Amodernmyth

Alla inlägg under december 2012

Av Fröken Svår - 31 december 2012 13:33

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


    


 


Gott nytt år!


/ A

Av Fröken Svår - 28 december 2012 17:09

Heej! Har ni saknat mig?! Hah nej trodde väl inte det, ni har kanske fullt upp med att vara belåtna över julen eller kanske lite välbehövd ledighet? Eller så kanske ni planerar nyår, vad vet jag ! :)


Julen har iallafall varit underbar med massor med mat & fina julklappar! Herregud Albins rum är helt fullt med roligheter efter födelsedag och julafton.


En förväntansfull Albin dag före dopparedagen....


    


På julafton öppnade vi först paket här hemma och myste.


 


Efter det gick vi vidare till mamma och pappa där mina syskon med familjer också firade jul. Mat och förväntansfulla barn , det är jul det! :)  Albin tyckte tomten var okej på långt avstånd men när vi skulle få till en kram då vart det missnöje. När det sen skulle delas ut julklappar fick som världens finaste present av Ida med ett handskrivet brev som fick mig att brista i tårar redan efter första meningen. Sen fick jag samla mig för att kunna läsa vidare dock med massor av tårar. Det var det finaste jag har fått i present någonsin!     Det brevet värmer mitt hjärta! Fick massor av andra fina julklappar och presenter som tjejerna gjort själva. En riktigt härlig julafton förutom att min hals jäklades med mig så jag kände mig less.


 


På juldagen så softa vi och på annandagen åkte vi till min mormor och firade. Det var riktigt mysigt!


Idag har så har jag varit till doktorn igen för min hals inte är bättre trots pencillin... Tydligen ett virus som inte går att bota med antibiotika...Blä. Jens som är ledig och vi som skulle hitta på massa roliga saker. Ack. I morgon blir det en tur till Jill, Henric och William på middag, trevligt!


Sen vill jag avsluta med att gratulera min mamma på hennes pensionsdag!! Nu har jag två pensionerande föräldrar, härligt! :)  


/ A


Av Fröken Svår - 24 december 2012 12:46

 God Jul kära bloggläsare!   Våran jul har börjat bra med gröt och paket i strumpan! När Albin vaknar så ska vi öppna paket här hemma och sedan gå vidare hem till mamma och pappa för att fira med resten av min familj.


 


Kortet till höger blev julkortet från oss i år. Fick ett sånt sött mms från Pillan på en liten Tyra ( Albins kusin ) som ville ha Albin julkortet med sig när hon åt lunch. Hon bjöd honom även på kiwi. Sötnos! Mina tankar går ner till alla våra släktingar nere i Småland , hoppas ni får en riktigt god jul!


/ A

Av Fröken Svår - 23 december 2012 15:24

I fredags ringde det på dörren vid 20:50 och där kom ett blomsterbud med blommor till mig från underbara Fia! Fy vad jag blev glad, alldeles tårfylld! Även praliner och en gosig nalle till Albin! Goa underbara Fia tack för att du finns!   


 


Igår blev det till att göra egna chokladtryfflar både choklad med pepparkakskross runt och sen en vitchoklad/lime/kokos pralin. Blev riktigt smarriga båda två och dom åker fram på bordet idag när det vankas uppesittarkväll. Är första dagen idag som jag är piggare och inte legat i sängen hela dagen. Så himla skönt, och jag känner mig helt lycklig!


Julgranen åkte fram idag och vi fick placera den vid soffan så den får stå ifred några minuter extra för Albin. Hah är säker på att han kommer riva ner den. Förra året var han ju bara 8 dagar på självaste julafton, lilla plutt. Även tomteflickan har vi tänt så det känns verkligen som julen är här! :)


 


/ A

Av Fröken Svår - 21 december 2012 15:57

Här kommer bilderna från Albins fotografering! Dock är inte bilden som vi gjorde som förstoring med för den går inte att scanna. Eftersom naken Albin inte visar den "lille" så lägger jag upp dom också!  Jag tycker bilderna blev superfina!


 


 


 


 


 


 


 


 


/ A

Av Fröken Svår - 20 december 2012 08:59

Albin är nu 1 år och jag kan inte fatta hur fort det gått. Det blev en känslosam kväll när man satt och slog in paket och tänkte på det hela. Det var ju nyss vi åkte hem från BB med ett litet knyte och fattade ingenting. Nu är man en mamma till världens bästa kille. Han har lärt sig så mycket det här första året och jag gjorde i ordning en film till farmor och farfar och där såg man ju honom ifrån i somras då var han ju en bebis. Nu är han en pojke som man kan fråga " Kan du klappa händerna" och så gör han det, eller ropar mamma när jag är på övervåningen och han här nere. Fort går det!


  


Vilken födelsedag Albin hade. Det plingade till med massa sms i min telefon med grattishälsningar, även en massa grattis på facebook och med posten kom det både kort och paket! Underbara människor runt oss!   


Vi började iallafall morgonen med sång och paket i sängen. Albin fattade ingenting och kände mest på paketen. Han var inte alls intresserad av att öppna dom. Inte ens riva i pappret som han annars älskar.


    


Bollhavet han fick blev väldigt uppskattat! :)


 


Sen blev det till att göra tårta och vänta på gästerna som kom med fina paket också.


 


Så vart det äntligen dags att smaka tårta för Albin. Han blev alldeles till sig och visste inte vad han skulle göra med det goda. Men sen när han fick smak på det så sa det bara tjoff så var tårtan borta :) 


 


När gästerna gått så blev det till att kolla på babblarna i nya fotöljen och sen stupa i säng. Albin hade ju inte sova mer en 20 minuter på hela dagen så han var en tröttis. Men man märkte hur han njöt av dagen!   


/ A

Av Fröken Svår - 18 december 2012 17:35

Ja efter en vecka fick jag nog av alla smärtor och krämpor ( Jag är ju inte den som går till doktorn men nu var de bara det som gällde ) eller egentligen fick jag nog i fredags men då ringde aldrig doktorn tillbaka för att boka tid. Sen på lördagskvällen ringde jag 1177 och fick en akuttid på söndagsmorgonen, men jag tyckte det var Albins dag så jag bokade av den.  Jag bet ihop hela Albins födelsedag men när gästerna gått hem och Albin sov gott så bröt jag ihop! Fyyy fan va ont jag hade.


På måndagen så var hela halsen uppsvullad och ringde då doktorn men dom sa att jag skulle avvakta men inatt har det varit ett helvete igen som sluta med att jag satt upp och drack varm mjölk och honung eftersom jag hade spyhosta.


Fick en jättebra doktor som tog det hela allvarligt och jag fick ta en massa olika prover via blod, halsen och någon syremaskin. Det slutade iallafall att jag nu behandlas med tre olika mediciner för halsfluss och biohåleinflammation.


Så nu ska jag bli frisk och 2013 ska bli ett friskt år för detta har verkligen varit sjukt. Vill vara den där superglada Annika igen!  Nu väntar ett bad och sen sängen!

Så fort jag har ork så ska jag lägga upp fina bilder från Albins födelsedag! Han hade iallafall en helt underbar dag och han fick så mycke fina paket och kort!    


Lägger upp en solbränd nygift jag i Göteborg drickandes en god öl och en bild från hotellrummet i Göteborg som ska göra att jag kommer ihåg att inte klippa mig. Fan jag bär ju upp långt hår ;)


   



/ A

Av Fröken Svår - 14 december 2012 20:27

Min hals är helt förstörd. Så less på detta...Albin var snäll och vi lekte i sängen hela förmiddagen och kolla musikhjälpen. Efter alvedon så kändes halsen lite bättre och Jill hörde av sig och undra om vi ville leka. Mysigt! Blev lite pulka och sen fika med kaffe/glögg och Jill hade bakat goda saffansbullar. Runt 16 kom den fruktansvärt onda halsen tillbaka.
Hoppas ni får en bättre fredag än mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards