Amodernmyth

Alla inlägg under maj 2012

Av Fröken Svår - 31 maj 2012 11:10

God morgon världen! Första natten då Albinson sovit dåligt. Helt rätt , han måste jäklas lite med sin mor och far då han jämt är så snäll! :) Nu spana underbara Jermey Kyle och sen uträtta ärenden. / A

Av Fröken Svår - 29 maj 2012 20:06

Lugn dag med lång promenad i det fina men kalla vädret! Dock var jag svettig när jag kom hem för det var många uppförsbackar!


På kvällen var jag på massage! Min rygg och speciellt min nacke har ju varit paj sen 2006 och det har varit bättre när jag gått hos massör och kiropraktor men nu hade jag hade jag inte varit på massage sen 2009 och kiropraktorn 2010 så det var skönt att få det fixat! Så tusen tack! =)


Idag köpte jag äntligen glassen jag suktat efter. Vi får se när det blir tillfälle att smaka på den! =)


 



Nu har jag tagit lång paus i detta inlägg och pratat med min kära bror Fredrik. Drinkkvällen är nu inplanerad! =) Härliga tider!


Nu blir det nästa sista avsnittet av Desperata hemmafruarna! Tjing!


/ A

Av Fröken Svår - 28 maj 2012 14:50

Vilken underbar första morsdag!  Jag blev uppvaktad i sängen med blommor och ett presentkort på en ansiktsbehandling på Harmony! Albin är så duktig på att köpa presenter! ;)  


Jag är så otroligt tacksam att jag fått denna son som gör mig så lycklig och stolt! Världens finaste lilla kille som gör att jag får kalla mig för mamma! Underbart!


 


Sen dukade min finaste Jens upp en jättegod frukost och efter det behövde Albin sova lite så vi passade på och kolla lite på serien The killing. Riktigt bra faktiskt! Efter det blev det en tur till Ica Maxi för att handla plocksallad i deras nya salladsbar! Massa gott vart det och sen till mamma och pappa för att slänga in en present och blommor till mamma på morsdag. Dom var i gränna och skulle komma hem sent. När vi kom hem tog vi med oss picknick grejer och gav oss ut. Jättehärligt dock lite mkt mygg så vi gick hemåt och öppnade champangen vi köpte på båten förra året som vi skulle öppna när vårat fina barn hade tittat ut för att fira! =)  Så nu passade vi på att fira det och att det var min första morsdag!   


 


På kvällningen vart det god tårta! Mums! Jag älskar tårtor , kakor och bullar! Why! Kan jag inte älska nått nyttigt istället?

Kollade BB och hoppades att Annica skulle åka vilket hon inte gjorde men man kan inte få allt. Det räcker med att Loreen vann Eurovision i lördags! =)   


Idag har jag skickat in bilder på framkallning och två bilder för förstoring! Så nu har jag framkallat alla bilder på Albin fram till maj! =) Så skönt. Gör ju i ordning album åt honom också så man måste framkalla mkt bilder =)


Just har ju glömt att skriva att Albin fått sina två första tänder. Dock är det cirka 3 veckor sedan den första tanden tittade upp. Sen känns det som om han kommer börja krypa snart. Han går upp på knäna och även upp på fötterna med baken upp i vädret men han förstår inte att han måste kombinera armarna också när han ska krypa. Ja vi får se hur det går! =)


/ A

Av Fröken Svår - 26 maj 2012 18:08

Idag bar det av till Örebro för Metallsvenskan! Här kommer en massa bilder från dagen!


Ett av lagen iron maiden scandinavia fc med första sångaren i Iron Maiden Paul Dianno som coach!   

 


Ralf Gyllenhammar från bandet Mustasch in action!

 


Entombed sångaren  L-G Petrov var inte så bra ;)


 


Jensa och jag höll på Kristet utseende och dom var överraskande bra. Gav Vinnarsugna Maiden laget en match och det var roligt ! Deras kors gjort av toaborstar var klockren! =) Dessutom tog dom det för en lek och satt och drack öl i väntan på att få spela en ny match. Maiden laget var helt galna och när det inte gick som de ville började dom spela fult. Paul Dianno försökte lugna ner sin målvakt haha. Paul var dessutom i väldigt dåligt skick, kunde knappt gå! Lite skillnad mot när vi såg honom spela sist men de var ju ett par år sedan och karln är bara 54 år men gick som en 94 åring! ;)  En kille från rockklassiker laget spelade också fult och gjorde så folk fick ont! Herregud så allvarligt är det ju inte!


Vi gick innan finalen spelades så vi vet inte vilka som vann. Men vi vet att Z(l)atan laget gick vidare till final iallafall. Albin skötte sig så himla bra. Satt i sin vagn i flera timmar och hade det skönt!


  


Paus underhållning i form av Metal dancer! ;)


 


Det var en gammal arbetskollega till mig som nu slutat och börjar på bokstaven V sa att när man fick barn då fick man sätta sitt egna liv på Paus! Detta håller jag verkligen inte med om! Vore det så vore det väldigt tragiskt ! Albin följer med oss när vi ska göra roliga saker och att fortsätta göra saker man tycker om tycker jag är viktigt. Självklart kan man inte gå på alla konserter man vill men vi har redan sett nästan alla band vi vill se så det är inget vi "offrar " . Men att sätta sitt egna liv på paus, nej låt barnen vara delaktiga istället! Herregud ska man sätta sitt egna liv på paus i 18 år ? Iofs så förstår jag inte varför jag tar upp vad hon tycker för hon sa nämligen också såhär " Att ha barn är 97 % besvärligt och 3 % glädje " så hennes tips lyssnar jag inte på. Det jag ville ha sagt är att livet är verkligen inte slut för att man får barn, det är då det börjar ( Om man nu vill ha barn dvs)


Nu har vi "pyntat" den obligatoriska Sverige flaggan med Loreens ansikte  (från hårdrock till schlager) . Vi har använt samma flagga sen Charlotte perelli var med i fesitvalen med Hero.  Tanken är att den ska vara ful så att ni inte undrar varför jag lägger upp bilden på den! Det är tradition!! =)



 


Kom igen Sverige!!!!!


/ A

Av Fröken Svår - 24 maj 2012 15:17

 

Det här med att vara en bra mamma, vad innebär det egentligen?


Jag gör allt jag kan för min son och ger honom massor av kärlek men ibland kan jag känna att det inte räcker till. Hör ju själv hur konstigt det låter då jag tycker att jag gör allt för honom men ändå inte räcker till. Men det är en känsla jag har!


När man går till öppna förskolan så får jag en känsla av att vissa mammor ska vara supermoms och gå på alla aktiviteter som finns att göra med dessa små barn. Jag och Albin tar det väldigt lugnt och vi har varken gått på babymassage eller babysim och ibland får det mig att känna att jag är en dålig mamma. Jag  vill vara den där som klarar av att hinna med att göra allt!

Vissa dar hinner jag ingenting så det får man ta när Jens kommer hem. Vissa dar hinner jag väldigt mkt.  Jag älskar att ha rent och snyggt hos mig och kanske har jag för höga krav att allt ska se fint ut!


Albin sover ju så bra på nätterna och det har resulterat i att han sover knappt någonting på dagarna (20 minuter , 2 gånger om dagen)  trots att han är jättetrött så det är väl därför jag inte hinner göra något.Jag får så dåligt samvete när han sitter själv en liten stund även om det bara är en snabb dusch som ska hinnas med.  Missförstå mig inte för att jag skulle aldrig byta bort dessa nätter utan det är bara ett konstaterande att han inte sover så mkt på dagen.  ;)


(Ofta känner jag att jag måste förklara vad jag menar när jag skriver. För att inte bli missförstådd eller låta negativ och varför är det så egentligen? Det här är ju min blogg och jag skriver vad jag vill! Tolkar folk mig som negativ så är det helt fel däremot kan jag ta åt mig av negativa saker om folk är elaka osv. Tar åt mig väldigt lätt )


Jag trivs så jäkla bra med mitt liv och är så tacksam för att få vara hemma med min son hela dagarna! Jag är ju alldeles upprymd av kärlek och glädje !  Ibland känner jag mig dock rätt ensam och när Jens kommer hem vill jag bara prata, prata, prata då jag oftas inte för en vuxen kommunikation med någon på dagarna. Så jag är glad att han kommer hem och vi upplever Albins liv tillsammans! Är ju inte alla föräldrar som delar barnens vardag utan många går ju skilda vägar ! Är extremt imponerad av alla ensamstående föräldrar!


 


När känner ni att ni är bra föräldrar? Känner ni också stora krav på er själva?


Till dagen och framtiden:


Idag var jag hos tandläkaren och fixade till tanden där en flisa försvunnit. Det gick jättebra och kostade ingenting! Snajs! Albin och Jens låg och sov och njöt i sängen medans!


Snart är det lördag och då blir det Örebro med mina killar för då är det ju Metallsvenskan! Woho. Fotboll i stora lass ! Ska bli najs väder också! =)


/ A

Av Fröken Svår - 23 maj 2012 15:58

Njuter i solen! Idag har Jill från mammagruppen och hennes William varit här på besök! Himla mysigt! Nu sitter vi och har det skönt på baksidan och väntar på bästa pappan! :)

 
Av Fröken Svår - 22 maj 2012 17:40

Varför finns det så många frågor som man inte kan ställa för att det trampar folk på tårna? Men varför är det så svårt att svara på dessa frågor då det är så enkla korta svar på dom? Vad är man rädd för ?

- Vad tjänar du?

 Är jag mindre/mer värd baserat på vilken min inkomst är?

- Vilket parti röstar du på?

Är jag en annan person trots att vi är vänner bara för att jag inte röstar på samma parti som dig?


- Tror du på gud?

Ska man behöva skämmas om jag tror på gud eller vara en sämre person för att jag inte gör det?


Sen har jag tänkt på saker som är lyxigt för mig!


Att slänga skräp i en helt tom papperskorg.

Lägga sig i sängen som är nybäddad med rena lakan.

Att tvätta händerna.

Ny disktrasa.



Idag har vi spanat in Prinsessan Estelles dop. Hah jag har blivit så blödig på sista tiden så när dom visade bilder från bröllopet och när prins Daniel berättade om deras lilla flicka som fötts så kom det massor med tårar! Ja det är himla fint att känna värme och glädje för andra personer! :)


Vi hoppade över öppna förskolan då jag hörde på vakna med the voice att man ska stänga ut alla människor som får en att må dåligt. Jag tänker minsann inte låta den där mamman trycka ner mig i skorna! Så vi hade en mysig dag hemma! =)


En bild från juni 2010 då jag satt och väntade på kronprinssesans bröllop för att sen gå tillbaka till Metaltown festivalen. Haha så jäkla heavy att först dricka skumpa och äta jordgubbar själv på hotellrummet för att sen möta upp Jens för att gå på festivalen! =)

 

/ A



Av Fröken Svår - 21 maj 2012 19:52

I fredagskväll efter ett par timmars foosball spel så tyckte vi att det skulle vara mysigt att åka till landstället i eskilstuna på lördagen och ringde mamma och pappa och frågade om vi fick komma! Det fick vi och då passade vi även på att träffa min mormor Gertrud!


 


Lite fika och sen bar det iväg till Tuna park för att kika lite. Vart ett blått linne och ett par leggings på gina tricot sen var de dags att åka ut mot landet och njuta av det härliga vädret!


 


Det är världens paradis det där stället! Sjötomt och nu när det finns riktig toa och dusch så är det ännu lyxigare! =) Vattnet hade stigit och delar av både våran brygga och den allmänna storbryggan låg under vattnet!


 


Tänk vad Albin kommer kunna bada här sen när han blir lite större! Precis som jag och mina bröder gjort, och deras barn! Man njuter verkligen och kvällarna är minst lika härliga!


    


Underbart!  Idag har vi bara tagit det lungt och njutit av att vara ute hela dagen Albin och jag. Var iväg och köpte ett parasoll så vi kan vara ute på tomten. När den sen var dags för att natta Albin så fick jag den där fruktansvärda ägglossningsvärken! Det är det värsta jag känt och den har kommit efter jag födde Albin. Innan led jag av en fruktansvärd mensvärk och den är bättre sen förlossningen men jag har hellre den än den här ägglossningssmärtan! Jag kan inte röra mig utan bara viker mig och får ligga helt stilla tills det släpper efter en halvtimme. Första gången jag fick det här trodde jag att det var något allvarligt! Det är värre smärta än att föda barn och jag vet att någon annan jag pratat med hade liknande efter förlossning! 

Hm ja sådär kan jag inte ha det, nog för att jag vart sängliggandes vid mensvärk också men då kunde jag iallafall röra mig!


Nu blir det mys i soffan med en film med Sveriges hetaste kända karl Joel Kinnaman( Min Jens är ju den absolut hetaste)   


 


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards