Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2022

Sommar del 2.

Av Fröken Svår - 6 oktober 2022 20:15

Det känns aldrig detsamma att ha semester ensam med barnen. Men vi försökte göra det speciellt ändå. 

Vi åkte ner och åt middag på pinchos och tog en runda på stan där vi slutligen gick in och köpte chips innan vi åkte hemåt igen. Vårat lilla centrum är så fint men tyvärr så försvinner alla butiker därifrån.


               

 

   


Vi fick några härliga dagar på baksidan också, där killarna badade och vi gjorde pannkaka på stormköket.


           



Mina fantastiska pojkar firade mig kungligt på min namnsdag också. Fina tidningar och Joel gav mig 20 kronor från hans plånbok. Finns inte ord över hur mkt kärlek jag känner för dessa barn och hur mkt kärlek de ger.


   


Eftersom våra malmö planer blev ombokade så missade jag chansen att träffa Therese.  Skåne-Therese som hon heter när jag pratar om henne. Det kände jag var tråkigast med allt när de kom till min fot men som tur var kom hon upp för att hälsa på hennes killes familj och passade då på att göra en avstickare och hälsa på mig. Det var ca 18 år sen vi sågs och hon dök upp med världens finaste orkide´ och en stor kram. Det kändes inte som alla dessa år hade gått utan allt kändes precis som förr. Vi har ju haft kontakt genom åren, ibland mer , ibland mindre men hon har alltid legat mig varmt om hjärtat. Det får absolut inte dröja så länge innan vi ses igen.


 



Så blev det Pride parad och eftersom pandemin satt stopp så var det kul att kunna gå och titta igen. Vi fick bra platser och killarna tyckte de var så kul.


     


Den årliga kräftskivan blev också av och Arvid ägnade sig mest åt att slicka på kräftan. Så kul att få ha Albin och Joel som kräftkompisar då Jens är allergisk.


               


En hel del fotboll har det blivit för killarna och EP cupen anordnas alltid i mitten av augusti och det var dags för Joels första EP cup. Albin och Joel spelar i två olika lag här i stan så man får heja på båda. På söndagen när Joel spelade så var det extremt varmt så man nästan flöt bort. Joel fick även en smäll på knät som sen fick kollas upp på akuten men det var ingen fraktur. Albin spelade en match mot AIK också.


     

 

   


Eftersom Arvid fyller mitt i sommaren och alla har semesterplaner så fick vi fira honom i efterskott med kusinerna.


 



Efter att vi väntat i 861 dagar så var det dags för Jennie och mig att se Pernilla Wahlgrens Hybris. April 2020 skulle vi gått men nu vart det äntligen dags. Vi checkade in på Crystal Plaza och tog en taxi bort till cirkus. Där fick vi sitta bredvid Ludde bakar som var en väldigt sympatiskt och trevlig person. Han frågade tom om vi ville ta ett kort tillsammans med honom. Showen var rolig men inte alls så rolig som den första. En taxiresa tillbaka till hotell för att göra sig i ordning för en kväll på golden hits. Foten höll att dansa med :)


 


Killarna är helt fantastiska och går och hämtar Arvid nästan varje fredag så vi bara kan åka hem från jobbet direkt. Fröken sa att de var så otroligt fint att se när Albin och Joel kommer och Arvid springer mot dom med öppna armar och säger " Mina killar" och hon märkte att de var ömsesidig kram från båda sidor. På Arvids namnsdag gjorde Joel en sån fin teckning med Arvids favoriter turtles.


 

 

 


I April fyllde Carina 40 år och min present blev att hon skulle få en middag på stan. Så nu i september blev det äntligen dags. Hon fick uppleva Norells mobila bar där hon hade lite smått och gott och välja på i bilen när vi åkte hem. Väl hemma blev det lite mer bubbel och sen ner till grekiska för middag och sen fortsatte vi till queens för lite dryck innan Jens körde hem henne. En toppenkväll helt enkelt! 


     


Nu är valet avgjort och vi röstade på valdagen i år. Sen åt vi middag tillsammans med min bror och hans familj på grekiska restaurangen. 


     


Vi möblerade om Arvids rum också och han ville då inviga det med disco. En riktigt succé .


 


I fredags bjöd Albins fotbollsklubb in till föreläsning med Martin Mutumba. En väldigt intressant föreläsning hur långt man kan gå även om man inte äger ett par fotbollskor och hur man kan välja rätta vägen även om man halkat in på fel.


 


Joel har haft problem med sitt öga som kliar så han håller på att bli tokig och efter att ha fått väntat många veckor på en läkartid så fick han äntligen en. Tyvärr kunde de inte göra så mkt på vårdcentralen men han fick en remiss till akademiska och tisdags var han där. Nervöst innan då de hade förvarnat om att han kanske behövde sövas men som tur var slapp han det. Dom kunde se ett sår på insidan av ögonlocket men inget smuts kvar. Så nu gäller det för honom att inte klia så det får läka och sen droppa i kortison ögondroppar två gånger om dagen i två veckor. Vi fick även svar på hans prover som visat blod i urinen och tyvärr har han fortfarande det efter nästan 1,5 år. Nu väntas nya prover om tre månader igen. Fina Joel, pojken med det enorma hjärtat som man bara vill ta allt elände ifrån. Vi fick äntligen klippa honom också , blev så fint men eftersom hans hår växer så fort så blev det till att klippa ner det ännu mer i förra veckan.

Han satt och ritade i lördags och jag kan säga att hans målar kunskaper har han inte ärvt från mig.


 


   


Arvid som nu är inne i en sån rolig period efter att ha haft några tuffa veckor direkt efter förskolestart. Nu njuter man av livet precis som det är. I morse sa han " Jag älskar dig så mkt mamma" . Det värmer verkligen. En kväll vid nattningen förra veckan så sa vi god natt och släckte lampan efter sagan. Då började han sjunga: " Ketchup ska prutta det tycker jag..." . Efter minuter av samma textrad " Fint  Arvid, men nu är det dags att sova" , han svarar då " Jag ska bara sjunga färdigt först, Ketchup ska prutta det tycker jag, Ketchup ska prutta det tycker jag, Ketchup ska prutta det tycker jag, Ketchup ska prutta det tycker jag, Ketchup ska prutta det tycker jag, ....." och fortsätter ytterligaren några minuter. Kommer då på den briljanta idén att tävla om vem som ska somna först eftersom han gillar att tävla. Efter att ha blundat några minuter säger Arvid " Sover du?" Mumlar " Ja tillbaka" och Arvid svara " Jaha, då vann du...ketchup ska prutta det tycker jag, ketchup ska prutta det tycker jag, ketchup ska prutta det tycker jag, ketchup ska prutta det tycker jag" 

Det går ju inte annat än att skratta.


 


Galet vad allt är dyrt nu. Bensinen, elen och nu räntorna. Vi bestämde oss för att byta bort vår stora bil till en liten mindre fast helt ny. Man får göra det man kan helt enkelt. 


Ha en bra helg! 


 

/ A





 
 
Ingen bild

Mamma/mormir

6 oktober 2022 21:51

Härliga familjen som gör så mycket mysigt tillsammans ❤️💙💙💙💙

 
Ingen bild

Bitte

7 oktober 2022 05:58

Du skriver så fint och fångade, funderat på att skriva en bok?

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards