Amodernmyth

Alla inlägg under november 2021

Av Fröken Svår - 12 november 2021 09:59

Rubriken kommer från Arvid som älskar satsumas men kallar dom för Apelfin. Den här hösten har innehållt dåligt väder, sjukhusbesök och mkt vab. En hel vecka har Arvid gått på förskolan sedan han började. Stackars liten, men de var förväntat med dessa "corona" bebisar som inte träffats så mkt folk och hans bröder varit så friska det senaste året. Arvid har varit väldigt ledsen när man lämnar honom, men glad när vi hämtat. Fröknarna är så underbara och skickar uppdatering när han är glad igen efter de att vi åkt. Snart ska de dessutom flytta tillbaka till deras lokaler som varit under sanering så de kommer spara oss mkt tid. Lilleplutt som sa när vi satt i bilen att han skulle gå på pottan när han kom in och sen dess kissat jättemånga gånger på pottan. Så duktig!!


 


Vi har hunnit med planeringsdag också så vi var ute i skogen och bakade en stor ballerinakaka tills de stora killarna kom hem från skolan.


       

 


Pappan i familjen har hunnit fylla 35 år också. Vi bestämde oss för att åka in till Sthlm och bo på hotell. Vi bodde på Haymarket och det var ett helt fantastiskt rum.


 

        


På vårat hotell så bodde även Mikael Lustig och Sebastian Larsson med sina familjer. Så när jag efter vi spanat runt på stan skulle gå tillbaka till rummet och kissa så träffade jag på dom och vågade fråga efter ett kort. Först på dom och sen när jag sa att jag var aikare så frågade Lustig som var väldigt trevlig om jag inte ville vara med på kortet och hans fru erbjöd sig ta kort. Kortet fångade inte mina bästa sidor men efteråt skickade jag det till Jens som fortfarande stod ute med killarna så de tog sig till hotellet och fick sig bilder med dom också. Tidigare på dagen hade vi gått på stan och då mötte vi två små tjejer i killarnas ålder. En av de tjejerna tittade väldigt på Albin så man såg hur hon spanade i ögonvrån. Frågade Albin om han märkte de och han sa ja. Det visade sig senare att de var Lustigs ena dotter som spanat =) 


     


På kvällen gick vi ut och åt middag och sen fick killarna gå och köpa lite godis och sen gick vi vidare till ett ställe där vi mötte ett gäng glada kvinnor som varit på sverige matchen. Dom gav killarna sverige mössor och sverige hejar handskar och var så himla glada och trevliga. När vi gick tillbaka till hotellet så såg vi en argsint Andreas Granqvist som berusat stod och gapade. Sen kom Larsson och Lustig och mötte upp honom.


                 



Sen har Joel och Jens varit iväg och kollat på Idol på plats. De hade sån tur med sina platser och fick sitta precis vid scenen och man såg dom flera gånger på tvn. Joel gillar ju Erik Elias, Annika och Fredrik och hade gjort skyltar innan. Både Erik Elias och Annika signerade skyltarna sen och Fredrik sa åt Joel att hålla upp skylten så han kunde ta kort på honom. Sen träffade Joel på Erik Elias pappa vid merch ståndet och efteråt när hans pappa och Erik Elias kramades så pekade pappan på Joel och sa till Erik Elias att han skulle gå dit. 


                     


Såklart ville lillebror också låna skyltarna.


 


Vi har hunnit med höstfotograferingen men i år var den svåraste någonsin, med en liten busig  2 åring.


         


Jag har blivit 36 år. Kan inte fatta , jag är så långt ifrån vuxen. 


   


Joel hade otur och krockade ihop med en tjej och fick ett sånt stort blåmärke över hela kinden och slog av en bit av tanden.  Han var såklart så ledsen men ändå så gick han på skoldiscot som pirat och hade så skoj. Man kan se den röda kinden som sen blev lila, blå, grön och gul. Tanden lagade tandläkaren på måndagen sen.


 


Dagen efter hade vi vår lilla halloweenfest med vår familj. Alltid lika uppskattat bland barnen. 


               


Bästa Fia och Viktor var här på middag, så otroligt trevligt som vanligt. När jag la Arvid den kvällen så hittade jag en knöl i halsen på så vi gick till doktorn för det men det visade sig vara lymfarna så det var skönt. Albin fick problem med hjärtat på en träning så vi fick hämta honom. Han fick komma till läkaren där de togs ekg och tester och de visade sig att inget var fel på hjärtat men han hade dålig utandningsförmåga så han fick luftvidgande medicin. Tyvärr har det inte hjälpt ett dugg så vi ska tillbaka på återbesök nästa vecka. Joel som haft blod i urinen sen i juni  och har gått på flera kontroller och tagit massa prover och nu i oktober fick vi äntligen ett svar där de var borta nu. Återbesök om ett halvår.


 

     


Äntligen var vi tillbaka på friends arena för att se vårt älskade AIK som vann på östersund. Joels första match.


     

 


Jag är så redo på ett nytt år och hoppas det kommer vara snällt mot oss. Jag är inne i en stor svacka mentalt, hösten tog mig hårt. Så fundersam, så mkt förvirring, så mkt tvivel. Hur mkt ska man ge, och hur mkt får man tillbaka? Vad är viktigt? Vem är viktig? Min vän Martin som tyvärr inte finns med oss längre sa till mig en gång att jag glorifiera folk och det är nog sant. Dags att öppna ögonen och se vem som står där, hur många orkar stå kvar och lyssna på svaret till " Hur mår du?" . 


 


/ A 







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards