Amodernmyth

Alla inlägg under juli 2022

Av Fröken Svår - 6 juli 2022 18:30

Mitt nya motto sen en tid tillbaka, behandla andra som dom behandlar dig. Jag som är en högkänslig person grubblar mkt om folk och det tar energi från mig. Så nu kör jag, ger du kärlek så får du kärlek, lyssnar du så lyssnar jag, upplever jag dig konstig så blir jag likadan och är du frånvarande så är jag frånvarande. Behandla andra som dom behandlar dig, ta ingen skit. 


 



I slutet på maj åkte vi till kungens kurva för att killarna skulle få se grannen Måns spela och till deras stora lycka var en av deras favorit youtubers Sebastian Tadros där också. 


     



Så var det dags för brorsdottern Elin att ta studenten. Så härligt att se alla glada människor som kämpat i alla dessa år springa ut ur skolan. Sen åkte de runt på deras lastbilsflak innan de var dags för mottagningen. Massor med god mat och dryck och festen var riktigt bra , så bra att man aldrig ville åka hem ;)

 

         



Så var det dags för våran 12:e bröllopsdag och den firade vi genom att åka och bo på hotell Hasselbacken.


       


På kvällen gick vi på Greta Van Fleet på gröna lund. Vi tyckte spelningen var sådär, hade högre förväntningar och extra taggad efter en pandemi där man inte kunnat gå på konsert.


        


10 Juni var det dags för skolavslutning och det är inte klokt att Albin slutade 4:an och Joel slutade 1:an. Så otroligt stolt över dom. Kusinen Ida kom och tittade och av henne och Elin fick killarna en varsin chokladkaka, så gulligt. Sen åkte vi och åt lunch på stan.


       


På kvällen åkte Jens och jag in till stan för att se Hanson. När vi satt på tåget fick vi upp en notis om att Isaac Hanson sände live och vi såg direkt att de var i kungsträgården han var så vi la benen på ryggen och sprang och fick oss en pratstund och ett foto med honom. Han var väldigt glad och vi frågade om de inte kunde köra några mer låtar från nya skivan som är så bra men han sa att de inte hade repat nya skivan. Men sen när konserten började så hade de lagt till min favorit från skivan och Zac sjöng den vid pianot. Magi! Jag tog även i och skrek Zac det högsta jag kunde och då såg både Jens och jag att han drog på smilbanden. I publikhavet så träffade två jättetrevliga tjejer nerifrån Jönköpingstrakten och sen ytterligare en annan tjej i Sthlms trakten. Jättetrevliga och det inte är inte så vanligt att man träffar på trevligt folk nu för tiden. Konserten var helt fantastiskt, jag har aldrig varit så svettig någonsin. 


               

 


Albin var iväg och käkade med några från fotbollslaget och tittade på när ESK herr spelade samtidigt som vi njöt av den härliga sommaren.


       


Vilken midsommar vi fick, vädret var strålande och mitt humör var på topp. Haft såna dalar på sista tiden men mådde riktigt bra. Vi började dagen med att killarna körde midsommarloppet och efter silllunch så blev det den årliga tipspromenaden som mamma vann och sen flöt det in en flaskpost från Kapten Doris som Arvid tyckte var så spännande och han pratade om det flera dagar efteråt på förskolan. Kapten Doris hade en skatt som killarna skulle försöka hitta innan sommarskuggan.  


     

 

                                 


Älskar utsikten i Eskilstuna, att sitta och låta motivet ändras då båtar kommer och går och himlen visar magiska färger. Vi hann även med att ta en tur med båten.


       


Konsert nummer 3 i juni blev ganska spontan. Jag och Fia köpte biljett till Harry Styles i mitten på juni. Vi höll på och köps när de släpptes men jag tyckte de var för dyrt och för dåliga platser då jag redan sett Harry två gånger, en gång med One direction och en gång själv. Så kom nya skivan och jag tyckte den var så dålig...tills jag lyssnade in mig och nu älskar jag den.  Så glad att vi köpte biljetter och Harry ger verkligen allt på scen. Så omtänksam , ödmjuk och otroligt gullig. Dock lät han förkyld och man såg att han hostade mkt. Ju mer jag tänker på konserten ju bättre blir den och några dagar senare visade jag massor med klipp från konserten för familjen och jäklar så bra han är! Publiken var den bästa jag upplevt, som dom sjöng innan och det lät otroligt bra. 


       


 


I lördags blev det årets första hemmamatch med vårat älskade AIK tillsammans med min bror och hans döttrar och för killarna blev det första gången på Norra Stå. Dom kommer aldrig vilja sitta nå mer och de var grymma att sjunga med. 


     


Jens och killarna har semester nu, och vi njuter av en rutinfri vardag där man slipper jaga läggningstider. 


       



Två arbetsdar till och sen tar jag semester, ska bli så skönt efter denna vabbande vinter/vår/försommar. Nu vill vi skapa minnen som vi kan plocka fram i höstmörkret sen. Njut av sommaren! 


/ A 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards