Amodernmyth

Alla inlägg under april 2018

Av Fröken Svår - 12 april 2018 17:00

Rubriken från en creed låt som jag tänker på när jag för några veckor sen såg en dokumentär om könsstympning. Så fruktansvärt och jag bara satt och blev mer och mer arg och tårarna kom allt tätare ju längre in i dokumentären man kom. Jag vill göra något, göra skillnad ! Men vad?!







Påsken var ju helt fantastiskt. Jag tror vädret bjöd hela sverige på en riktigt D-vitamin dos! När man satt och solade sig och det var helt lä, så himla skönt. Vi hann med att promenera, diskutera, shoppa, äta massa god mat och umgås. Det var så vackert vid vattenfallet när snö och is låg på. Våran kamera tar så sjukt fina bilder till skillnad från mobilen.


 



     


På påskafton så blev det en tur på stan och sen hem och kollade fotboll innan det var dags för att leta påskägg för pojkarna. Jag fick också påskägg med mina favvochoklader och örhängen. Efter det så förberedde vi oss för Jensas årliga tipspromenad med frågor för både stora och små. Albin hade alla rätt och Joel hade 9 rätt. I den vuxna klassen vann jag med 4 poäng av 12 frågor, ja då förstår man ju nivån på oss deltagare. Dock var priserna helt otroliga som Jensa fixat...4 kassar med vinster tog jag hem! Allt ifrån hörlurar, ryggsäck, tandhygiensgrejer, olika hudkrämer och två nessesärer. Efter det vart det att lapa sol innan det var dags för påskbuffé som världens bästa mamma fixat.


     


Pojkarna har ritat massor och Joel är grym på att rita för att bara vara snart 4 år. Sen kan han skriva sitt namn, AIK och APA. Han har härlig stil när han ritar också.

   


Söndagen vilade vi och spelade bingolotto. Älskar att vara i Gränna! Joel gjorde snökakor som under natten frös och blev så starka så han kunde stå på dom. Sen på dagen tinade dom bort.


                 


Det var inte så kul att komma hem igen. Man har tröttnat på att bo såhär även om det har gått mkt fortare än vad vi fick till oss till en början. Men det hela har tagit hårt på Albin och han pratar mkt om det. Det känns ju inte som att man har ett hem. Men nu börjar det hända grejer... Idag fick vi golv i kök och hall...så före och efter bild.


 

  


   


Jens och pojkarna var lediga så när jag kom hem på fredagen stod det blommor till mig och finklädda killar. Så vart det plankstek och det var så gott. Joel fick specialare med korv och mos i sitt namn.


   



Förra helgen var vi till Västerås för att köpa skor till pojkarna. Vi skojade med dom och sa att det bli billigare om vi sätter på oss papperspåsar på fötterna istället för att köpa nya skor. Världens bästa barn tar på sig påsarna med lite skeptisk min men blev väldigt glada när vi började skratta och sa att vi skojade. Såklart avslutades shoppingturen med glass för Joel och bulle för Albin.


   


På natten mellan lördag och söndag så sov pojkarna första natten själva i sitt rum. Albin ville testa att sova där med Joel . Gud vad jag sov dåligt den natten och 07:30 kom Joel in med tårar och sa att han minsann inte ville sova där. Albin vaknade runt 9 och var nöjd! Så tappade han sin andra tand.


 


I går blev det vab för Joel vaknade med magont men vid 11 tiden hade det gått över och inget konstigt hade hänt så idag var det tillbaka till verkligheten igen. Nästa vecka skulle vi gå på Thirty secons to mars konsert men vi sålde våra biljetter då en av våra favvisar helt plötsligt hoppat av turnen och nya skivan som släpptes var inget att ha. Nu väntar vi på Jens som hämtar mat för vi har ju varken spis eller diskmaskin.


 


Trevlig helg!


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards