Amodernmyth

Alla inlägg under juni 2012

Av Fröken Svår - 29 juni 2012 19:19

Himla härligt väder igår så vi tog vårt pick och pack och flyttade ut på tomten och lekte i Albins nya tält! =) Superbra när solen ligger på och man vill skydda dom små. Sen blir det inte varmt i tältet heller utan alldeles lagom! =)


Massa lek och sen blev han trött ( Men inte ska man sova då inte, nej nej inte om man heter Albin )

 


På kvällningen gick vi ner till stan för att gå på gatufesten här i Enköping. Vi hittade på Jill, hennes gubbe och deras lille William direkt. Jättemysigt och hennes gubbe var himlans trevlig, precis som vi trott men man vet ju inte när man aldrig träffats i par förut! Jill är från min mammagrupp! =) Deras goa William vill prata med Albin hela tiden och hålla honom i handen men Albin bara skriker och är rädd . Hah herregud! Deras pojke är 1 ½ månad äldre än våran. När Jill och Henke och William gått hem så flyttade Hanna och Fia över till vårat bord! =)


Det var okej med folk men jag tror inte det var så många som dom väntade. Sen kom det 7 droppar regn och då flydde folket fältet. Trist. Vi var inte hemma förens 01 och Jens som skulle upp vid 05:30...hah han hade en tuff dag på jobbet kan man säga.  Något som stör mig är alla äldre människor som glor när man har med barn på såna här event. Ja vi drack öl och ja våra små pojkar sov så himla gott i deras vagnar! Ah det gör mig tokig hur folk kan få mig att känna mig som en usel förälder. Jag var tvungen att stanna och glo tillbaka på två äldre damer som glodde ner i vagnen på en Albin som sov och sen på oss. Man bara kände vad de tyckte =( Usch! Jag är jäkla bra mamma och mitt barn kommer alltid i första hand. Jag skulle aldrig dricka mig full och inte kunna ta hand om honom men herregud någon öl !!! Störande man känner väl sina egna gränser! Det verkar som vissa tycker att man ska låsa in sig hemma när man fått barn. Men en gammal klasskompis kom fram till mig och sa "Fan va jag diggar din barnuppfostran, klart barnen ska vara med när det händer något skoj"  Dom orden värmde! =)


 


Albin har ju problem att sova på dagarna och kämpar emot sömnen trots att han är så trött! Han går upp i brygga och bara skriker och det är jobbigt både för honom och mig så idag ringde vi till bvc och frågade om allt. Då sa dom att Albin var ett sånt otroligt försigkommet barn och i utvecklingen är han som en 8 månaders baby och inte som de 6 månader som han är. Hon sa även att hon visste vilken lugn, trygg och kärleksfull familj vi är så de kommer ordna sig. Det är såna perioder dom går igenom. Eftersom han lär sig så mkt hela tiden så blir de oroligare sömn. Så med dom orden blev man stolt igen! =)


Nej man är lite trött från gårdagen så nu ska vi slå oss till ro i soffan med en film och kanske somna till den ;)


/ A




Av Fröken Svår - 27 juni 2012 10:37

Händer inte mkt när det är dåligt väder inte. Mest hemma och mys och lek! =) Vi har iallafall köpt en ny vagn som vi ska ha med till Öland. Våran vagn som vi har en emmaljunga tar väldans med plats i bilen ( vi har ändå en 7 sitsig bil ) så vi får knappt in någon packning så nu köpte i vagn som vi kan ha när man reser . Perfekt om det blir så att vi åker utomlands i år också! Vi behöver ju mkt packning då vi åker till Vimmerby på Jens syskonträff direkt efter Öland!


Jollyrum.se har rean nu så denna fick vi för 1295:- och då ingick regnskydd. Sen köpte vi till en båge till den och då fick man med en flaskhållare också för 199:-. Perfekt! =)  Bild lånad från Jollyrum.

 


Vi passade även på att köpa ett uv-tält så vi är redo för beachen! ( Dock inte mamman, haha men det finns väl någon strandklänning att skyla sig med)


Bild lånad från jollyrum.

 


Jens ska vara ledig 6 veckor i sommar...två semester veckor och sen jobba en vecka och sen föräldraledigt i 4 veckor! =) Ska bli så himla mysigt! Vi har alltid tagit semester sent så vi kommit tillbaka i september eller tidigt då vi kommit tillbaka i början på juli så nu är de vår tid att ha bra semester veckor! =)


Hoppas på fint väder imorgon så vi kan gå ner på gatufestivalen och kika med Jill, hennes karl och deras lilla William. Vädret ser ju bra ut idag iallafall. Hoppas på bra väder då mams och paps har semester och dom får nästan aldrig bra väder på semestern =(


/ A

Av Fröken Svår - 25 juni 2012 12:56

Vi hade en helt fantastisk midsommarhelg på landstället. Helt underbart väder var det också ! =) Vi gick iväg för

lite traditionellt firande med dans kring midsommarstången! Jens och Albin dansade en stund och sen även mamma och Albin. Mysigt liten tradition! Lottförsäljning fanns till dom som var intresserade. Dom små änderna hade fått små bebisar också! =) Raija och Lars var hos mamma och pappa som vanligt och firade midsommar !


Bild 1 : Fina andungarna

Bild 2: Midsommardans

Bild 3: Raija & Lars

Bild 4 : Bild tagen från vägen ner på tomten med flaggan i topp

Bild 5: Mamma

 


Mamma och pappas landställe är verkligen ett paradis med sjötomt och allt! Underbart speciellt när det är fint väder! =) När vi kom hem från midsommarfirandet blev det grillad oxfilé och gott i glasen! =)


Bild 1 : Våran brygga

Bild 2: Rökning dödar!

Bild 3: Utsikt från tomten

Bild 4: Solnedgång fotat från granntomten

  


På kvällningen (24:00) fick pappa och Jens för sig att bjuda ner tyskarna som hyrt stugan ovanför. En trevlig besök där vi utbyte krassliga tyska fraser och knackig engelska! Dom bjöd på snaps från deras by och vi bjöd på öl ! =) Väldigt skoj! Mamma spelade upp min låt och dom var imponerade och frågade om jag var en proffisionell sångerska, hahah! =) Dom tyckte att jag skulle söka till idol! Turligt nog så finns ju inte idol i sverige längre! Alltid skoj med komplimanger!  Pappa och Jens körde en kamp om vilket lag som var bäst i Sverige, och detta utsattes tyskarna för! Haha... Vid 02 snåret gick dom hemåt. Helt klart den roligaste midsommar ever! =)


Bild 1 & 2 : Tyskarna & Jens =)

 


På midsommardagen kom Fredrik med familj. Jag började med att skålla mina fingrar då jag skulle hälla upp kokande vatten i en tallrik till Albin så han skulle få gröt. Tuuusan vad ont det gjorde och nu har jag märken på tv av fingrarna efter detta. Tänker på dom som blir brännskadade över hela kroppen, Fyyy . Det firas ju även på midsommardagen så vi åkte bort till limpan för lite lotter,glas och kika på midsommardans! =) Vädret sprack upp och vi fick superfint väder så det blev mys i solen och god mat! En runda galen panna hann vi med också innan det blev sängen vid 00:30 snåret. Albin sov sin sämsta natt någonsin då! Han hade inte gjort nummer 2 på ett par dagar så det verkade som att han hade lite förstoppning och hade ont ! Stackars liten!


Bild 1 : Jens och Albin på limpan

Bild 2: Matdags med gänget

Bild 3: Albin i sin vagn

Bild 4: Blivande modellen Måns! =)


 


Tack familj och familjen Hagelin för en härlig midsommarhelg! Tack väderguden också! =)  Denna vecka är rätt tom , det blir nog ett besök ner på hamnfestivalen på torsdagkväll. Vi får se med väder och hur "barnvänligt" det verkar vara! =) 


Idag är det 3 år sedan världens bästa artist lämnade världen! RIP Michael Jackson!!   


 



Nu ska jag mysa med min guldklimp som har namnsdag ( David )  idag precis som sin fina pappa! =)

 



/ A



Av Fröken Svår - 21 juni 2012 09:04

Det gick väldigt bra på 6 månaders kontrollen igår . 68 cm lång och 8 kg tung. Han ser exakt ut som man ska enligt deras kurva dom går på! Så tjii fick dumma grannen.Fick massor med beröm för vilken fin , lugn , trygg och duktig kille han är och jag blev så stolt :) Sprutorna gick kanon också! Feber däckad var jag igår men idag känns det lite bättre . Hoppas man blir friskare tills imorgon. / A

Av Fröken Svår - 18 juni 2012 21:45

Vaknade upp i natt med en sjuk ryggsmärta! Jag kunde inte ens andas! Jag tar bara ut föräldrapenning tisdag, onsdag, torsdag och Jens tog ut föräldraledigt idag och tog hand om vår pojk! Fy tusan! Har försökt hållt mig rölig för det känns värre när det stelnar till. Hoppas bara lilleman är lugn i morgon och inte behöver bli buren runt! Ikväll har vi bakat cupcakes och spelat Yatzy! =)


 


Flyttade in lite ljusa färger i vårat kök i går. Annars var det mörklila och svart/vita gardiner! Så nu kanske man kan locka fram sommaren på riktigt!


 


Nu blir det en varm dusch som förhoppningsvis gör lite gott för ryggen. Kanske är ett bad det bästa men jag är inte säker på att jag kommer upp ur badkaret och en lyftkran är nog svårt att få tag på såhär dags på dygnet! Albin vaknade för första gången och var jätteledsen i natt. Han ville inte sova men somnade om strax innan 5. Läst att dom har lite problem med sömnen vid 6 månader ålder. Mkt som händer i deras värld just nu. På onsdag är det 6 månaders kontroll med spruta!


/ A

Av Fröken Svår - 17 juni 2012 19:21

Gårdagen började annorlunda! Jag höll på och busade med Albin i sängen och lekta flygplan och upp och ner med honom. Helt plötsligt trillar det ner något och jag frågar Jens " Vad var det?"  Och han svarar att han inte vet. Det går en stund till med bus och sen så tar jag mig i håret och känner en klump där så jag drar ut den och tittar på mig och ca 5 sekunder senare inser jag att det är en BAJSKLUTT som trillat ur blöjan och pyjamasen och ner i mitt hår!!!!!!! Jag fick sån panik! Herregud det är inte okej...visst småbarnsmorsa med liten kräkfläck på tröjan men BAJS i håret det är bara för mkt hahah! Så jag lämna över Albin till Jens och sa " Okej hur ska jag tackla detta " och sen går jag ner i trappen och drabbas av kräkattacker. Men efter en dusch med många schamponeringar och byte av sängkläder så kändes det bättre. Hah usch!


Vid 14:30 var vi framme hos Janne, Jennie & Jesper. Jonathan var på kalas. Där blev vi bjudna på goda blåbärspaj och god päron/kokospaj först och lite senare bjöd dom oss på grillat! Så himlans gott! Vi tittade även på deras nya kök som var jättefint! Man blir så inspirerade och göra om när andra har gjort det. Så vi får se om vi kan tapetsera om i köket hemma på semestern, spännande projekt! ;)  Gubbarna drack öl och egentligen skulle dom badat i poolen men det var inge väder för det. Tiden går alltd så fort när Jennie och jag pratar så helt plötsligt var klockan 24 och det var dags att styra kosan hem =)  Tack för en supertrevlig kväll som alltid! =)


En liten pyttedel av deras otroligt mysiga och stora uteplats! Man skymtar pooltaket där bakom också! =)

 


Jennie är ju våran personal housefinder och visade oss ett hus på hemnet...Det skulle hon inte gjort, vi vart kära i det där huset! Ett drömhus helt klart så om någon har 3 miljoner över så kan dom skänka dom till oss ;)

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-balsta-skorby-habo-kommun-sandstensvagen-7-3780837


Idag vaknade vi upp till ett regnigt Enköping och bestämde oss för att åka på shopping. Det blev en klänning och en tröja på HM , ett linne på gina tricot och sen vart det myspys prylar ifrån diverse ställen! =)


Just nu har vi en tooookig liten kille som skrikigt hysteriskt i flera timmar för han är så himla trött men ska inte sova. Vi har hållt på och nattat honom från första trötthetstecknet men nej nej ! Han tar verkligen vara på dagarna och sover inte bort dom ;)

Jensa är så underbar på alla sätt och vis och nu är han där uppe och tar hand om det. Jag känner mig helt slut efter skrikandet. Man blir ju så frustrerad när man inte vet vad han vill, man tycker så synd om honom! =(


/ A




Av Fröken Svår - 15 juni 2012 18:48


Gunga tycker Albin är riktigt skoj! =)

 


Jag vaknade helt utvilad i morse och har varit vaken sen 05:30 dock sov Albin ett antal timmar till efter det! =) Han har inte vaknat en enda gång i natt! Han brukar ju iofs bara vakna en gång för lite mat och sen somna direkt om så vi har inga jobbiga nätter annars heller! =)


 


Idag har dagen bestått av bad, promenad, mys och hämtning av böcker! Albins pek heavy har kommit nu! Haha den är grymt cool även om det bara är på ploj! =)



Sen har jag blivit galet kär i Instagram idag! Provade förut och gillade inte så mkt men nu så! I like it a lot! =)


 


Passade även på att plocka fina blommor på vår lilla promenad som jag satt i vasar runt om här hemma! =) Sen så kom ju världens bästa pappa hem , så vart det grillning och mys!


 


Lilleman har nu fått pyjamas och snart ska han sussa och så får vi se om Sverige matchen blir av. Dåligt väder läser man på aftonbladet! Ack!   Just Marilyn Manson är ju i vårt vackra land, och han spelar alldeles snart! Varför är jag inte där? Jag vet ju iofs att jag inte kan sova utan våran lilla pojke ännu så men det känns konstigt då det är första gången på 10 år jag missar Mr Manson !


   


/A  


Av Fröken Svår - 14 juni 2012 21:30

Idag har jag och Albin varit och träffat underbara Sophie och hennes sockersöta lilla Stina! Det är hem till dom jag ska skicka Albin när det är dags för frieri sen , hoppas bara pappa Martin godkänner Albin ! ;)  Förstår ju att han kommer ha bössan laddad men Albin är ju trots allt aik:are  ( Eller hur Jensa   )


Vi gick och åt lunch på tant gredelin denna gången med. Så himla mysigt där! Känns som ett gammaldags café!

http://www.cafetantgredelin.se/. Räksalladen var godare än den grekiskasalladen jag provade sist! Sen blev det kaffe och småkaka efter maten! Så fint att sitta och prata och tiden bara rusade iväg .Vi avslutade det hela med lite klädshopping till barnen! =)  Sophie är en så otroligt inspirerande människa! Så fort man ser henne blir man alldeles glad och och känner för att förändra sitt soffpotatisliv på studs! Har sitt egna nystartade företag och en liten plutt, det är imponerande! Heja heja!


La upp denna bild på fejjan men lägger även upp den här då inte alla som läser min blogg har facebook!

 


Sen förstår jag att många tycker att det är tröttsamt att jag lägger upp så mkt bilder på min lilla pojk men det är för att det inte funkar att lägga över bilder från min mobil till datorn så då skickar jag dom till fejjan så finns dom där så jag kan spara dom. Det funkar tills vi fått igång det via datorn!  Har även hört runt omkring att folk blir så irriterade att dom med barn bara uppdaterar statusar om sina barn och jag skriver ju nästan enbart om Albin i bloggen också för han & Jens är ju mitt liv! Han är ju med i varje steg jag tar och om folk inte orkar läsa är det ju bara att plocka bort! =) Ville bara få de sagt att jag kommer fortsätta blogga och skriva och skicka in bilder om/på min lilla pojk! =)


Denna vecka har gått så snabbt med kusinbesök, promenad med Jill & William och idag mysdag med Sophie & Stina. I morgon blir det fotboll för hela slanten. Det gäller verkligen då sverige och jag tror att England är lättare att slå än Frankrike. Dock är ju England mina favvisar efter Sverige eftersom det är en hel del liverpoolspelare i den engelska landslaget!


Gud har du varit såhär liten pluttis! ( Bild 17 januari )

 


/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards