Amodernmyth

Alla inlägg den 30 december 2014

Av Fröken Svår - 30 december 2014 20:18

Så konstigt med julkorten som vi skickade innan man behövde för att posten skulle kunna leverera dom innan jul verkar dykt upp denna vecka. Iallafall dom vi skicka utanför Enköping. Sjukt dåligt av posten när dom lovar atg dom ska komma fram innan jul. Jaja. 


Igår kom min bror Henrik med sina tjejer Ida och Elin. Vi gick ut och åkte pulka och sen hem och åt kycklingsallad och tårtan som Albin vann. Jättemysig dag!   


 


I dag kom Jill med sina pojkar William och Alexander hit. Det vart pulkaåkning och sen lite lek innan det var dags för pannkakslunch.


 


När Jens kom hem så gick vi tillbaka till pulkabacken för Albin ville åka på sin snowracer. Han hade provat Williams tidigare på dagen.


  


Himlen bjöd på en magisk syn. Det såg ut som det brann på himlen och det blev inte lika fint på bild som i verkligheten. Här är ett panorama foto jag tog vid pulkabacken.


 


Imorgon är det nyår. Det högtid jag gillar minst för den är så uppsjosad om vart man ska vara, vad ska man äta, vad ska man ha på sig. Nej fy! Så redan förra året bestämde vi att nästa år ska vi bara vara hemma, klädda i våra myskläder om vi så vill men iallafall äta något gott för det är ju alltid trevligt. Troligtvis kommer vi nog klä upp oss iallafall men alternativet om myskläder finns iallafall. Att jag känner såhär beror inte på att något nyår varit tråkigt utan det bara en känsla jag haft sen jag var tonåring. Dock hoppas jag att vi kan införa någon ny tradition om att gå ut och äta en nyårslunch ute på byn.


Morgondagens meny


Förrätt

Toastskagen


Varmrätt

Svensk oxfilé med potatisbakelse


Efterrätt

Pannacotta alá Ahlgrensbilar


 


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards