Amodernmyth

Alla inlägg under september 2014

Av Fröken Svår - 26 september 2014 16:19

Snart är det dags att gå ner på byn och äta middag med familjen Karlsson som är påväg hit för Joels dop som är imorgon. Mysigt att kunna träffas och prata lite idag. Imorgon är man ju så uppe i allt och jag vet att jag kommer sitta med ångest på kvällen för jag inte pratat så mkt jag som jag vill med alla.


Kom ju på idag att jag inte lagt upp några bilder på köket. Vi bytte ju luckorna för dom var så slitna och förstörda och bänkskivan var helt slut. Sprickor runt hela diskhon. En sån rund diskho är så snygg men den är inte praktiskt. Försökte man diska så rann det över köksluckorna och gjorde fula märken. Sen har vi gjort om under diskhon med ny avfallssortering och målat kryddhyllan. Kanske inte ser så slitet ut på bild men det var det verkligen. Sen ska vi tapetsera när vi väl finner en tapet som vi gillar.


Före

 


 


Efter


 


 


Nej nu ska Joel få lite mat sen ska vi åka ner och äta. Ha en bra helg!


/ A

Av Fröken Svår - 24 september 2014 20:30

Känner mig gladare igen och det är så himla skönt. Så jobbigt och må sådär som jag gjort i ett par veckor.


Igår fick jag ett sms från brorsdöttrarna Ida och Elin som skulle vara lediga idag och dom frågade om dom fick ta bussen hit och hälsa på. Jättemysigt. Jag som tänkt Albin skulle gå till dagis, höll honom hemma och vi åkte och hämta tjejerna vid stationen. Så åkte vi hem och stekte pannkakor och sen gick vi till lekparken där vi hittade massor med kantareller. Woho!  Vilka fantastiska tjejer det är dom där två. Så otroligt hjälpsamma med allt!!    Sen skjutsade jag hem dom lagom till Idas fotbollsträning. På söndag kommer dom igen och ska sova över. Men får ju träffa dom redan på lördag då det vankas dop.Efter jag lämnat tjejerna sprang jag in på kicks och köpte för mitt presentkort.


Imorgon blir det troligtvis utvecklingssamtal om inte Helena är sjuk även imorgon. Sen blir det till att fixa lite inför lördagen. På fredag ska vi ut till Hanna och hälsa på och på kvällen ska vi ut och äta med Jocke, Pillan och barnen. Ska bli så mysigt !!

Nu ska jag göra ordning lite kantarellmacka till kvällsfikat. Ha det fantastiskt!!   


 


/ A


Av Fröken Svår - 18 september 2014 12:56

Är just nu inne i en rejäl svacka när det kommer till humöret. Jag känner mig.....


Orolig

Otillräcklig

Orkeslös

Otrevlig

Ledsen

Trött

Sjuk

Stressad

Rädd

Irriterad

Förvirrad

Fundersam

Besviken


Sen tittar jag på den här bilden och känner , Allt ordnar sig!   


 


Mina fina pojkar som är sjuka ( och mamman med för den delen ). Utvecklingssamtalet blev inställt och Albin har varit hemma en hel vecka från förskolan. Joel hade en natt med skrik vilket vi är helt ovana med. Albin har aldrig haft några skriknätter någonsin. Man bli ju så otroligt orolig men det verkar vara magen som knorrar. Det kan ju ha med smakpotionerna att göra.


Albin har brett smörgåsen själv medans Joel satt i babysittern och var glad som vanligt.

 


Jag hoppas kunna återkomma snart med en positivare och friskare Annika. Ha det gott så länge.


/ A

Av Fröken Svår - 14 september 2014 19:48

Halloj!


 I torsdags var jag alltså hemma hos Fia och hälsade på. Första gången jag var där och hela lägenheten bjöd på otrolig utsikt. Jag blev framför allt förtjust i balkongen men jag skulle kalla det mer altan! 14 kvadrat inglasad balkong, med utsikt och tre håll! Jag blev helt tagen och stod och njöt. Kvällen bjöd ju på jättefint väder, och vi hann med att prata ikapp allt sedan vi sist såg. En jättemysig kväll!


 


När jag kom hem så andades Albin jättetungt och började hosta och chippa efter andan. Vi konstaterade att kruppen var tillbaka och det är exakt ett år sedan han fick det för första gången. Stackars barn ! På fredag morgon var det bättre men vi fick bricanyl utskrivet igen och sen kom Jill, William och Alexander och lekte med oss. På eftermiddagen så var jag och Albin och klippte oss. Vi var så stolta över Albin som var så duktig.


 


Han satt still och sa ingenting. Sen frågade Alexandra om han ville ha någon färg i håret och det ville han så det blev blått i luggen. Framme från så är det inte så stor skillnad men bakifrån är det jättestor skillnad.


 


På lördagen vaknade Albin och var riktigt dålig. Feber , hostig och snorig. Sov två gånger på dagen vilket inte är lika honom. Vi har aldrig sett han så förkyld. Så vi har bara varit hemma i helgen och tagit det lungt. Så himla skönt! Idag började jag känna mig förkyld också. Morgondagens lekträff hos Hanna sköt vi upp.


Joel satt i matstolen för första gången i fredags också och igår smakade han gröt för första gången.


    


Så söt Albin i morse :

" När jag bli stor ska jag sälja bilar, ha skägg och en ratt i bilen "



Jaha då verkar det som att vi byter regering idag då. Synd tycker jag. Vi har i dagsläget en otroligt påläst och skärpt statsminister ( för att inte tala om våran kompetenta finasminister ) och i gårdagens valduell tyckte jag Reinfeldt var överlägsen Löfven.


/ A

  

  

Av Fröken Svår - 11 september 2014 13:47

Pojkarna i slutet av maj och pojkarna i början på september.


 


Livet rullar på och just nu innehåller det en mindre härlig 3 - års trots hos Albinsson. Puh! Jag vet att trots är en del av barnens utveckligen men oj vad jag önskar det fanns andra sätt att utvecklas på ;-) Men det är bara att ta djupa andetag ibland så går det bra. Dock är det värst dom dagar han går på dagis.


Annat som hänt är att vi hunnit rösta, jag har färgat håret för första gången på över ett år, och köket börjar ta form. Förra måndagen var Benke här och hjälpte Jens att sätta dit bänkskivan. En riktig klippa den där Benke! :-) Nu i måndags kom luckorna, som dom sitter på plats. Det är bara handtagen till lådorna kvar.


Albins potträning går bra, speciellt att göra nummer 2. Han börjar bli så stor, och när jag stod och gav honom fart på gungan här om dagen slog det mig att snart behöver han inte ens min hjälp till det. Det kändes ledsamt på något vis men självklart är man ju så glad och stolt för alla framsteg dom gör och det är ju en del av att växa upp. Men jag är en person som behöver känns mig behövd. Vet inte vad det beror på men så är det iallafall.  Joel har fått namnet glada bebben här då han nästan jämt är glad. Helt otroligt vilken snäll kille han är!


 


Ikväll ska jag iväg till Fia och snicksnacka lite och imorgon ska Albin och jag klippa oss. Jag är lite nervös inför klippningen av Albin eftersom det är första gången så vet man ju inte hur han reagerar. Nästa vecka väntas besök ute hos Hanna, utvecklingssamtal på dagis och samtal med prästen inför dopet av Joel.



När jag kom in i vardagsrummet i morse fann jag pojkarna i soffan hand i hand och titta på varandra.   

 


/a

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards