Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

Tankar

Av Fröken Svår - 16 juli 2014 23:15

 


Jag har alltid tillhört den där skaran som tror att man kommer dö ung ( pessimistiskt jag vet ) men så är det iallafall. Därför vill jag leva mitt liv i 180 och aldrig ha tråkigt. För jag tillhör heller inte den skara människor som tycker att man MÅSTE ha tråkigt för att kunna uppskatta det roliga. Nej jag tycker att livet är alldeles för kort så man ska försöka ha roligt hela tiden. Jag är verkligen sämst på att ha tråkigt. Jag blir på dåligt humör av att ha tråkigt. Dock är det svårt att ha roligt när man inte har så mycke pengar och det är svårt att uppfylla sina drömmar. Samtidigt skulle jag aldrig byta ut tiden jag får ha med mina barn. Det är lyx att få spendera så mycke tid med dom så det är värt att få ut lite pengar. Tur att jag ärvt min pappas sinne för ekonomi.


 


Två av mina drömmar är att skaffa villa. Vi bor ju i ett friköpt radhus på 106 kvadrat och jag blir tokig med saker överallt. 106 kvadrat i sig är ju inte lite men det känns som det här huset är så dåligt planerat. Två sovrum uppe och ett här nere som jag sitter i nu. Jag älskar ju att städa och ha rent runt mig och i detta hus känns det omöjligt. Det är alltid stökigt tycker jag.  Men det är väl så det är när man har barn kanske. Känns även som om det behövs en del renovering och jag vill inte lägga pengar och tid på det utan vill hellre hitta ett hus. Men för vilka pengar då? Jag är ständigt orolig och vill ha full koll på min ekonomi. 


Min andra dröm är att börja plugga. Det kanske inte är helt omöjligt men det är också en kostnadsfråga. Nu känns det egoistiskt att helt plötsligt börja plugga och komma på vad man vill göra när man satt två små underbara pojkar till världen samtidigt som jag känner att jag har så många år kvar i arbetslivet att jag måste göra någonting jag trivs med och tycker är kul. Jag vill inte sitta där sen och vara bitter och ångra att jag inte tog chansen.


 


Varför jag gjorde ett uppehåll från bloggen var för att jag tänkte att vart tar all denna text vägen. Var kan jag finna den i framtiden? Så jag hittade en sida som gör om bloggar till böcker. Jag har ju haft två bloggar innan denna så jag gjorde i ordning den första boken till blogg och det gick på 400 kr för 140 sidor. Den här bloggen är på över 800 sidor och kostar 1700kr att göra om till bok. Jag vill verkligen göra det men känslan av att fortsätta med bloggen kändes dyr. Samtidigt som jag älskar ju att titta tillbaka på vad vi gjort. Många har åsikter om att dela ut sitt liv på nätet på det här viset och lägga ut så mycke bilder på sina barn. Men det är mitt val och jag ser ju att det är ju bara ca 15 personer som läser varje dag och jag vet ju vilka dom är.


Sen sist jag skrev så har vi lekt med Karin och Vincent en del. Vi har bland annat varit på Vallby friluftsmuseeum som bjöd på otroligt varmt väder och en mysig lunch som Karin gjort. Sen har vi även lekt hos henne, hos oss och sen varit där på grillning i lördags. Mysigt!


 


Jag har även hunnit prata en massa med Jennie. Först var jag hem till henne och vi pratade i timmar och sen kom hon till oss. Jag pratar ju ihjäl alla nu för tiden känns det som. Albin pratar med mig hela dagarna och det är underbart men att prata med någon vuxen blir på ett helt annat sätt. Jag vet inte hur jag ska klara mig när Albin går tillbaka till dagis om ca en månad. Det bara knyter sig i magen när jag tänker på det. Min lilla älskade Albin.   


 



Vi har även varit på dop av kusinen Max som döptes i deras trädgård. Den dagen bjöd på strålande väder och Max var så duktig! Vi blev kvar till sent på kvällen och blev även bjudna på kvällsmat.


 


Så var vi till Eskilstuna och hjälpte pappa att fixa rör som han ska fästa båten i. Vi har hälsat på Henrik och hans tjejer. Albin var lycklig som fick hålla Solo i kopplet när vi var på promenad.


 



Ätit massor med vattenmelon, fått besök av Mia och hennes tjejer, pottränat och planerat dop för Joel.  


 


Idag har vi gjort fotavtryck av pojkarna och det gick riktigt bra. Vilket team vi är min lilla familj. Mitt hjärta klappar så för er och ångest kommer så fort jag är iväg från er. Ni är mitt liv och jag vill tillbringa varenda minut med er. Livet är för kort och jag vill nyttja det till fullo.


 


På fredag går Jens på välförtjänt semester. Han har jobbat hårt och gått upp klockan 04 i sex veckor nu , så nu ska han få sova ut. Våra pojkar sover ju till klockan 9 på morgonen. Vi ska hitta på massor med skoj saker och bara stanna upp och njuta, av livet här och nu!



Det känns som att jag är så rädd för allt som kan hända i livet att jag glömmer bort att leva.

 

/ A


 
 
Ingen bild

mamma/mormor

18 juli 2014 08:30

Jag älskar att läsa din blogg💖
Synd att inte fler kommenterar.
Dina texter och bilder är underbara💖
Roligt att spara bloggen i bokform
för att kunna läsa senare.
Kram och hoppas ni får en underbar semester

Fröken Svår

18 juli 2014 13:53

Ja det är ju kommentarer man vill ha som ett bevis på vilka som läser. Annars kan man ju lika väl ha en låst blogg. Tur att du kommenterar flitigt iallafall

 
Madde

Madde

20 juli 2014 19:39

Oj, vilken sammanfattning du skrivit av den senaste tiden. Kul! Har aldrig hört talas om att man kan göra en bok av bloggen. Låter som en rolig grej!

http://maddesmirror.blogg.se

Fröken Svår

20 juli 2014 20:54

Det är riktigt roligt med bilder och allt :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards