Amodernmyth

Alla inlägg den 30 december 2017

Av Fröken Svår - 30 december 2017 19:33

2017 har varit ett mycket bättre år än 2016. Det har varit roligt med många nya upplevelser. 2017 har bjudit på minnen för livet. En sommar som varit helt magisk! Kommer alltid minnas detta år.

Januari 

Januari började inte så roligt då vi fick influensan småttingarna och jag så vi firade nyårsafton runt den 3 januari då vi var tillräckligt friska. Vi tog en sväng till naturhistoriska museet som var väldigt uppskattat.


 


Februari


Vi startade februari med att Joel vinkade hej då till nappen , helt på eget bevåg. Det gick strålande och inte ett ord om napparna sedan dess. Albin fick åka med Matilda och Ida och lägga ut mat till vildsvinen, en häftig upplevelse.

Pappan i familjen nyttjade sin födelsedagspresent och åkte till Liverpool för att se sitt älskade lag på plats. Som alltid är jag halv när han inte är hemma men mysigt att mamma flyttade in och fixade lite markserivce.

Jennie och jag drog även till Västerås för lite After work tillsammans med Duo jag. En tradition vi hade när Albin var liten som vi nu väckte liv i. 

        



Mars


I mars åkte vi till stinsen för att pojkarna och kanske framför allt Joels favvis Sean Banan. Musik är en sån viktig del för mig och Jens och vi hoppas det smittat av sig på pojkarna.

Vi åkte upp till Sälen och njöt av den fantastiska fjälluften. Finns ju inget härligare!

Jennie och jag tog oss till storstaden och gick på Dannys show. Riktigt bra och Danny kommer nu alltid vara en favvis hos mig. Joel slutade även med blöja!


     




April


Årets svarta månad detta år. Måndaden där mitt pyske spelade mig ett spratt och det brast på jobbet. Magen värkte, hjärtat rusade och tårarna föll. Blev hemskjutsad av en kollega och blev sjukskriven en vecka. Satt på samma plats i soffan en hel vecka och gjorde absolut ingenting. Så välbehövligt. När jag satt där i soffan så nådde nyheten om terrordådet i sthlm mig. Så fruktansvärt.

Påsken firade vi i underbara Gränna, som bjuder på en annan atmosvär som gör mig lugn och ostressad.


 



Maj


Firandets månad som började med mamma/mormor som fyllde år. Sen våran älskade Joel som fyllde 3 år och hade turles tema. Albin började fotbollskolan och jag vart kungligt firad på morsdag. Eurovision enligt tradition hos bror Fredrik med familj. Jennie och Janne var här på spelkväll och middag.


         


Juni


I juni drog vi till Tallinn hela lilla familjen och firade 7-årig bröllopsdag.

Brorsdottern Ida och jag gick på en magisk konsert med Håkan Hellström på stadion.

Jag fick nytt jobb och inom en vecka slutade jag på mitt gamla jobb och blev så fint firad av kollegorna. Samma dag som jag slutade så firade vi in sommarlovet och att Albin slutade dagis med tårta.

Vi tog oss till sthlm för att gå på polismuseet, vilket var en riktig höjdare. Intressant för både stora och små.
         

  

 


Juli


I juli fortsatte mina 8 veckors ledighet. Vi åkte ner till Gränna och passade även på att besöka Borås djurpark som vi förälskade oss i direkt. Även en tur till ullared där vi träffa Ola-Conny.

Vi åkte till Kreta och njöt i otrolig värme. Vi fick leva i vattnet och har nog aldrig varit så bleka efter en resa eftersom de inte gick att vara rätt i solen.

 I grekland passade vi på att köpa bil över sms och när vi kom hem hämtade vi den.

Pillan och Tyra kom även upp och hälsade på och vi fick en dag extra med lek och bus innan resten av familjen Karlsson kom upp.




    

           


Augusti


Vi åkte till familjen Mellgren/Hansson för en hel dag. Kvällen avslutades med att åka skumpandes till deras sjöplats i släpet till fyrhjulingen. Har aldrig varit så rädd och skrattat så mkt samtidigt.

Jennie kom hit på räk och vinkväll och vi dansade till 04.

Så fick vi en extra semestervecka tillsammans och jag ville verkligen till Fjällbacka. När man är sent ute så finns inte så mkt boenden kvar men vi hittade kynnefjäll. En fjällstuga på västkusten några mil från fjällbacka. Jättemysigt ställe som vi kommer åka tillbaka till. Rena safarit då vi såg både älg och rådjur ute i naturen. Fjällbacka var lika fint som jag trodde och vi vandrade en bit i kungsklyftan. Men det var otroligt hett. Efter tre dagar i kynnefjäll skulle vi åka hem men vi var inte redo så vi åkte vidare till Göteborg och gick på liseberg. Denna sommaren har varit magisk.

Jag började mitt nya jobb och Albin började förskoleklass när vi kom hem.
Godisjoggen och heldag i Bålsta blev det också där Albin fick träffa sina favvisar i De vet du.

Fanna BK hade invigning av konstgräsplan och Albin fick lägga straff på Thomas Ravelli.

                 


September

Jennie och jag hade en toppen dag och kväll i Sthlm där vi blev sminkade på make up store och käka middag och gick och dansade loss på golden hits.

Vi hälsade på familjen Avås/Olsson och pojkarna fick prova deras häftiga bärgan bil.

Annars innehöll den mest jobb jobb jobb och så avslutade Albin fotbollskolan.
   

Oktober

I oktober blev den äntligen av, min älskade tatuering till ära av mina älskade små pojkar. Jag älskar verkligen den!

Jens och jag fyllde år.

Albin var på sin första men absolut inte sista AIK match.

Höstfotografering och Mamma mu fick följa med hem en helg från skolan.

       


November


Vi hade Halloween fest.

Jens och jag var på Al pitcher i Västerås.

Den första snön kom.

After Work med gamla kollegor från Coop.

Vi var och bowlade för första gången  och Jens åkte till Sthlm för att träffa Bruce Dickinson.


     


December


Månaden då vår älskade Albin fyller år. Denna gång 6 hela år. Vi förstår ingenting, var tog tiden vägen. Sthlmsövernattning och skansen besök stod på önskelistan och såklart ett jägarkalas. Vi förberedde julen och äntligen så slutade vi jobba på helgerna. Två fina luciatåg han vi med.




 

   



Året som kommer så ska jag vara snäll mot min kropp. Ska ge den bättre mat, mer motion och framför allt mer kärlek. Den har fått utstå mkt hat genom åren men det ska bli ändring på det.


Jag ska börja säga NEJ mer. Se till att det känns rätt i hjärtat, lyssna mindre på hjärnan.


Jag ska lägga ner mobilen mer och leva i nuet.


I början av året bjuds det upp till tre spännande konserter som vi ser fram emot.


Jag är alltid rädd att säga hej då till ett bra år. Man vet vad man har men vet inte vad man får. Men hoppas 2018 medför många positiva besked mig och alla omkring mig.


Tack för ni följt med detta år! Önskar er alla Ett Gott Nytt År!   


 


/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards