Amodernmyth

Alla inlägg under april 2012

Av Fröken Svår - 30 april 2012 21:02

Idag har vi köpt nya möbler och denna plats kallas nu för norells bakficka. Har kollat in majbrasan och nu landade vi här på bakfickan med musik , massa ljus och vin i glaset! :)

Av Fröken Svår - 29 april 2012 21:28

Lycka kan komma i många former. Det här är en bit lycka för mig. Att se Albins små skor på skohyllan. Idag har varit en fantastisk dag med städning i förråd och utplockning av utemöbler samt grillning! Nu massor med tända ljus och BB på tv! / A

Av Fröken Svår - 28 april 2012 12:29

När man tittar på kort från när Albin var nyfödd och jämför dom med hur han ser ut nu så ser det ut som en helt annan pojke!  Han har ju fått ett mer barnlikt ansikte med runda kinder och inte lika bebisaktigt. Men konstigt att det verkligen ser ut som två olika killar! På den första bilden är han väldigt lik Jens brorson Pontus tycker jag!


En två veckor gammal Albinson!

 


En fyra månader gammal Albinson!

 


Det var allt för nu!


/ A

Av Fröken Svår - 27 april 2012 17:54

Nu är farmor hemma i småland igen. Lite tomt här hemma. Ingen härlig småländska som hörs! ;)  Tyvärr glömde hon sin kamera i vår bil :(  Vi får skicka den på nått vis!


Ikväll blir det fredagsmys med lilla familjen. Så underbart att Jens är ledig på måndag så det blir lite långledigt! Älskar att mysa med mina killar!


Nu njuter jag av en god drink innan maten!


 


Trevlig helg på er!


/ A

Av Fröken Svår - 26 april 2012 18:31

Veckan har gått så himla fort! Men vi har hunnit med mycket! I måndags vart det en tur till Västerås för att köpa en rullgardin. Persiennen i svärmors rum gick åt skogen så nu fick vi sätta upp en rullgardin i stället.


I tisdags åkte vi till Jens jobb och tittade. Det var lunch i bro och sen vidare till mitt jobb för att visa vart jag håller hus när jag jobbar. Så tog vi vägen genom Bålsta och kollade vart åbergs muséum ligger. På kvällen var vi som sagt själva och det blev kaffe och massa prat! Supermysigt.


I går var det bvc och vi fick hjälp att klippa till vårat äppelträd av Signhilde som är expert på det här med trädgården! :) När Jens och Signhilde var ute passade jag på att baka kladdmuffins så det blev gottis fika på kvällen med massa tända ljus och arga snickaren.


En bild på Albin ifrån dopkalaset som Faster Pillan tagit! Vi körde på lite Ulrik Munther stil ;)


 


Idag såg tog jag med Albin ner till farmors rum så fick han ligga och mysa i sängen med henne medans jag åkte till tandläkaren. Fy men nu är det klart. Jag berättade för tandläkaren att vädret som var idag kallades för tandläkarväder. Detta begrepp hade hon aldrig hört förut och fick sig ett gott skratt :)


När jag kom hem så sov Albin och svärmor så gott! Vi tog det lugnt innan vi se tog en promenad till den lokala affären. På kvällen så blev det plankstek och jag har bakat en kladdkaka som ska avnjutas senare med lite kaffe.


Kusinkärlek. En bild tagen av Pillan på deras lilla Tyra och våran lille Albin på dopet i lördags!   


 


Tråkigt att farmor åker hem imorgon. Vi har haft det så trevligt och det har varit mysigt med sällskap som man kan prata med på dagarna! Albinson pratar ju också men man förstår inte så mycket ;) Jag skjutsar henne till tåget i Västerås och efter några byten så rullar hon in till Vimmerby vid 15:45.


/ A

Av Fröken Svår - 25 april 2012 14:55

Det är jättemysigt att ha farmor/svärmor här på besök. Vi njuter om dagarna och äter gott. I måndags var vi på middag hos mina föräldrar och igår hade vi mysdag själva då Jens var på Schyffert och Lindströms show på cirkus med jobbet. Dom fick det i julklapp!


Farmor/svärmor och en god drink!

 


Idag har vi varit till bvc på kontroll och nu är Albin 66 cm lång och väger 7260 g. Han har växt 4 cm på en månad och 16 cm på 4 månader! Han är lång sa dom på bvc men följer kurvan utmärkt. När sköterskan pratade med sin praktikan så tjuvlyssnade jag och då sa hon att : Det här är vad vi kallar MER än ett A barn! Gud så stolt jag kände mig! Sen sa dom att han är väldigt tidig med utvecklingen, och att dom märkte att han var tryggt och glatt barn. Han charmade tjejerna väldigt mycke , speciellt praktikanten. Jag blev så stolt när han smila upp sig mot dom så fort dom prata att det kom en tår i ögonvrån på mig.


 

Dom tyckte dock att man skulle börja låta han sov i egen säng, men herregud han är ju så liten. Vi vill ha honom i sängen och det får bli hur svårt de vill sen när det är dags att sova egen säng. Det finns ju inge mysigare än att ha honom sova tryggt bredvid sig. Han kan ju sova själv i sin korg i våran sovrum men vi vill ha honom mellan oss! Den här tiden kommer ju aldrig tillbaka!


 

Våran fina stora kille! Haha han ser lite tjingtjong ut på bilden men det vara bara för att jag äntligen lyckas få honom att titta upp från sina händer!   

 


/ A


Av Fröken Svår - 22 april 2012 20:24

Albins dop var så otroligt lyckat! Allt gick jättebra och han var så duktig hela dagen! Han hade bara sovit 20 minuter vid klockan 12:00 så jag förstår att han sov gott i natt ! Jag som var namnsdagsbarn igår var också helt slut ;)


Till gudföräldrar så valde vi min bror Fredrik & hans Linda! :)

 


Jens läste en bön, Farmor Signhilde läste om jesus & evangeliet och jag läste en dikt till Albin! Dikten heter Älskade barn och är skriven av  Jessica Marie Nilsson.



"Så kom du då till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft.
Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.
Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.
Ditt liv skall vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg.
Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara"


En glad Albinson

 



Efter cermonin så väntades det smörgåstårta i kyrkans hus! Underbara mamma hade gjort dom! Så himla goda!





  





Alla underbara människor som var med på dopet hade även tagit med presenter till Albin. Så himla fina presenter! Tusen tack! Ni är så påhittiga! Efter presentöppningen vankades det doptårta! Den var himla fin!





  





Mamma, Pappa, Raija & Lasse tog hand om all disk och vi hann inte ens fatta nått. Vi satt och minglade och tjoff så var allt diskat! Tusen tack till er! Utan er hade vi varit kvar till midnatt och städat och diskat! =)




Men tiden rusar iväg och jag hann inte prata så mycket med killbordet och kusin/morbror/moster bordet! Man är inne i en bubbla och fattar ingenting och vips så är klockan massor. Som tur var så stannade Jens släkt kvar en stund så vi hann prata. Dom kom även förbi i morse och lämnade av svärmor som ska umgås med oss veckan ut! =)  Mysigt!



Albin fick en del av sin present från mig och Jens på morgonen! En gungstol i form av en motorcykel !



 


Albins ballonger, Albins fina blommor till bordsdekoration, Borddukning och Presentbord!



 


Tusen tack till alla er som gjorde våran dag så underbar! Vi är så otroligt nöjda och tacksamma för att vi har så fin familj, släkt och vänner!       



Nu ska jag tillbaka till soffan och mysa med Jens, Albin och svärmor!


/ A


Av Fröken Svår - 20 april 2012 10:29

Det här med att bli mamma är ju det största man kan uppleva! ( Om man nu vill ha barn, annars så finns det ju såklart annat ) Jag känner mig så otroligt lyckligt lottad och förstår egentligen inte varför vi inte skaffat barn tidigare men är samtidigt glad att vi inte gjorde det för då hade ju inte Albinson kommit till oss! =)


Att bli mamma har verkligen gjort mig komplett och att få vakna bredvid sin son varje morgon och mötas av ett leende gör mig så otroligt varm och lycklig!


Tryggheten som Albin ger mig går inte att beskriva. Men när jag ligger där nära min 4 månaders son så känner jag mig otroligt trygg och stark! Jag är inte rädd för något!  Han har även lärt mig vad som är viktigt i livet. Att inte lägga onödig energi på annat. Speciellt inte sånt som man inte ens kan påverka! Han har fått mig att inse att allt man behöver i livet är mat, sömn, skratt och vara torr om baken! ;)


Det föll en tår av lycka när jag låg där uppe i sängen bredvid honom ! Jag är så stolt över honom och över mig själv och pappa Jens! Vi är en underbar liten familj! En familj som är fylld av kärlek och respekt!   



Som en avslutning... Jag älskar skor! Jag skulle vilja kunna ha så mycke fina skor men det är svårt då jag har stora och breda fötter (41:or... Paris Hilton har dock storlek 44 i skor men hon har en annan budget att köpa fina skor för)  Men jag får så otroligt ont i fötterna när jag ser dom nya Christian Louboutin skorna. Det är en ballerina modell men dom måste ju vara omöjliga att gå i. Dom är ju ganska coola men att folk köper dom för att sätta upp dom på en hylla känns ju riktigt konstigt. Till saken hör ju att jag inte köpa några märkesskor för flera tusen även om jag kunde gå i dom.



 



Ha en underbar fredag och en lika härlig helg!


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards