Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2015

London !

Av Fröken Svår - 23 oktober 2015 13:14

        

Vilken härlig resa till London vi haft. Det startade med tårar i bilen då jag visste att jag skulle sakna mina tre grabbar hemma så mkt. Men det gick bra så fort jag fokuserade på något annat. Vi kom i god tid så vi hann dricka ett glas vin innan planet skulle gå. Flygningen gick kanon och all dryck på planet var gratis. Det gick smidigt att åka tunnelbana också och efter en timmes åkning var vi framme vid vår station som låg precis vid vårt hotell. Vi checkade in och vilade en liten stund innan vi gick till hotellbaren och tog en drink innan maten. Åt en super god bruchetta till förrätt som jag aldrig kommer glömma. Vi avslutade på London Pub innan vi gick hem och sov.


 

Som vanligt sover jag dåligt borta så vaknade flera gånger och redan vid 7 på morgonen var vi ner och åt frukost. Sen tog vi oss ut direkt på stan och shoppade lite och vandrade runt. Så häftigt med en leksaksaffär som hade öppning precis när vi kom och det var världens ståhej. En stor nallebjörn och en kille iklädd hatt och finkläder och sen massa folk som räknade ner från tio och när vi var nere på noll ringde en liten pojke i en klocka och då öppnades affären med såpbubblor överallt och tjoande. Häftigt var det och väl där inne var de massor med våningar med leksaker. Dom hade även byggt Kate, Prins William, Charles och Harry i lego i riktigt storlek.



 

Vi gick hem framåt 13:30 och duschade och gjorde oss i ordning för att åka och se musikalen Thriller som jag valt som min grej här i London. Kändes så sjukt eftersom när Jens och jag var i London sist vilket var 2009 så gick vi runt och letade biljetter till Michael Jacksons turné This is it, men vi hittade inga bra så vi beslöt oss för att leta vidare på nätet hemma. Dock hann vi ju inte det för att han dog några månader senare. Musikalen var bra och de första 10 minuterna satt jag med tårar i ögonen och gåshud. Vilken fantastisk musiker han är Michael! Det var inte någon handling utan mer som en konsert och dom dansade grymt bra! Jättenöjd! Efter musikalen gick vi och käkade gott. Efter maten hamnade vi i en tvålshop som försökte lura på oss att köpa en rengöringsflaska för 1800:- . Nej tack men det var roligt att skoja lite. Vi hann även med en öl på green man innan vi gick hem och la oss. Där fick jag också visa leg, haha. Så 30-års "krisen" är bortblåst.


 

Älskar pulsen i London och hur kreativa folk är. Som ett gäng ungdomar som älskar att dansa, ja dom drar dom ihop sitt gäng och släpar med sig en stor högtalare och kör världens dansprogram för ett 50-tal människor som samlas. Tycker det är så häftigt! En magisk stad verkligen.


 


På söndagen gick vi också upp tidigt och tog en lång promenad och tittade på Trafalgar Square, London eye, Big ben, Buckingham palce och en sväng in i Hyde Park. Så otroligt mkt folk i speakers corner och det var intressant och höra på allas diskutioner. Mellan big ben och London eye såg vi Peter Jidhe också. Han tittade på mig så jag hajade till och så sa jag högt "Nej men titta vem som är här", då skrattade han och nickade. Såg även två andra svenska tv-profiler och den ena kan jag inte komma på vad han heter.


 


Hard rock cafe var äntligen öppet så där åt vi god lunch. Jättebra service var det också och maffigt att gå runt och titta på alla häftiga gitarrer från kända artister och utstyrslar. Vi hade en servitör som hette Pedro och vi bad honom ta ett kort på oss. Så ropade han, "Are you ready girls" och så tog han en selfie med oss, haha.


 


Det blev en del shopping också till min familj som väntade hemma. När vi kom till hotellet var vi såå trött att vi vilade några timmar innan vi gick ut och åt middag. Vi avslutade som vi började men en drink på hotellet.


Picadilly circus med den svävande döskallen ;-)

En sån härlig resa där jag mest uppskattat att få sitta i lugn och ro och äta. Det har min stressade mage verkligen behövt så den har tankat energi. Var helt fantastiskt att få komma hem till min familj som jag längtat så efter. Albin har vaknat på nätterna och varit ledsen och frågat efter mig. Fina Albinsson. Dom blev glada för presenterna och minen på Albin när han får turtles gubben kommer jag nog aldrig glömma. Så glad och förvånad. Joel blev helt galen och sprang runt och tjoade och skrattade. Älskade lilla Joel. Så lyckligt lottad att ha en sån fin familj.


 


Tack mamma och pappa för en fantastiskt 30-års present. Älskar er! Speciellt tack till mamma som följde med som resesällskap. Bättre kan man inte ha för du är alltid så positiv och klagar aldrig! Du tar alltid upp en när man känner sig nere. En riktigt supermamma!


Den stora svanen vi såg när vi gick genom parken.

 



Veckan har varit bra, gått väldigt fort bara. Så roligt på dagis då jag alltid busar med alla barnen när jag kommer och går, så i onsdags så satt dom och höll på med nån deg och gjorde figurer så sa ett av barnen till mig " Du fröken, kolla på min figur" Haha så roligt att hon tror att jag är en fröken. Nu har Albin höstlov!

 


Usch nu har jag varit yrsligi två dar. Så läskigt! Sen är mitt knä paj sen vi kom hem från London. Nu kommer 30-års krisen igen då jag är så skruttig, haha. Igår efter dagis samlade vi ihop löv som sen Albin klistrade på papper. Idag skulle vi haft Karin och hennes grabbar här men minstingen har blivit sjuk. Trist !

 


Trevlig helg!    / A



 
 
Ingen bild

mamma/mormor

24 oktober 2015 08:54

Tack själv det var en jättemysig resa 😘 Vi var verkligen duktiga på att promenera 🏃 hoppas att du blir bättre i knät😘
Kramar till Världens bästa dotter 💖💋

 
Ingen bild

Bitte

24 oktober 2015 13:48

Ni verkar ha haft några kanondag tillsammans.
Skulle också vilja åka till London någongång. Verkar vara en härlig stad.

 
Madde

Madde

24 oktober 2015 16:08

Vilken mysig resa ni verkar ha haft! Kul!
Får önska er en trevlig helg och trevligt höstlov!

http://maddesmirror.blogg.se

 
Ingen bild

Pillan

27 oktober 2015 21:12

Ni verkar ha haft en toppenresa :) Kul att se bilder och läsa om er tripp! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards