Amodernmyth

Alla inlägg under maj 2021

Av Fröken Svår - 27 maj 2021 20:45

Våran älskade , godhjärtade, glädjespridande Joel har fyllt 7 år. Jag kan inte förstå att det gått 7 år sen den mest traumatiska dagen i vårt liv. Aldrig varit så rädd i mitt liv, som när jag trodde att vi skulle mista dig. Men ut kom du , världens gladaste bebis som sen blev en bestämd pojke som utväcklades till den mest omtänksamma kille som finns. Vi säger alltid att vi är bästisar för vi bråkar aldrig. Vi är så lika men så otroligt olika. Älskar dig mer än du någonsin kommer förstå.


 



På morgonen så blev det paket och sång i sängen och han hade bestämt att han ville ha pannkakstårta till frukost. I köket väntade ett sista paket, en mobil och han blev så glad och chockad eftersom han trodde han skulle få en nästa år som vi bestämt.

         


På eftermiddagen kom några av kusinerna och mormor och morfar och firande och Joel hade valt en pokemon tårta. 

På kvällen blev det pizza och filmen pojken med guldbyxorna. Han var så nöjd med sin dag.


       


Sen har det varit Eurovison och lika många år så bjöds det på sol och jag gissade rätt igen på vem som skulle vinna. Tyckte vinnarbidraget var riktigt bra och vi spelar den ofta här hemma. Mysigt dag där de bjöds på pizza och bad.


           


Sen har jag varit hos Alexandra och klippt och färgat håret. Blev så sjukt nöjd när hon lockade och gjorde ordning mitt hår. Men jag är ju inte så kunnig med hår så nu hänger de bara som vanligt.


 



En A-lags spelare från ESK var och tränade med Albin och gänget. Han tyckte de var kul och gjorde dessutom en tunnel på honom och sen mål.  Vi satt och tittade på honom från bilen, han har utvecklats så mkt och man ser verkligen hur mkt han brinner för fotbollen. Albin i mössa och gröna tröjan på bilden.


 


Imorgon blir det kiropraktorn för jag pajjade ryggen för två veckor sen. Så ont som sen går ner i benet. Så hoppas hon kan fixa så det blir bättre. Trevlig helg! 


 






Av Fröken Svår - 26 maj 2021 20:45

Vi hade en supermysig valborg och våran nya eldstad gjorde det ännu bättre. Killarna tittade på masked singer ute medans vi lyssnade på sprakandet från elden. 


           


1 maj var det dags för min mamma att fylla 70. Ett liten firande blev det och mamma hade gjort så goda smörgåstårtor.


  

 


Tycker corona situationen kommer åt mig allt mer. Tyckte de gick bättre när jag levde i min bubbla när man var föräldraledig. Den senaste tiden har jag gråtit mer än jag skrattat. Det  vi roat oss med den sista tiden är att vi cyklat mkt, ätit glass, Joel och Arvid har lärt sig göra kaffe, Albin och Joel fick åka med sin morbror i hans cab och där fick det nys om milkshake så det har blivit favoriten här hemma, vi har fortsatt hitta goda snacks till fredagsbubblet, badat , letat körsbärsblommande träd ,Arvid njöt av att äta välling i storebrors famn ute på altanen och killarna lekte att de var strandade på en ö och skrev SOS i hopp om att få hjälp.


                   

       

 


Vi tog en tur till Strängnäs. Så himla fin stad, med lite gotlands känsla. Jens och jag blev sugna på att flytta dit. Där blev det också glass, churros och att promenera runt i det härliga vädret.


     


Vi var ute och hälsade på hos Hanna, Micke, barnen och alla djuren. Arvid älskar att gå runt där och klappa och titta på djuren. Alltid lika trevligt och träffa den familjen. På kvällen när vi kom hem bjöd Albin och Joel på världens bästa show för oss där de var Greta van fleet, Queen, Michael Jackson och spelade upp låten/scenen när Dave Grohl ramlade av scenen och bröt foten/benet men ändå fullbordade konserten efteråt. Det var så jäkla bra! 


     


/  A 







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards