Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Sagostigen.

Av Fröken Svår - 29 juli 2014 19:05

 Herregud så varmt det är. Svetten rinner och då har jag ändå precis duschat. Puh! Jag är ju vintermänniska men tycker om att vi har fyra årstider i detta land. Sommaren är härlig på sitt sätt men nu är det lite väl varmt. Joel verkar inte trivas i värmen och har haft en gnäll dag idag stackarn. Det låter som om han har ont någonstans och man blir ju så förtvivlad när man inte vet hur man ska hjälpa honom. Albin sitter och håller för öronen men oj vad han tycker om sin lillebror " Jag älskar inte Tomten, jag älskar bara Joel"  " Jag tycker om lillebror "  Mamma älskar mig, pappa älskar mig, pyret älskar mig "  Några av hans ord.   


 



I lördags hade vi Jill och Henric och deras pojkar William som är född en månad innan Albin och sen Alexander som är född i januari i år här på middag. Alexander är den första bebisen som föddes i Enköpings kommun i år. Jättetrevligt hade vi och dom stora pojkarna var så söta när dom lekte och diskuterade. Dom badade i poolen också sen somna dom i soffan båda två. När man har trevligt går klockan fort och helt plötsligt var hon 01:45. Våra pojkar gav oss sovmorgon till 09:45.


Vinkaraffen och cognacsglaset med öl.

 


Igår bänkade vi oss i hallen där det var som svalast och lyssnade på Christian Falks sommarprat. Han dog ju några dagar innan det sändes och slutet var verkligen gripande så jag fällde några tårar. Livet är verkligen bara en lån.


Idag har vi varit och tittat på den fina sagostigen dom satt upp här i stan.



Robin Hood.

 


Trollkarlen från Oz

 


Törnrosa

 

Tusen och en natt

 


Trollskogen

 


Jättefint men det var otroligt varmt så vi åkte hemåt och åt lunch och badade i poolen hela dagen. Den här lilla poolen är vår bästa investering. Den är liten men man får plats som vuxen.


 


/ A

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

30 juli 2014 07:58

Vilken fin sagopark det finns i Enköping.
Ja nu är det verkligen varmt. Skönt att ni har poolen att svalka av er i.
Gulliga ord av Albin, han har ett väldigt stort ordförråd.
Carpe diem

 
Madde

Madde

30 juli 2014 21:48

Fina bilder från sagostigen. Verkar vara väl värd ett besök!

http://maddesmirror.blogg.se

 
Ingen bild

Pillan

31 juli 2014 22:29

Oj jag har missat många inlägg! Ni verkar ha det toppen på semestern, så mysiga saker ni hittat på. Bad, fiske, skansen, härligt att göra saker tillsammans hela familjen. Sagostigen ser ju jättefin ut! Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards