärring men som tur var blev det inga skador. Det bara skar i mig när jag såg Albins jack, fy hjärtat bultade och tårarna brände. Usch. Men han var så duktig och rörde inte tejpen så till slut föll den av och såret ser jättefint ut. Vår tappra pojke!


På lördagen var det tjejkväll här hemma. Här är vi alla 6 tjejer. Mia tog hem segern i tipspromenaden och vann en glittrig lila hatt, en glittrig rosa slips, solglasögon och en väska :)  Senare på kvällen vart dock alla vinnare i form av en frågesportstävling där man fick välja paket som jag slagit in i julklappspapper.


 


Alla hjärtans dag var det i torsdags och vi uppmärksammade den genom mys och god mat. Albin fick paket och jag fick blommor och överraskningar. Vi visar uppskattning varje dag men jag tycker det är bra med dagar då man får påminna varandra lite extra :)  När jag vaknade och gick in på toaletten så satt det en fin hälsning på spegeln och när vi kom ner för att äta frukost så hade Jens gjort i ordning scones i form av ett hjärta som det bara var till att grädda. Detta hade han gått upp och gjort vid 05:00 på morgonen innan han åkte till jobbet. Några timmar senare så fann jag en toblerone också! Mys.


Sen så skulle vi borsta tänderna så upptäckte vi att grannen stängt av vattnet då han borrade ny brunn i sin tvättstuga. Arg som ett bi blev jag och Jens ringde upp honom från sitt jobb och prata med honom och han var riktigt otrevlig när Jens förklarade att vi behövde ju byta blöja och ha vatten till både matlagning och dusch så Jens slängde på luren till slut. Alla hus har ju en egen "kra"n att stänga av  som sitter i varje hus men han hade sagt till sina rörisar att stänga av alla i hela radhuslängans vatten. Han ringde upp Jens och erbjöds sig att komma med en spann med vatten....Hm jaha och det skulle vi dricka ur, torka bajsblöjor och duscha i ?  Jens försökte förklara att han kunde ju faktiskt sagt till men då kontrade han med att han trodde inte att vi var hemma. Hmm trodde?! Vi kunde ju haft tvättmaskin eller diskmaskin i gång eller så kunde man ju stått i duschen när dom kapade vattnet.  Det löste sig till slut iallafall.


 


Till kvällen blev det mys mat i form av quesadillas och bubbel till förrätt, Kyckling med potatisgratäng i småhjärtformar till varmrätt och efterätten bestog av amerikans cheesecake. Mums.


Bilder på vårt vackra torg i Enköping, Albins mysande fötter vid frukost och en nybadad pojke som kollar på vänner på tv med sin gossehund Totte.

 '


Nu blir det till att göra sig i ordning för en dag och kväll med Jens bror Jocke och hans fina familj   


/ A  


Av Fröken Svår - 4 februari 2013 19:07

Ja veckorna går och bloggsuget är helt borta. Dock ska jag försöka återskapa helgen.  Fredagen började med att jag och Albin åkte till Karin och Vincent för en playdate. Albin ramlade ifrån soffan rakt in med huvudet förre i soffbordet och fick både en bula och blev lite blå =( Usch gjorde ont i mitt hjärta! Men han vart ledsen i typ två sekunder sen skratta han.


Grabbarna! Ser ut som Vincent kollar in Albins blåa bula :)

 


Efter det mötte vi upp Jens på affärn så vart det helgmatshopping och sen vidare hem. På vägen hem från Coop så körde Jens hem först i sin bil och när jag och Albin åkte så höll vi på att krocka med tre rådjur som kom upp på vägen och stannade precis framför bilen. Jag tvärnitade och skrek rakt ut och dom blev rädda av broms/sladd ljudet och sprang och tack vare att dom sprang så blev det ingen smäll. På en sekund så var de upp på vägen och så stod de bara still och man hinner knappt reagera. Usch skärrad var jag. 


Hemma väntade blommor till mig och jag vart så glad! Tog dock en promenad för att rensa lite tankar efter rådjursgrejen.

På kvällen åt vi god mat och hela familjen satte sig och kolla på Alvin och gänget, det var supermysigt. Albin var uppe till 20 så det var verkligen fredagsmys! :)


Albins nya fina bamse "one piece" som jag var tvungen att köpa ( han har en blå och svart också med lilleskutt men den börjar bli lite liten)  och min fina lila tulpaner som jag fick.

  


På lördagen tog vi oss i väg till Västerås och handlade lite inför lördag och Albin fick bamse dräkten och en ny gubbhatt! Han hade en förra sommaren och han fick jättemycke gulliga kommentarer om den :)


Sötnos! På ena bilden så blev örat lite vikt ;)

 


På kvällen så festivalade vi till oss och Jensa satte på sig skjorta, guldslips och kavaj haha. Jag piffade mig med glitter tröja, stjärnor och blomma.


Påpekade det på instagram så jag gör det här också. Det ser bara ut som att jag är mer sminkad på ena ögat pga ljuset men det är lika, jag lovar! :)

 


På söndagen tog vi en skön promenad. Sen fick jag ett sms från Mia som frågade om dom fick komma och hälsa på så det gjorde dom en snabbis då vi var bortbjudna till mamma och pappa på mat. Men det var fint och ses även om det blev en kortis. Barnen lekte så gulligt :) Vid 17 gick vi bort till mamma och pappa där det bjöds på den efterlängtade kycklinggrytan!! Jens och pappa kollade Liverpool matchen och jag, mamma och Albin rensade lite på vinden. Nostalgi.


Världens coolaste!


 


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards