Amodernmyth

Alla inlägg under september 2018

Av Fröken Svår - 24 september 2018 20:50

Jaha vad har hänt den senaste månaden? Mycket och ingenting är väl det rätta svaret.

Våran tvättmaskin är fortfarande trasig men efter 3,5 vecka utan maskin så fick vi nog och skällde ut ELON som efter vresighet körde upp en lånemaskin.  Alltså vem, klarar sig utan tvättmaskin. Vi har inte hört ett smack om våran maskin men spelar ingen roll nu när vi har lånemaskin. Men ska aldrig mer köpa något på ELON.


 


Sen vart uppgrävningen på framsidan lite större än vi trott och bilden i förra inlägget känns nästan komiskt. Men idag började dom med återställningen.


   


För några veckor sedan var det en lite turnering för fotbollsskolan på Enavallen. Inga poäng räknas med barnen får en känsla för det här med att spela match.


       


Sen så vann Jens äntligen biljetter till Bruce. Han ringde in till radio och vann allt utom biljetter, men till slut så vann han. Så vi tog en lite söndagsdejt och gick och hörde på spoken word med Bruce Dickinson. 


       


Joel har gjort äppelmos på ditt fantastiska dagis så en dag här när vi gick igenom vad vi ville göra till helgen så sa han att han ville bowla, äta gröt med äppelmoset han gjort och gå och rösta. Han tyckte de var så mysigt och gå och rösta. Vi gjorde iallafall de två först nämnda. 


       


Sen består dagarna av läxor och Albin skriver så fint tycker jag.


   

Joel imponerade på oss med att kunna jättemånga flaggor. Jag vart helt chockad. Albin har otrolig fantasi och kom ner till oss med denna utstryrseln.


 


I lördags fick vi oss ett gott skratt när vi tittade på duellen och där var det en kassörska som skulle blippa varor i en duell och Albin tror att det heter pippa så han säger " Hon har ju pippat i 19 år så hon måste vinna" " Hon kan ju pippa 3 stycken samtidigt" och sen när duellen var klar så sa han " Hon var inge bra på att pippa"  Tårarna rann för det lät så roligt.


 


Här sitter jag nu utan blogglust för jag känner mig så stressad över den. Vill skriva men samtidigt så blir boken jag trycker dyrare och dyrare för varje inlägg jag skriver, och skulle jag inte trycka denna blogg till bok så skulle allt detta vara förjäves. För jag skriver för att spara och komma ihåg. Men tiden finns inte och inte skrivlusten. Ibland vill jag skriva om vissa ämnen men sen så bara rinner det av mig. Mest är de för att spara alla mobilbilder man tar.

Sen är jag dålig på att vara själv. Barnen sover sen länge och Jens är på kurs i Boråstrakten.  Vi har lyxat till det med fika på kvällen och spelat spel. 


Ha en bra vecka eller månad tills vi hörs igen ;-)


 


/ A 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards