Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2015

Stressad.

Av Fröken Svår - 6 oktober 2015 19:20

I torsdags var jag ute och åt med Fia på pinchos. Det är ju så gott där och man behöver inte välja en rätt utan kan frossa i massa olika rätter eftersom dom är så små. Mysigt att gå igenom den senaste tiden i våra liv. Vi är så lika i våra tankegångar. Kom fram till att den inre stress jag känner inte är bra för mig. Det visar sig både psykiskt och fysiskt.


Jag har alldeles för mkt i min skalle och idag glömde jag posta en liten grej till Jens syskonbarn Tyra som fyller år imorgon. Känns så rutten och nochalant. Gjorde en stor markering i min kalender att jag skulle posta det idag och ändå glömde jag. Suck. Kalendern är så fullspäckad att jag knappt ser vad de står. Känns som oktober kommer svischa förbi. Måste verkligen lära mig att ta det lungt och inte pricka in så fullt schema hela tiden....mitt hjärta slår trippelslag. Sen får jag dåligt samvete för att jag inte hinner höra av mig till folk. En ond cirkel.



 


I fredags kom svägerskan Linda och Max förbi och hade med sig bullar. Blev en mysig eftermiddag.


En lugn helg med besök på mickelsmäss i söndags. Albin köpte superhjälte gubbar annars vart de inga inköp. Fick dock bekräftat att den kille jag sett fler år i rad på mickelsmäss och som jag trott varit med i Big brother för typ 8 år sedan verkligen var han. Haha.


 


Idag vaknade Albin upp med hosta och täppt näsa. Han har ju varit pigg sen han började på dagis men idag tog vi en hemma dag. Dock verkar han mkt piggare idag så imorgon blir det nog dagis. Han längtar så att leka med Elise som går på samma dagis och bor på samma gata. Det finns en kille som han inte gillar på hans avdelning som bara slåss hela tiden så idag sa han " Hoppas vi träffar på en varg på väg till dagis imorgon som kan följa med och äta upp honom".


Idag vart det en tur till Alexandra på City frisören som fick klippa av en massa hår, en hel decimeter på längden och uppklippt. Känns så himla skönt!


 


/ A

 
 
Ingen bild

Pillan

9 oktober 2015 08:21

Ingen fara med presenten hon blev jätteglad den dagen det kom :). Men jag vet känslan när man verkligen ansträngt sig för att komm ihåg men så glömmer man det ändå... Låter som du behöver varva ner men det är lättare sagt än gjort. Ta hand om dig <3 Kram

 
Madde

Madde

9 oktober 2015 14:42

Härligt att få gå och klippa sig! Skulle behövas här med. Hoppas ni får en trevlig helg!

http://maddesmirror.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards