Amodernmyth

Alla inlägg under januari 2021

Av Fröken Svår - 26 januari 2021 16:44

Älskar att snön kommit men den har ju också försvunnit men nu är den tillbaka igen. Blir så mkt roligare att gå ut när det inte är slask och lera. Vi har verkligen passat på och åka pulka och bygga snögubbar. Arvid är en riktig utomhuskille. Nathalie och jag tog en långpromenad i det värsta snöyran, så vi såg ut som två snögubbar när vi gått klart.

 

           

     

 

 


Vi beställde hem några tapas från pinchos för att stödja våra lokala restauranger. Så gott men dagen efter bestämde vi oss för att prova sushi och det var det värsta Jens och jag ätit någonsin. Vi mådde dåligt resten av dagen. Vi har även köpt hem mat från den grekiska restaurangen här i stan och det var verkligen toppen! Vi har varit nere vid hamnen och matat fåglarna med havregryn. 


       

Sen hade vi julgransplundring här hemma. Dansade runt granen och så fick barnen lite fika och godis. Jag fick även ta en bild på alla tre i tomtedräkt utan att ens behöva tjata, bara frågade. Så glad att Albin gick med på det.


     


De var ingen av killarna som ville tillbaka till skolan men när de väl var där så har det gått bra. Men dom har ju verkligen myst hela jullovet dom där tre. En dag när jag hämtade Joel så hade han en överraskning till mig och Jens. Han hade hittat is som var format som ett hjärta så han hade förvarat den i sin sko för att den inte skulle smälta. Så söt! 


   


 


Albins utomhusträningar har ju startat och han är med varenda gång och sist var det så kallt så han grät i duschen när det varma vattnet träffade de iskalla fötterna. I helgen var vi upp en snabbis till intersport så han fick sig ett par nya fotbollsskor. Han byter ju två per år för han växer och växer.


 


De har spolat is på skolan också så vi gick dit och åkte och där var även Nathalie med familj och åkte. Albin som åkt 5 gånger totalt i sitt liv (och över ett år sen vi åkte sist )åkte till hockeykillarna och började spela. Älskar att han är så olik mig i sånt, han bara kör. Samma sak att prata inför grupp har inget problem med. Hoppas det följer honom livet ut.


   


När vi kom hem så tände Jens våran eldkorg. Var så mysigt och killarna var ute på baksidan och lekte och när de frös gick de alla tre in och tittade på tv medans Jens och jag satt kvar ute och njöt av mörkret som la sig  och ljuset från elden. Killarna åkte skridskor även dagen efter och så grillade vi korv och marshmellows också.  Älskar såna helger där det bara blir så himla bra och man lägger sig med ett leende på söndagen.


         


Idag hade Arvid 18 månaders kontroll och han hade växt 8 cm sen sin 12 månaders kontroll. Han var så duktig och charmade bvc tjejen. Det blev också vaccination för honom.  Killen som kan titta på Alfons, borsta tänderna och dammsuga samtidigt.


   


Nu har jag snart bara en månad kvar på min föräldraledighet. Kan inte ens tänka på det. Dock har vi väldigt många dagar kvar på både Joel och Arvid så det är skönt att veta. Blir så mycket funderingar på vad man ska göra av resten av livet nu när barnbiten är klar (även om de suger tag i livmodern så fort man ser en spädis). Sökte en utbildning men där var man tvungen att jobba inom området i 1 år innan man fick komma in. En annan dröm är ju ett nytt boende även om jag börjat boa in mig här och trivas ordentligt den sista tiden.  Sen vill ju vi verkligen prova på att bo utomlands i ca 3 månader och låta barnen gå i svenska skolan i exempelvis spanien och även om de skulle kunna vara genomförbart då vi bor billigt här så kostade skolan så mkt pengar så det känns som det bara förblir en dröm. Det som dock blir skönt med att börja jobba är att man har mindre tid att tänka och fundera och då lever man lite mer i nuet. 


 


/A




Av Fröken Svår - 14 januari 2021 12:00

Vi har redan anverkat några dagar på detta året men vill ändå skriva lite om nyårsafton.


Nyår har vi valt att fira själva de senaste åren, dels för att vi vill vara hemma och slippa pulsa hem i regn/snö på natten med barnen men också för att jag alltid känt att det är jobbigt kring såna dagar där de förväntas att man ska vara glad och pepp. I år hann jag gråta och sminka om mig tre gånger innan vi åt middag och jag vet egentligen inte varför. På ett sätt tror jag det handlade om att jag ska börja jobba så de blev känslofyllt, och sen har vi ändå haft ett bra år och det blir sentimentalt att säga hejdå till ett år. 


 



Vi öppnade en flaska bubbel och öppnat vårat brev med förväntningarna på 2020 och där kunde vi bocka av 6/13 saker, men en del berodde på pandemin. Sen skrev vi nya förväntningar inför 2021 och dom blev inte alls lika stora som de brukar eftersom vi inte vet hur länge pandemin kommer hålla ett hårt grepp om vår tillvaro.


 

   


Sen blev jag , Jens och Arvid bjudna på en show av Joel och Albin. Så himla duktiga som skrivigt egna låtar och uppträdde med. Där vände mitt humör totalt och kände bara mig så tacksam för dessa pojkar! 


 


Middagen bestod av Halloumivåffla med löjrom, Oxfile och potatisgratäng och sen salted caramel pannacotta. Så gott alltihopa! 


         




Vi gjorde klockpåsar  som vi brukar till barnen och det var så kul för Arvid var vaken till 21:30 så han kunde vara med på den första påsen som innehöll ballongtävling.


             

   


Vi har haft en tomte som stått klädd på altanen och nu fick han byta om till nyårskläder. Sen skulle jag rätta till honom på kvällen och då råkade han ramla ihop och det såg så roligt ut när vi kom ner dagen efter , som om han haft jordens fest.


   


Så närmade sig klockan 24 och vi skålade ute. Ett grannhus var hemma och vi skålade på distans med dom och pratade lite. Så himla trevligt. 


     



Hoppas erat år startat bra! / A 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards