Amodernmyth

Alla inlägg under oktober 2017

Av Fröken Svår - 22 oktober 2017 19:26

Buketten från min käreste som väntade på mig i bilen förra fredagen. Älskar dessa små romantikstunderna!  


Hösten är här med besked och visar sig från sin otroligt vackra färgglada soliga sida men även sin mörkgrå blåsiga och kyliga sida. Förra helgen var vi äntligen lediga hela familjen så vi åkte ner till skolparken för den årliga höstfotograferingen och det blir svårare och svårare att fota pojkarna. Men med lovord om att leka i lekparken går det okej. Bilderna blir alltid så dålig kvalitet när man lägger upp i bloggen.


       


På söndagen väntade en dag som Albin väntat på så länge. Han har tjatat på morfar om att få gå på Aik match eftersom jag inte vågar köra in mot stan. Så nu var det dags för Albin, mig och morfar och mormor att gå på Aik. Det var tidigt match och lite jippon utanför så han fick fiska fiskdamm och kasta boll och träffa gnagis. Sen var det dags att gå in på arenan och se på matchen AIK mot Jönköping. Den synen när han står med halsduken över huvudet och tog i och sjöng " ÅH vi är AIK " kommer jag aldrig glömma och som han hurrade när dom läste upp Stefan Ishizakis och Nils-Eric Johanssons namn , vilka fantastiska minnen för livet. Ledsen Jens men detta blir ingen djurgårdare ;-)


       

 

  

I tisdags var jag på min andra behandling hos fantastiska Sophie och jag kan säga att nu är min huvudvärk väck och axlarna känns så mkt bättre. Dock rekommenderade hon mig att gå till kiropraktorn så dit bär de av på fredag.


I onsdags var det äntligen dags att träffa brudarna igen, dvs Fia, Sophie och Malin. Vi träffades hemma hos Sophie som bor så himla fint. Där lagades det lax och skagenröra och lite alkoholfritt bubbel (nästa gång lämnar vi bilarna hemma tycker jag ;-). Jättemysigt som vanligt och sitta och prata med dessa tre helt fantastiska tjejer som jag gått i samma klass som.



I fredags tog vi finbilen till jobbet och åkte förbi våran andra bil och såg att de var punka. Suck och stööööön! Men när man har en fantastisk bror som jag har så löser det mesta sig även om de kommer svida lite just i dessa tider.


I går jobbade jag och det blir inte detsamma med helgen då. Känner mig inte alls redo att jobba imorgon fast jag tycker det är skoj egentligen. Igår började så mkt bättre och jag har sett fram emot Uno Svenningsson som jag önskade redan förra året men dock längtar jag mer till att få höra honom sjunga för gårdagens avsnitt var lite segt. En skön söndag med massa fix dock så klädde jag inte på mig förens vid 14:30, så himla skönt!  Joel chockade oss alla när han lärt sig säga rosa, grön och blå på engelska ;-) En sån fantastisk liten kille som tyvärr inte så många får komma nära. Men jag gillar att han integritet.


     



Nu sprider sig kampanjen #metoo runt i världen. En kampanj som gör mig helt jäkla förkrossad och förbannad! Så jäkla hjärtkrossande att få höra om alla kvinnor som utsatts som alltid känt att de dom varit med om varit fel men inte vågat eller känts sig hörda nog att berätta, kanske till och med anklagat sig själva. Att nu våga berätta, att veta att man inte är ensam, att känna att folk lyssnar är så viktigt. Det är aldrig acceptabelt att bli tafsad på , att höra oanständiga förslag eller bli tvingad till någon sexuell handling. Jag själv kan också ställa mig i ledet med många händelser där det inte gått så långt som för många andra men helt klart över gänsen. Ett exempel var när jag gick i 7:an och de var en dörr som ledde till toaletten på skolan. När jag gick igenom den så puttades det en kille rakt in i min famn  och så sa kompisgänget som hållt utkik " Nu Nils så har du fått tagit henne på F****N".  Då reflekterade jag inte så mkt över det för det var "vardadagsmat" men sen kampanjen började snurra så tänker jag ändå hur sjukt det är. Hur utsatt man är speciellt som tjej och hur normalitiserat det är i tonåren. Känslan av att man vill bli accepterad och passa in som kanske gör att man rycker på axlarna.  Men skrämmande att jag fortfarande accepterar att jag faktiskt inte vågar gå en kvällspromenad själv för jag är rädd. Rädd för att gå ut...själv! Rädd att träffa på någon som inte lärt sig ordet Nej!


Vi, jag och Jens har ett sånt otroligt viktigt "arbete" framför oss att lära pojkarna en vettig människo syn och framför allt att NEJ är NEJ alltid, oavsett vad det gäller. Samtidigt så önskar jag alla som är föräldrar till flickor att lära dom att VÅGA säga NEJ.  Det är nu vi kan forma och förklara och betona att kärlek inte alls börjar med bråk utan med respekt. VI som är småbarns föräldrar  kan ändra framtiden genom att forma våra små till världens bästa människor som inte behöver gilla alla men visa respekt. Jag har stor tro i att framtiden kommer bli så jäkla mkt bättre för världens just nu är helt jävla galen.


 


Ha en bra vecka, imorgon skulle vi gå på Lady Gaga men hon har ju flyttat fram sin konsert så nu ska jag njuta av min sista vecka i livet som 31 åring. Herregud hur gick detta till, jag är ju inte ens vuxen!


/ A


Av Fröken Svår - 12 oktober 2017 20:13

Sista helgen i september hälsade vi på Karin och Benke och deras grabbar. Var 7 månader sedan vi sågs hela familjerna, då märker man hur tiden bara springer iväg. Barnen lekte och vi hann prata ikapp en perfekt dag helt enkelt. Pojkarna fick även prova deras lådbil som de byggt! På kvällen fixade vi hundbädd och bäddade ner Joels hund Raggmus .


 


 


I tisdags förra veckan var det äntligen dags för att tatuera sig. Så Jens och jag åkte till Västerås efter jobbet och jag blev så nöjd! Elin som tjejen hette som tatuera mig var så duktig och det tog 13 minuter att göra den.


   


På onsdagen kom brorsdottern hit. Hon skulle följa med och hämta killarna men vi vart fast i trafiken så hon hämtade Albin på skolan och Joel på dagis helt själv. Fantastisk tjej! Sen hade hon med sig bullar för det var kanelbullensdag som vi åt efter maten. Sen satt Ida och jag och pratade i soffan i flera timmar om livet. Älskar dessa samtal! Den där pluttan som man barnvaktat som nu hämtar våra barn. Underbara livscirkel.


 


På torsdagen var jag på massage hos bästa Sophie! Man blir så ompysslad! Ska dit nästa vecka också, jag längtar redan. Är ni sugna på att ta hand om er själva så kika in på hennes hemsida och boka en tid http://www.sophieorganics.se/. Hon har även butiksöppet vissa dagar och jag slog till på ett supersnyggt rött läppstift!


Dock är det inte detta röda läppstift som jag har på bilden.

 


I helgen fick vi låna hem mamma mu från skolan. Varje helg får mamma mu och kråkan följa med varsitt barn hem från skolan och så ska man dokumentera. Jätteroligt och Joel vart så förtjust i mamma mu. Vi åkte till djuraffären och köpte en fisk som vi döpte till kråkan för vi har ju redan en fisk som heter mamma mu. Sen hade Albin och  mamma mu show på kvällen och på söndagen fick hon träffa hela familjen Norell eftersom vi hade lunch och fika bjudning här hemma eftersom min kära make fyllde år i måndags.


     


I måndags fyllde han , min fina Jens. Han beställde pizza till middag och så blev det paket. Han är inte alls som mig när de kommer till födelsedagar. Jag älskar verkligen att fylla år och snart är de min tur ;-)


 


Nu väntar en efterlängtad LEDIG helg för hela familjen. Ska bli så skönt även om de står måsten på listan. Albin måste ha ny vinterjacka och nya jeans och Joel behöver byxor. Albin "klädde" upp sig när de var dags för frukost för några veckor sedan ;-) Han som har så härliga tankar för i lördags sa han " Det är tur att vi är fyra i våran familj". Varför då tänkte du svarade jag. " Jo för om det kommer terrorister så har vi 8 ögon att hålla utkik efter dom med" . Stora funderingar och speciellt kring krig och så.


 



Ha en fantastisk helg!  / A

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards