Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

"Han är knäppis den där gnällspiken"

Av Fröken Svår - 11 oktober 2015 19:35

Tråkig start på veckan då vi upptäckte att våra bilder från kolmården, mamma och pappas 40-åriga bröllopsfest och syskonträffen i Vimmerby var borta från vår nya externa hårddisk. Jag ville bara gråta!! Men tack vare en länk som Janne skickade så lyckades vi rädda en hel del av bilderna. Jag blev så himla lycklig.


I torsdags hade vi sällskap med Elise och hennes mamma och lillasyster hem från dagis. Albin och Elise lekte i nästan två timmar. Så himla kul! Vi har även fått dagisplats åt Joel så de känns skönt. Även om han har syskonförtur så är de kul att veta i god tid. Så idag är det exakt 3 månader tills han börjar. Våran lilla plutt, men så glada att jag fått varit hemma med honom så länge. Han blir ju 20 månader i januari och alla har ju inte möjligthet att kunna vara hemma så länge så de känns väldigt lyxigt.


I fredags så fyllde Jens år så när han kom hem så åt vi tårta som jag fått av ica maxi för att jag fyller 30. Sen fick han paket och så blev de pizza till kvällsmat. Mamma och pappa kom förbi och lämnade paket. Sen fick jag så sjukt ont i magen atjag trodde jag skulle få åka till sjukan. Såå vidrigt, värre än värkar! Vid 06:30 på morgonen lyckades jag somna efter att stoppat fingrarna i halsen. Sen vid 9 var det dags för städdag. Jens och Albin gick ut och gjorde fint, men mest lekte han med Elise. Efter städdagen åkte vi till Västerås för att handla lite måsten .


Som jag trodde kom tröttheten imorse då jag inte sovit så mkt natten innan, och barnen som brukar sova till 07:30 vaknade innan 7 men jag fick sova och strax efter 9 väcke Albin mig och sa att de var frukost. Då hade dom varit iväg och köpt färska frallor till frukost, så gott och lyxigt! Efter frukost så  har vi fixat i förrådet och fixat för vintern. Nu är vi redo men först ska vi njuta av mer höst. Så hann jag med och se på prinsdopet och på eftermiddagen kom min familj på fika och firade Jens.  När alla gått satte vi oss alla fyra vid köksbordet och Joel började spexa då säger Albin  " Han är knäppis den där gnällspiken " haha lät så otroligt roligt.


Imorgon kommer min kusin med sin lilla bebis och hennes mamma på besök, sen på kvällen är det föräldramöte!


 


/ A



 
 
Ingen bild

mamma/mormor

14 oktober 2015 07:57

Åh vad härligt att få färska frallor🍞
Så jättesöta killar💙💙😘
Stackars dig som hade så ont💋😘
Längtar till fredag✈
Puss och kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards