Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2015

Sista dagarna på 20-talet.

Av Fröken Svår - 26 oktober 2015 18:09

Vilken härlig helg vi haft. Fredagen var som vanligt i soffläge, jag somnade även en stund på eftermiddagen. Så härligt. Vi vaknade upp till en solig lördag och bestämde oss för att ta oss ut och göra vår årliga höstfotografering. Har ju tagit på Albin varje år förutom förra året då Joel var så liten och det glömdes bort.

 


Albin var lättare att få på foto än Joel som inte ville titta in i kameran eller stå still. Lilla busfröet. Men vi vart nöjda med bilderna med tanke på att pojkarna hade spritter i benen och hellre ville leka i lekparken bredvid vilket dom fick göra också.







Vi åkte hem och åt lunch och Jens byte till vinterhjul på lillbilen och sen gick vi och halloweenade för barnens mormor och morfar eftersom dom ska sova borta i helgen. Albin var så stolt i sin outfit och satt med mask och dräkt i vagnen till dom. Sen gick vi hem och åt middag och festplanerade. Är ju inköp av mat och alkohol som ska göras och sen är det tävlingar och det har lottats lag. Ja så nu är de mesta under kontroll. Idag har vi kollat in lokalen som jag tänkte att vi skulle äta i och sen gå vidare till oss för dans men den var större än jag mindes och känner nu att jag vill ha hela festen där istället. Större dansgolv om nån vill dansa, för det vill jag och folk får plats i samma rum istället för att dela upp sig. Plus att jag känner att jag inte stör grannarna, trots att jag redan lagt i lapp till dom. Känns mkt bättre !


Albin 2013 VS Albin 2015

     


Vi frågade grannarna om dom ville följa med till junibacken och det ville dom så vi hade en jättetrevlig dag där. Sagotåget tyckte vi vuxna var mysigt också. Dock så tyckte Albin och Elise att de var lite läskigt på två ställen men det gick bra. Massa lek och stoj. Att se Albin och Elise gå och hålla varandra i hand hela tiden är så himla sött! Så kul att det bor en sån mysig familj här på gatan. När vi gick ut så stod en man och blåste stora bubblor utanför. Jag fick lyckokänslor i hela kroppen av att titta på dom mot den blåa himlen och barnen som sprang och jagade bubblorna. Kände mig så otroligt tacksam. Jag har ju ofta tacksamhetskänslor när jag ska gå och lägga mig, då jag tänker att vi är så lyckligt lottade att hela familjen ligger under samma tak och sover tex. Men på dagarna går allt i ett och det är sällan jag hinner känna tacksamhet då men igår gjorde jag det.


 

Idag har jag gjort fransarna igen på ett nytt ställe. Hon har födelsedagserbjudande så det kändes värt att kosta på sig inför 30-års dagen. Blev supernöjd och hon var mkt mer proffsig än den jag gick till förut. Hoppas ni får en bra vecka för det ska jag ha.


 

/ A

 
 
Ingen bild

Elin norell

27 oktober 2015 10:06

Fint❤️❤️

 
Ingen bild

Elin Norell

27 oktober 2015 10:07

Fina bilder ❤️🤘🏻🤘🏻

 
Ingen bild

Pillan

27 oktober 2015 21:16

Fina höstbilder på fina killar <3 Skönt att det mesta är fixat till festen. Fina fransar :)KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards