Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 19 juli 2014

Jag är jag.

Av Fröken Svår - 19 juli 2014 00:15

 


Har du någonsin tittat dig själv i spegeln och tänkt " JAG duger som jag är!!" Jag tänker alltid, det kunde varit sämre men det kunde definitivt varit bättre. Jag har alltid varit självkritisk och det beror nog på all mobbning jag utsatts för. Jag ber ofta om ursäkt för mig själv och använder humorn för att fly jobbiga ämnen så som min övervikt. Folk har så mycket åsikter om utseende så även jag. Varför har vi det egentligen? Vad har jag för rätt att ha åsikter om hur du ser ut? Jag är inte bättre än dig och du duger precis som du är!! Varför lägger inte folk energi på att förbättra sig själva istället för att klanka ner på andra? Var den du är och försök att trivas med det. Jag måste inse att jag får ta plats ( och då menar jag inte fysiskt) trots att jag är överviktig. Jag räknas fast jag inte är någon skönhetsmiss. Jag finns, mina känslor och mina tankar. I slutändan vill jag bara vara som min mormor. Osminkad med min fina klänning och mina finaste klippsörhängen och knästrumpbyxor och duga precis som jag är. Hjälp vad jag saknar min mormor. /A



 
 
Ingen bild

Bitte

19 juli 2014 06:54

Du har så rätt. Självklart duger man som man är.Tror att det sitter mest i ens eget huvud och att folk har annat för sig än att sitta och studera mig in i minsta detalj😊 : ) I år går jag i linne för första gången på många år. Vill någon titta på värsta gädd hänget så varsågoda. Nu får det vara nog med att försöka dölja skavankerna. Jag bryr mig inte om och studerar inte andra hur de ser ut, då får jag intala mig själv att mitt utseende är nog rätt ointressant för andra också. Det tog rätt många år att komma till den insikten men bättre sent än aldrig. Du är jättefin som du är och väldigt vacker på insidan också. Kram

Fröken Svår

19 juli 2014 08:11

Dina fina ord värmer!! Jag önskar att tjock inte nödvändigtvis behöver betyda ful men man hör ju sällan folk prata om den tjocka snyggingen ;-) Men vi vuxna måste börja acceptera och respektera varandra mer så vi kan föra över det till nästa generation. Kram

 
Ingen bild

Emilia

19 juli 2014 15:40

Raring, all mobbing har även lärt mig att utseende speglar verkligen in te hur en människa är. Även om det gav mig en väldigt skev självbild på köpet, som jag kämpar med fortfarande. Men jag vet att det inte betyder något. Men hur jag ser på andra, även om det låter som en kliché så kommer skönheten inifrån, när man lär känna en person och man vet hur himla vacker h*n är i själen. Jag pallar inte med när folk kritiserar någons utseende längre, det är så jävla lågt och intelligensbefriat - blir arg! *stor kram*

Fröken Svår

20 juli 2014 08:52

Ja skönhet kommer verkligen inifrån, det har jag upplevt så många gånger. Utsidan är ju bara ett skal men jag tror inte alla resonerar så tyvärr. Man hör på barnprogram där de pratar om "tjockisar" och vad ger det för signaler till våra barn. Nej jag blir och bara förbannad och jag har massor med exempel på denna vidriga vuxenmobbningen men kan tyvärr inte skriva om dom här. Kram

 
Ingen bild

Emilia

20 juli 2014 23:14

Människor lägger ner så mycket energi på negativa och elaka kommentarer både på nätet och IRL. De måste må väldigt dåligt i sig själva och ha mycket tid över. Katastrof att de säger sådant i barnprogram.. :O Kram*

 
Ingen bild

mamma/mormor

21 juli 2014 09:05

För pappa och mig är du den vackraste, både på utsidan och insidan, goaste och omtänksammaste dotter man kan ha.Vi är så lyckliga att du är Vår Dotter.
Att folk pratar så mycket om andras utseende m.m måste bero på osäkerhet,eller också har de inget vettigare att prata om.

Du är dessutom en otroligt underbar mamma till era fina pojkar.

Kramar

Fröken Svår

21 juli 2014 16:17

Älskar er!

 
Ingen bild

mamma/mormor

25 juli 2014 20:49

💖💖💖💖

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards