Amodernmyth

Alla inlägg under maj 2013

Av Fröken Svår - 31 maj 2013 22:09

Vi har haft en mysig resa till Tallinn trots att Albin var otursdrabbad och gjorde sig illa. Vi har dansat, lekt i lekrummet, ätit gott, gått mycke i Tallinn och myst ! Så härligt att vara på sjön.

Av Fröken Svår - 28 maj 2013 09:45

I söndags åkte vi ner till mamma och pappas landställe i Gränna.


På söndagen tog vi det lungt och  på måndagen när vi vaknade upp var det dåligt väder så vi bestämde oss för att åka in till Jönköping för lite shopping och goood lunch! När vi kom hem tittade vi på kossorna som betar några meter ifrån huset.


 


På tisdagen var det också dåligt väder på morgonen så vi tog oss till Huskvarna för att gå på leklandet monkey town. Haha herregud så dåligt det var och dom har mycke att lära ifrån Leo's lekland må jag säga. Dyrare än Leo's och sakerna som var trasiga lagade dom med silvertejp.


 


På onsdagen tog vi det lungt hemma för då var det bättre väder. Vi började elda badtunnan och fick upp härlig värme. Albin älskade att bada i den. Jag älskar att ligga i badtunnan och titta upp mot gyllene uttern där mamma och pappa gifte sig.

 


På torsdagen åkte vi kollade lite inne i Gränna och handlade lite godsaker. Albin fick en klubba men han förstod inte riktigt att man skulle slicka på den så han försökte bita så den fick vi ta bort.


 



På kvällen kom mamma och pappa och gjorde oss sällskap! :)


 


På fredag morgon styrde Jens och jag kosan mot Ullared och Albin var kvar i Gränna med mormor och morfar. Dock snodde någon våran kundvagn inne på ullared. Den stod bakom våran rygg när vi kollade på solglasögon och sen när vi vände oss tillbaka mot den var den borta!!! Vi gick runt och kollade om vi såg den som tagit den men icke. Vi orkade heller inte efterlysa den för de kan ju dröja hur länge som helst innan den skulle dyka upp. Så vi hämtade en ny och började om. Som tur var hade vi bara packat i en 10 grejer ungefär.


 


På lördagen tog vi oss in till Gränna ( landstället ligger ju 3 km från centrum ) och gick och fikade och tog oss till min farmor och farfars grav och satte en liten blomma.


 

På söndagen firade vi mors dag med flaggan i topp, presenter och tårta!! 


 


Igår så tog vi oss till dom 58 fåren som gick i hagen strax in till huset och tittade. Sååå himla fina!


 


När vi åkte ner till Gränna så kräktes Albin ner hela sig, bilbarnstolen och sätet under. När vi åkte hem igår fick han upp kräks i munnen två gånger som han svalde så vi stannade och tog en paus i regnet. Stackars liten, han verkar vara åksjuk. 



Några bilder från min instagram där jag heter norellskan

 


Snart ska vi bege oss till Albins dagis ( Jaa jag kommer forsätta säga dagis och inte förskola bara för att ) och hälsa på. Spännande! Sen är det bara att ta sig hem och börja packa igen! Tjoho!


/ A




Av Fröken Svår - 20 maj 2013 22:02

En dag av regn i gränna. Vi tog oss till Jönköping och shoppade och åt god lunch. På väg hem kollade vi runt här i röttle. Mysiga familj. Nu softar vi med ett glas vin framför tvn och Albinsson sover <3

Av Fröken Svår - 19 maj 2013 19:51

Underbara dagar har det varit. Rena sommarvärmen. Igår var vi hos bror Fredrik med familj och solade och fick go mat och dryck. Barnen badade och njöt. Sen var det dags för eurovision. Jag tyckte Robin slarvade bort sitt nummer. Super trevlig kväll och vi var inte hemma förens vid 02. Nu har vi landat i gränna. Love it ! /A

Av Fröken Svår - 16 maj 2013 18:50

 


I måndags hörde en klasskompis från lågstadiet av sig och undra om jag och Albin ville följa med henne och hennes Viola på långpromenad så det gjorde vi.



På tisdagen kom Hanna och hälsade på med sin lilla bebis Moa som föddes i Mars!! Superskoj och timmarna gick fort. Vi bestämde att jag och Albin skulle komma ut till dom och hälsa på idag. Så vi tog vårt pick och tog oss ut till dom. Ett fantastiskt ställe på landet! Jättefin tomt och jättefint hus. Jag blir så jäkla fridfull på landet så det är kanske dags för oss att leta hus utanför stadskärnan. Och inte behöver man åka till kungsbyn nå mer utan det är bara att åka dit och hälsa på för dom har hund, katter, hästar och höns =)


 

  


Hanna är så himla härlig och vi har väldigt många lika värderingar! Hennes Moa är såå go och jag fick hålla henne. För första gången i mitt liv fick jag känna den dära bebislukten som alla har pratat om och jag har bara nickat med som att jag vet vad dom pratar om. Ååååh så mysigt!! Kände aldrig att Albin luktade så men det gjorde han säkert. Han luktade/luktar väldigt gott men de var på ett annat vis. Det blev lunch och fika och tiden (4 timmar ) gick så snabbt så de blev bråttom iväg för Hanna och Moa som skulle fixa pass. Hanna har även den fantastiska butiken Färgnyans (ligger bredvid körskolan i stan) där det finns fantastiska inredningsgrejer och fin fina tapeter!


Albin på väg hem :)

 



/ A


Av Fröken Svår - 12 maj 2013 09:53

Våran glada lilla kille. Ser dock ut som han är ledsen på en bild men han är bara glad!   


 


I fredags så hade det gått 48 timmar sen Albin visade några tecken på kräkobajjasjukan så vi tog vårt pick och drog oss till kungsbyn och kollade på djuren.


Albin var lite rädd i klapphagen ( lik sin mor ).


Han gnydde till när lammet kom för nära. Här är han/hon bak på vagnen och tuggar på Albins filt.

   


Vidare på färden såg vi kossor, getter, höns, grisar, hästar, åsnor, vildsvin etc. Vi såg dock inga älgar vilket var trist men dom gömde sig väl. Vi hittade fram till den där lilla lekhagen där Albin provade att köra lite traktor.


 


Vi gick tillbaka till klapphagen och då tog vi ur Albin ur vagnen och då var han lite modigare. Han fick syn på en minigris som kom springandes mot oss och Albin sprang fram till den men då vände den plötsligt. Haha vart väl rädd stackarn.


Första bilden är på linderödssvin och den andra från klapphagen och minigrisen.

 


Sen vågade han sig fram till fåren också. Och så kollade vi in hästarna igen.

 


Efter det åkte vi vidare till västerås och åt på mc donalds hela familjen. Sen somnade Albin i vagnen och vi fortsatte in till Västerås för lite shopping. Härligt! Sen åkte vi hem till Enköping och åt mjukglass på torget. Suuuper härlig dag!!


 



Igår bakade vi bullar hela familjen. Albin fick känna lite på mjölet... 


 


Så tittade vi bort i 1 sekund och när vi vände oss tillbaka så var detta vår syn...


 


Hahaha underbara barn!!  Klart man ska utforska och lära sig! :) Sen tröttna han och kollade på amigo på play medans jag och Jens bakade klart. När Albin somnat pysslade jag och Jens ihop en morsdagspresent till min mamma!


 


Trevlig söndag på er!


/ A





Av Fröken Svår - 9 maj 2013 19:00

 Den där lyxiga känslan om en nybäddad säng och en nyduschad jag höll inte i sig så länge då Albinsson gnydde till vid 24 snåret och fick komma in till vår säng och kort därefter spy ner säng och Jens och bajsa ner sig. Stackars liten. Sen fortsatte det komma där bakifrån hela natten så jag bytte sängkläder 3 gånger på 6 timmar. Jag önskade verkligen att jag kunde ta det ifrån honom.


Men han fick i sig bra med vätska och även lite mat så han har inte visat några symptom sen 11:00 igår.



En bild ifrån idag. Vi fick ta över Måns och Ludwig hoppborg och det uppskattades.

  



Idag har vi bara tagit det lungt och varit ute mycke. Albin har ätit som vanligt och druckit duktigt. Så är han symptomfri imorgon efter 48 timmar och vädret tillåter så åker vi till kungsbyn hela familjen.


Mååååål! Albin har lärt sig att man ska ha händerna i luften då.

 



Igår fick vi en eller egentligen två postiva besked. Det ena är att Albin fick förstahandsvalet på dagis! ( Ja jag säger dagis och inte förskola). Känns så himla härligt. Vi har ju varit på kommunen och senast i fredags så sa dom att dom låg efter och de skulle ta miiinst 3 veckor för oss att få besked. Så damp det ner i brevlådan igår!


Nu jobbar Jens bara 5 dagar ( nästa vecka ) och sen går han på pappaledighet hela sommaren. Skönt och oj vad som ska mysa grabbarna! Först ska vi ha 2 veckors ledigt tillsammans då vi har en massa roligt inplanerat! Älskar att vara med min familj.   


/ A



Av Fröken Svår - 7 maj 2013 19:26

I fredags på dan åkte Albin och jag och hälsade på min mormor och hans gammelmormor. Vi mötte först upp min mamma innan vi gick upp. Min mormor var riktigt dålig och hon satt bara och sa AAJ AJ AJ. Har aldrig sett henne så förut. Men hon njöt av att träffa Albin, det såg man iallafall. 


 



Efter det följde vi med ut till mamma och pappas landställe för lite lunch. Albin fick springa lite och han ville nog gärna hoppa i och bada lite.


 




På fredagskvällen var det dags för hela familjen att bänka oss framför vårat favoritprogram Amigo som går på barnkanalen. Jätteroligt program och programledaren är alldeles tokig. Albin diggar det som tusan och här hemma går han och säger Aaa och vill att vi ska fylla i Amigo.



På lördagskvällen var vi bjudna till mamma och pappa för att fira mammas födelsedag. God middag, gott fika, god dryck och trevlig sällskap. Blev väldigt mycke gott i glasen för oss så vi beslutade oss för att sova kvar hemma hos mamma och pappa. Väldigt skönt! Vi sov så gott och när Albin vaknade tog mamma och pappa hand om honom så vi fick sova vidare. Skönt! 


Suddig bild men mina fina killar redo för middag!   

 

Vid lunchtid åkte vi ut till Karin, Benke och deras Vincent. Där blev det förstod god lunch och lite innelek för grabbarna.


 

Sen gick vi ut så grabbarna kunde leka lite i deras coola sandlåda! Efter lek så blev det gooofika! :) En jättemysig dag helt enkelt. Vädret var ju härligt också.


 

Igår smsade Jill och fråga om jag och Albin ville komma till lekparken med henne och William. Jättemycke folk var det. En pojke i 5-6 års åldern puttade ner Albin och skrattade. Jag var så jäääkla förbannad och fick lägga band på mig för att inte säga nått fult. Men han fick en utskällning av mig.


 


När Jens kom hem åkte vi alla och tog tbe vaccin. Jens och jag har tagit förut så vi skulle ha påfyllnad.  Albin var otroligt duktig och sköterskan var jättego! Vi fick stanna kvar 10 minuter efteråt för att kolla att Albin inte reagerade på det. Så då satt han och ritade en stund.
   


Idag har det ju varit sommarvärme så vi har lekt ute och blåst såpbubblor, sparkat boll, lekt med bilar osv. Nu ska jag fortsätta städa. Älskar att städa och mår så bra av dammsugning. Så avkopplande tycker jag. Sen belöning med en dusch och sen krypa ner i nybäddad säng. Love it!  Imorgon får vi finbesök till kvällen! Tjoho!


/ A  
  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards