Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

Tankspridd och konsert!

Av Fröken Svår - 15 mars 2014 19:35

Det blev inget dagis för Albin i tisdags utan vi fick en tid på bvc för att kolla upp hans prickar och kliande i armhålan. Dom visste inte var det var men vi fick en salva som skulle lindra kliandet men det är inte mycke bättre. Man får börja utesluta grejer för att se om det är någon allergisk reaktion.


Leker på bvc.

 



På onsdagen var det dags för mig att lämna Albin på dagis för första gången. Jag vart ledsen redan vid 8 på morgonen och var mycke på toan bara för att Albin inte skulle se mig gråta. Väl på dagis så började Albin skrika mamma och gråta när det var dags för mig att gå och tårarna brände bakom ögonlocken men fröken tog honom i hand och hon sa åt mig att gå , att han snart skulle sluta gråta. Väl i bilen bröt jag ihop och kunde inte sluta gråta. Fick åka upp till mamma och pappa och gråta av mig och börja tänka på nått annat. Albin hade slutat gråta men ändå frågat mycke efter mig under dagen.


I tosdags gick det bättre att lämna för honom. Han var inte ledsen men jag började grina i bilen och sen när jag kom hem satt jag i soffan och grät. Fy! Varför ska nån annan ta hand om honom på dagarna och jag bara sitta och glo?! Jag är så splittrad över hur jag ska göra om jag ska ta bort honom från dagis eller låta han gå kvar. Finns ju så många fördelar då han har kul när han är där, bra dagis/avdelning, syskonförtur men samtidigt, jag vill ju ta hand om mitt barn. Aaah mitt psyke jobbar för fullt. Kan man inte bara få ha en vilande plats på förskolan? Ja det här tänket ta över hela min vakna tid just nu och jag gråter även nu för det är så jobbigt.


På torsdagskvällen åkte iallafall mamma och jag in och kollade på Backstreet boys. Allt klaffade så otroligt bra och vi åt god räksmörgås innan det var dags att inta våra platser. Vid 19:10 kom Brian från BSB ut och hade med sig sin son och undrade om pojken fick sjunga två låtar för oss. Han var grymt duktig och charmade alla!!


Baylee sjunger I want you back på en annan konsert.


Förbandet var okej . Sen var det dags för Bsb och det var helt fantastiskt. Bra setlist och dom spelade min favorit från nya skivan som tydligen A.J och Kevin skrivit. Dom körde många gamla godingar och I never break your heart är den låt jag gillar minst av alla deras låtar men även den var riktigt bra. Tänk vad texterna sitter i ryggmärgen. Jag har lyssnat mest på de nya skivorna och de gamla har jag inte hört på flera år men ändå sitter texterna där. Ja dom är fantastiska dom där pojkarna/karlarna! Jättekul och gå med mamma också för hon är alltid så positiv och glad. Klagar aldrig och är med och klappar och tjoar! Tack för en jättetrevlig kväll älskade mamma.   


En suddig bild som ett minne att vi var där ;-)


 


Idag har Jennie varit och hälsade på och Albin har fått en ny bästis :-)  Väldigt trevligt och jag fick fina lila tulpaner så vart så fina på mitt köksbord. Nu på kvällen har vi ätit pulled pork som var smaskigt så nu är man redo för soffläge framför  Är du smartare än en femteklassare  , Robins och sen pluras kök. Lördag är den enda dagen som har nått att erbjuda i tv väg just nu.


/ A

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

16 mars 2014 12:14

Tack för en otroligt trevlig torsdag med dig ,BSB och ca 4000 fans.👍💗
Ja det borde vara att man fick ha en vilande plats på dagis så fick man göra det som känns bäst i 💖
Kramar i mängd till dig och din goa familj💜💋

 
Ingen bild

Emilia

16 mars 2014 14:25

Så skoj att höra och se på gamla band man gillat för länge sedan. :-)

Tycker det är dumt de inte har vilande plats på dagis. Hoppas det ordnar sig till det bästa hur du än väljer och göra. *stor kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards