Amodernmyth

Alla inlägg under oktober 2013

Av Fröken Svår - 31 oktober 2013 19:00

Sen uppdatering då det var lite problem med att bilderna inte låg på surfplattan.



Födelsedagen var underbar. Den började med ett hav av ballonger i sängen och till det blev det paket och varm choklad med grädde i happy bearthday muggen i vanlig ordning :-) Jag tillhör ju den lilla vuxna grupp som älskar att fylla år. I present av Jens och Albin fick jag konsertbiljetter till Håkan Hellström,två miss li skivor, tofflor, ögonprimer från make up store, choklad, underkläder, kakburk. Sen åkte Jens till jobbet och jag och Albin kröp upp i soffan och kollade på karlsson på taket som blivit hans nya favorit.

 


Vid lunch kom mamma och pappa. Vi åt supergod smörgåstårta. Av dom fick jag en surfplatta och en elvisp. Efter dom kom Freddan med familj. Vi åt marängsviss och jag fick ett jättefint halsband. Jensa kom hem tidigt och jag var så mätt efter allt så vi åt en sen middag bestående av ryggbiff med potatisgratäng. Kvällen avslutades med tårta sen trodde man att man skulle dö av mättnad och sötsaker. En toppen födelsedag och jag längtar redan till nästa ;-) . 


 


Igår var vi på akademiska. Jag fick trombyl utskrivit även denna graviditet. Snabbt besök sen hämtade vi Albin tidigt. Han blev så förvånad när vi kom mitt i mellis och hämtade honom :) Goa Helena jobbade och hon är verkligen klippt och skuren för sitt arbete! Känns tryggt att hon är där!


Redan fredag imorgon. Herregud vad veckorna går fort. Idag gick vi in i vecka 15 med den lille/a i magen. Har inte fattat det riktigt att vi ska bli fyra. Underbart iallafall!


/ A


Av Fröken Svår - 27 oktober 2013 18:45

I fredags kom Jens bror Jocke med sin familj och hälsade på och sov över en natt innan dom skulle vidare på äventyr. Jättemysigt även om de blev en kortis. Så roligt att ha den här fina kontakten tycker jag. På fredagskvällen blev de fredagsmys för hela slanten och Tyra och Albin gottade sig ordentligt :-)


 


Så synd att det är så långt emellan oss bara. Men dom har varit uppe hos oss två gånger i år så det känns jättekul! Linus är ju så go med Albin också.


På lördagseftermiddagen var de bara att bege sig till förra årets vinnare av Norells årliga bordshockey WM turnering och det var Fredrik. De bjöds på pizza tilltugg och dryck till matcherna och Jens började starkt men tappade lite. Han kom trea och det var Fredrik som tog hem vinsten i år igen så de blir dit nästa år igen. Efter matchen bjöds det på lasange och pannacotta. Efter de Så mycke bättre och det avslutades med massa bra musik innan det var dags att packa in familjen i bilen och åka hem och sova vid 22:30 tiden. Albin höll sig vaken hela kvällen och somnade när vi kom hem. Jättebra arrangerat av Fredrik och Linda och jag tackar hela familjen Norell för en trevlig kväll!


   


Idag fick vi sovmorgon av en morgontrött Albin och sen tog vi oss till affären och handlade lite innan Henkan med familj kom och firade både min och Jensas födelsedag. Så nu kan jag gå till kicks och köpa mig massa fint!! :-)


Albin och jag är lediga imorgon, så vi ska ha en mysdag. Jag fyller år också så vi får lite besök runt lunch och eftermiddagen. Albins dagis kort fick vi på mailen idag också. Dagiskortet vart jättefint men singelfotona vart sådär eftersom han var så ledsen när han skulle ta dom och bara grät och snorade. Men han är ju alltid fin våran solstråle!


Står mellan dessa två när de kommer till A4 förstoringen. Skönt att man kan blanda fritt mellan alla korten.

 


Hoppas ni får en fantastiskt vecka och tack för alla grattis till vår kommande familjemedlem. Vi längtar sååå!


/ A



Av Fröken Svår - 24 oktober 2013 15:18

Jens skickade en bild på en nykläckt Albin från bb och det fick mig att längta ännu mer efter våran nya familjemedlem som håller på och bakas i min mage. 1 maj är den beräknad till (min mammas födelsedag) och de ska bli supermysigt att bli fyra i familjen :-)

nnars är jag förbannad för Albin har blivit biten för fjärde gången . Denna gång på bröstkorgen , genom tröjan så det blivit hål och genom huden så det kommit lite blod. Huden är ju så tunn där. Jag vart förbannad och tog upp detta på föräldramötet så nu hoppas vi verkligen att dom tar tag i detta !!

/A

Av Fröken Svår - 20 oktober 2013 19:45

Hej hopp!


Ännu en helg till ända ( nästan ) och den har varit fin. I fredags åt vi hämtmat och sen hade vi lite mys och när Jens nattade Albin råkade jag somna i 1 timme och vaknade sen pigg till idol. Albin vaknade till på kvällen och fick komma upp och se att allt var bra.


På lördagen kom Fia och hälsade på. Himla mysigt. Fia är en sån där vän som jag träffade i gymnasiet och alltid funnit där för mig sedan dess genom alla tider. Även om det gått några år mellan det att vi setts så har hon ändå funnits där. Nu känns det som vi fått upp kontakten ordentligt. Dock grämer dig mig att jag inte bjöd henne på mitt bröllop. Det var just en sån där period som vi inte hade så mycke kontakt men jag ångrar det så idag. Hon är så ödmjuk och omtänksam och egentligen så förtjänar jag inte en sån vän då jag är så dålig på att höra av mig. Men jag ska verkligen försöka skärpa mig. Jag känner mig ju alltid i vägen och tänker att folk inte vill umgås det där har ju lite med min självkänsla att göra. Sånt som man borde jobba på.


Sen gjorde vi plankstek och Albin tryckte i sig mos rakt ur kastrullen :)

 


Imorse var vi och köpte frallor och gjorde en hemleverans till min mamma och pappa med färska frallor. Uppskattades :)

Sen hem och äta frukost och sen ta hand om allt skräp från förrådsrensningen som Jens gjorde igår. Så två lass till återvinningen och sen däckbyte hos bror där de även bjöds på korv.


    


Sen åkte vi hem och jag och Albin sov en stund. Såå mysigt! En mycke bra helg med massa nytta och roligt besök.


Den här veckan bjuder på föräldramöte, Vimmerbybesök och Bordshockey WM på lördag!   


/ A


  

Av Fröken Svår - 19 oktober 2013 12:49

Igår när vi vakna hade den första snön kommit. Mysigt men kanske liteväl tidigt. Den ligger fortfarande kvar på marken och taken. Sitter och väntar på att Fia ska komma hit. Mysigt.
Bild på bil och i vår lilla trädgård.

Av Fröken Svår - 15 oktober 2013 19:10

Vi hade en underbar helg. I fredags hade vi mys med idol och god mat, sen var Jens och jag uppe till klockan 02:00 för att vänta på att morotskakan till dagen efter skulle bli klar.


 


På lördagen så kom Karin, Benke & Vincent på lunch. Det blev lasange och sen morotskaka till fikat. Vi fick en ny orkidé att ta hand om. Vi fick en i somras av dom som jag varit så stolt över att den levt och frodats men för nån vecka sen föll alla bladen av. Nu fick jag nytt förtroende och jag ska göra mitt bästa!


 


På söndagen så vaknade vi upp till fint väder så vi tog oss till skolparken för lite bus och lek! Det tyckte Albin var jätteskoj! Sen vid 16:00 kom Fredrik, Linda och grabbarna på middag för att fira Jens. Det blev langos, massor med langos. Grabbarna lekte för fullt och Albin njöt.


 

Så mycke roligt som kommer från Albins mun nu så man bara njuter av dagarna. Jättehärlig tid det här. 


Snart är det helg igen och då ska det göras nytta utomhus! Göra i ordning i rabatterna och sen ställa in utemöblerna. Vi har inte haft tid med det ännu. Ordning och reda på torpet.


Idag när vi kom till dagis hängde dessa konstvärk signerad Albin på väggen. Så roligt och se :)

 


Trevlig tisdag!

/ A

  

Av Fröken Svår - 11 oktober 2013 23:38

 


Igår var det dags för dagisfotografering för Albin. Först gruppfoto och sen på eftermiddagen fick man ta porträtt bilder om man ville men då var en förälder tvungen att vara med och det förstår man ju. Dock var kön ungefär 1 timme lång men Albin var duktig. Han gick och klappade Estelle på ryggen, sa hennes namn och sen pussade henne på kinden i väntan på fotografering. Haha han fick beröm av Estelles mamma för att han pratar så bra. Sen när de var Albins tur så började han gråta så han fick sitta i Jens knä på fotot. Fotografen som var en ung kille var dyngsvettig men sa att Albin var en av de glada barnen på gruppfotot, då frågade Jens " Jaså så han log på gruppfotot" Nej sa fotografen , han var en av dom som inte gallskrek. Haha stackars fröknar! Dock är jag oerhört glad att dom fortfarande tar gruppfoton för dom har slutat med det på vissa orter.



Albin kom indragandes med sin köksstol och ställde den framför tvn, hoppade upp och tittade på toy story från första parkett.

 


Själv så styde jag och Annelie kosan mot kungsängen för att fika med Hanna. Riktigt trevligt och tiden gick superfort!


Idag så hade jag en djävulsk dag men det kan jag tyvärr inte skriva mer om här. Känns som man ska gå itu ibland men jag fick gråta ut lite i bilen innan man hämtade guldklimpen. Dagisfröken berömde Albin för att han prata så mycke också. Han snappar upp alla ord direkt. Det konstigt är dock när vi är hela min familj samlad eller om det är mycke folk så säger han ingenting. Då sitter han bara och tittar och tar in saker.


 



Har ett enormt sug efter julen. Den här julen ska bli såå bra, dock ska jag ju jobba på annandagen. Men julen 2011 låg jag i feber och hade mjölkstockning och julen 2012 hade jag ju helvetet med min hals. Men i år ska det bli så bra! Jag har tjuvstartat med loka pepparkaka, men den var sådär tyvärr.


Trevlig helg på er för det ska jag ha. Ta det lungt, njuta , koppla av och försöka bli den där bästa version av mig själv igen.


/ A


Av Fröken Svår - 9 oktober 2013 17:52

Idag fyller min Jens år. Av Albin och mig fick han 30 seconds to mars konsertbiljetter, gaslight anthem vinylboxen och en tröja. Nu blir det snart fika ! /A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards