Amodernmyth

Alla inlägg under mars 2021

Av Fröken Svår - 30 mars 2021 19:53

Det blev som vi trodde och hoppades att Tusse vann Melodifestivalen. Kändes helt tomt efter 5 veckor med röstande och glitter pynt. 


   


Sen sist har vi hunnit med att rocka sockorna, Joel har varit frisör till sin hund Raggmus , jag och Joel tog en promenad till hans gamla förskola och äntligen fotade vi hans handavtryck som sitter där på väggen. Så härligt med våren som kommer med full fart nu.


 

 

      

   


Förra måndagen efter vi ätit middag så gick vi ut i skogen och gjorde bullar och kokade kaffe på stormköket. Så mysigt att göra något efter jobb och skola och det bjöds på en rosa/lila solnedgång. Gick inte att få en rättvis bild på den.


             

 


Nu är det påsklov för killarna och i fredags så fick det klä ut sig om de ville. Albin gick som Zlatan och Joel gick som Paulo Dybala. På lördagen tog vi en promenad och så svängde vi förbi affären så killarna fick glass. Vi "firade" även Earth hour i lördags med att släcka ner alla lampor och tända ljus och spela spel. Så mysigt kväll! I söndags var det Sverige match igen och de stora killarna fick vara uppe och kolla.


   

   


Nu längtar jag efter lite påskledigt med familjen. Efter en månads jobb så känns det inte ens som jag varit därifrån. Tragiskt. Önskar er en glad påsk och hoppas på lite härligt väder så man kan fylla lungorna av frisk luft. Ät godis om du vill, våga säga nej till godis om du inte vill. Själv ska jag prova mitt årliga kokta ägg för att se om smaklökarna förändrats eller om det är lika äckligt som vanligt. Bilden nedanför är ifrån nån fredag för någon vecka sen och inte idag ;)


   


/ A 


Av Fröken Svår - 10 mars 2021 21:27

Nu har vi bjudit varandra på de sista middagarna här hemma. Albin och jag bjöd på tacogratäng med bananasplit till efterrätt och sista middagen var det Joel och Jens som bjöd på kebabrulle och kladdkaka.  Barnen tycker detta är så roligt att få planera och hjälpa till så det kanske blir en sväng nästa år igen.


     

 

 

     


Vi tycker det är så mysigt att tända vedkorgen så vi gjorde det en sista gång och satt på baksidan och drack lite bubbel och njöt av elden medans barnen ritade med färg i snön. Så himla mysigt. 


     


Så trist bara att snön försvann till sportlovet, men inget man kan göra något åt. Vi hade iallafall en jättehärlig dag hos Hanna och barnen och alla deras djur. Vi bowlade med barnen och gick ut och åt på pinchos som knappt hade några gäster förutom oss. Joel fixade bubbelbad åt mig, så gulligt!


     



           

   


Sista dagarna som föräldraledig var känslosamma. Många tårar har det blivit men försök njuta så mkt jag kunnat.


 

 

               

 


   


Vi gjorde om lite i vardagsrummet också. Ut med den mörka inredningen och in med lite ljust igen. Så vi bytte tavlor, soffbord, matta och sen letade jag fram gamla gardiner och kuddfodral. Rummet kändes mkt större.


   




I söndags var det mest tårar hela dagen för att de var dags att börja jobba och precis innan killarna ska sova kommer Joel med den här rittavlan som han skrivit så fint på. Älskade Joel! 


 


Det har gått ok att jobba även om de tre första dagarna innehöll väldigt mkt tårar och min armbåge värker så jag vaknar på nätterna. Det kändes så meningslöst att bara få träffa barnen några få timmar och Arvid vart väldigt tillbaka dragen mot mig och jag fick inte kramar eller trösta honom men nu när det gått några dagar så förstår jag ju att de blev en stor omtällning för honom också. Nu när jag kommer hem kommer alla tre med kramar och pussar och det gör mig så glad i hjärtat! I fredags när jag kom hem så öppnade jag dörren till fyra finklädda killar , musik , ballonger och disco belysning. Sen hade Joel gjort teckningar till mig. Så härlig start på helgen! Härlig helg med nybakat bröd båda dagarna, promenad , lek och vila.


 

 


På lördag är det Mello final och Joel älskar verkligen allt runt mello, det ska röstas i både app och på papper inom familjen. Vi hoppas och tror att Tusse tar hem det med sin fantastiska låt. Joel är uppe och dansar och lär sig låtarna så det är så kul eftersom Jens och mitt musik intresse är så stort. En av våra favoriter lillasyster som vi följt sedan de startade sin karriär och körde här i Enköping tog sig dessvärre inte vidare från andra chansen. 


 

 



/A



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards