Amodernmyth

Alla inlägg den 15 december 2017

Av Fröken Svår - 15 december 2017 21:25

Åh va roligt att så många gav sig till känna att dom läste förra inlägget. Dock var det 18 av 50 besökare som gav sig till känna. Undrar vilka dom andra är ;-)


Det blev en långdragen sjukvecka förra veckan. Albin kunde gå till skolan på fredagen iallafall där de vankades nobel firande. Skjorta och nobellunch i klassrummet, och sen delades det ut diplom och godismedalj för barnens uppfinningar. Albin hade med två klasskompisar gjort en dator man kan han i och under vattnet.


   


I helgen vart köket klart med kaklet också men det blir inge bra på bild. Kanske blir bättre när det är ljust ute för det syns knappt någon skillnad när man tar kort på kvällen men vi har bytt från stora vita matta plattor till blanka ljusgrå . Pojkarna bakade pepparkakor och Jens och jag firade 13 år tillsammans och jag fick en jättefin blombukett. Albin hjälpte till med maten.


 

     

  

I onsdags var vi och tittade på Joels luciatåg på dagis. Så fina alla barnen men de var galet kallt ute så man kunde inte tänka klart till slut. Joel frös, var fikasugen, bajsnödig och trött och så skulle vi ta kort mitt i allt så han är en sur pepparkaka på bilden. Han har även gjort fina ljushållare på dagis. Älskar hans avdelning, dom gör så mkt roligt med barnen hela tiden. Man märker hur omtyckt han är bland barnen och fröknarna. Älskade lillis som han vill att vi kallar honom, men han poängterar att han är en stor pojke. Jag tror du kan bli precis vad du vill eftersom du är så viljestark men lyssnar så bra. Så full av kärlek .


   


I går så vart vi bjudna på julbord på Lejondalsslott av jobbet. Jättemysigt ställe och supergod mat. Kräftsillen var verkligen toppen! Jag som brukar bädda in sillen i massa rödlök och gräddfil bara njöt av den precis som den var. Efterrättsbordet och godisskåpet var magiskt men gjorde sig inte bra med mobilkamera. En väldigt trevlig kväll och man inser vilket härligt gäng det är där på jobbet. Mkt skratt och en härlig jargong.


   


Idag var vi på andra luciafirandet och det är så kul att se två olika. Joels där fröknarna hörs mest, småttingarna knatar runt och någon ropar HEJ MORFAR mitt i sången vilket skapar en sorts härlig avslappnande lycko känsla. Nu i skolan så var det barnen som sjöng högt och tydligt och det var så vackert uppställt så jag fick torka rinnande tårar.

Så fint jobb alla dessa pedagoger och lärare gör, och det känns fint att tala om det. Tyvärr kunde vi inte vara med på luciafikat efteråt så säger fröken " Nej jag hörde det, Albin berättade att ni skulle hem och förbereda hästarna inför morgondagens tävling". Albinsson hade sagt till fröken och hela klassen att vi har tre hästar, haha och fröken blev förvånad när vi talade om att vi inte hade några. Gud vad jag skrattade.



(lillebror ville hålla handen)

 


Nu har vi packat inför morgondagens äventyr. Vi har ju en pojke som fyller 6 år imorgon och när våra barn fyller så får dom välja vad dom vill hitta på. Så Albin har valt skansen och då passar vi på att bo kvar på hotell. Ska bli så mysigt. Vi frågade skansen om vi fick titta på när dom matade vargarna eller om någon kunde berätta lite kort om vargarna för Albin men det fanns inte tid till det och vargarna matas innan besökarna kommer men dom ville skicka ett paket till Albin så vi väntar spänt på vad det kan vara i paketet. Jättegullig gest måste jag säga. På söndag väntar jaktkalas enligt önskemål från födelsedagsbarnet.



Tänk att idag för 6 år sedan hade vi kommit in till BB efter en chockad bilresa in till Uppsala där två bilar totalkrockade precis framför oss och det flög glassplitter överallt. När vi väl kom fram så beslutades det att jag skulle sova kvar på förlossningen för jag hade så kraftiga värkar men det hände ingenting. Jag minns såväl den där adventsljusstaken i fönstret och hur jag lyssnade på Jens andetag och själv kunde jag bara somna små korta stunder. Tiden gick så långsamt och jag låg och väntade tills klockan var 09 för då förstod jag att den hemska okänsliga barnmorskan gått av sitt pass. 12:46 låg han där en perfekt liten pojke, så lugn från början. Magen som kallats Benjamin sen vecka 20 för  då kom känslan att det låg en liten gosse där i men när han väl kom ut så var det en Albin. Pojken som önskar sig mest på sin födelsedag  "härlig stämning och att hela familjen är glada". Det kan jag lova att den önskningen kommer slå in imorgon älskade pojke.


(Det är inte ett blåmärke på Joels ben utan en gnuggis tatuering)

     


Ha en toppen helg och om ni har möjlighet så skänk en slant till musikhjälpen. Barn ska inte vara till salu!


 / A

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards