Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 19 maj 2016

Joel 2 år!

Av Fröken Svår - 19 maj 2016 20:20

Våran söta pratsamma, glada, nyfikna, roliga, bestämda &  charmiga Joel. Åh vad jag är glad att du kom till vår familj och visar vem som bestämmer ;-) Varje dag lär du mig något nytt, och ger mig en anledning att le.  Jag älskar dig så otroligt mycket!   


 


Vilken härlig 2-års dag Joel hade. Vi började och kastade in massa ballonger och skönsång. Han vart så glad! Vi sover ju alla fyra i våran säng men spjälsängen står som skydd så inte Joel ska ramla ner över kanten.


  


Sen blev det paket och Albin fick hjälpa till att öppna paket.


 


Efter det så blev det som vanligt när någon fyller år i den här familjen , varmchoklad med vispgrädde till frukost och såklart testa lite paket. Så mysigt att hela familjen är lediga och gör något kul ihop. Jag tror det där hänger kvar sen när jag var liten då mamma alltid var ledig på min födelsedag så det kändes så speciellt. Tills jag fyllde 30 har jag endast gått i skolan 1 gång på min födelsedag och jobbat 1 gång. Men nu är det slut firat för min del ;-)


 


Efter frukost åkte vi till Västerås och leksaksaffären där Joel fick välja något för en peng från farmor. Efter de så blev det leos lekland. Joel tjöt av glädje i bollhavet och Albin var så svettig efter att ha sprungit runt. Vi intog lunch och efter de blev det mer lek innan vi åkte hem och väntade in mamma och pappa.


 

 


Vi bjöd på lasange och sen blev det tårta. Turtles tårta med Leonardo på som Joel bestämt.


 


Det var en lycklig liten kille som somnade så gott efter en heldag!


 


Veckan har rullat på och det är så skönt när man är ledig på måndagar. Ska vara ledig på måndag igen då dagis är stängt.  Idag var vi på vårfest på dagen. Barnen sjöng så duktigt och efteråt åt vi picknick på gården. Mysig tillställning. Sen åkte vi ner till centrum och köpte ny fleecetröja till Joel och vi var tvugna att köpa storlek 98. Herrgud det hade ju Albin förra året. Det blev mjukglass för grabbarna också, trots att vi ätit mat och fikat med kex på picknicken.


Trevlig helg!


/ A



 
 
Ingen bild

mamma/mormor

20 maj 2016 20:28

Tack för ett jättetrevligt 2:årskalas.
Grattis goa Joel på två årsdagen🎁🎂🎈💝🌹

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards