Amodernmyth

Alla inlägg under januari 2016

Av Fröken Svår - 19 januari 2016 21:46

I torsdags hämtade vi våran nya pendlar bil. Super nöjda blev vi men oturen var framme när jag skulle åka till jobbet i fredags. Det har varit vägarbete i Bro där jag jobbar och i fredagsmorse hade dom tagit bort vägarbetet och de var en rondell där. Rondellen märkte jag inte förens jag var uppe på den. Det gick bra men när jag svängde in mot jobbet så kände jag att jag fått punktering. Suck! Min fina Jens kom och bytte däcken i - 18 grader och körde upp den till verkstaden.  Framvagnen hade fått sig en rejäl smäll också. Ingen bra start på fredagen. Men till mitt försvar så har folk kommit fram både igår och idag och sagt att dom också höll på att missa den och imorse när vi åkte till jobbet var det spår från någon annan bil som också tog en närmare väg över rondellen ;-) Hela dagen gick tokig för mig och kvällen var trist för barnen somnade tidigt och Jens var ute på pubrunda med Benke. Dock hade Jens köpt blommor till mig när jag kom hem precis som han gjort fredagen innan.







Vi tog en lugn lördagsmorgon och sen åkte jag och handlade och köpte med mig semlor så Joel fick äta sin första semla. Varken Albin eller Joel var särskillt förtjust i madelmassa men resten gick bra. Efter fikat så tog vi oss ut och Joel åkte snowracer och Albin åkte skidor.



I söndags firade vi bror som fyllde år och sen bestämde vi oss för att beställa Linas matkasse så den kommer på måndag. Så får vi se om det är nått bra eller om det bara blir en engångsgrej. Skönt att slippa tänka ut vad man ska äta. I går så var det dags för mig att lära mig foodcenter. Mkt att lära men jag fick ha handledare idag också . Tycker faktiskt det är helt okej. Folket är väldigt glada och pratsamma , inte lika bittra som vissa på min sida...och imorse så stod jag med ryggen mot men ändå så sa en kille hej som jag inte ens känner. Folk är hjälpsamma men det som är jobbigt är att det är så otroligt mkt folk och en del kör som galningar. Imorgon är det dags att vara med självständig där inne.


Vardagslivet har ju dragit igång nu när Jens också jobbar . Joel som fixade inskolningen galant har varit ledsen vid lämning dessa två dagar. Idag hade han sett Albin genom dörren när Albin var ute och lekte och när de var Joels tur att gå ut så såg han inte  Albin och blev jätteledsen då hade fröknarna bett Albin komma och visa sig för Joel och då hade han blivit glad igen. Jens och jag lämnar ju varsin och hämtar en varsin och när vi hämtar så springer dom mot varann och pussas och kramas mitt på utegården. Så glad att dom har varann våra underbara kärleksfulla pojkar.



Nej nu ska jag blåsa håret innan det är dags att sova.


/ A


Av Fröken Svår - 12 januari 2016 20:50

Tiden springer iväg.  Jag jobbade i onsdags på den röda dagen och samlade in lite komp. Kan behövas då jag knappt har nån semester att ta ut. Vi fick gå hem lite tidigare och jag var så glad att få köra hem i dagsljus men så skulle jag tanka vid ekolsund och sen startade in bilen. Suck! Som tur var så var pappa hemma så han och Jens kom och gav bilbatteriet en kyss och sen gick den som en klocka igen. Men jag kom hem senare än jag brukar när jag jobbar heltid.


I fredags så var Albin och klippte sig igen och fick grönfärg i håret. På kvällen hade han show för oss. Han är så duktig! Jättemysigt att sitta efter maten och titta och lyssna.


 



På lördagsmorgonen åkte vi till tekniska museet tillsammans med Susanne, Victor och deras barn Elise och Inez.En jättetrevlig dag. Elise är så go och vill hålla mig i handen.


 



Efter flera timmar av strosande runt så gick vi till vår bil och såg att vi fått parkeringsböter. 15:57 hade vi betalat till och 16:00 satte dom bötes lappen. En kvart senare kom vi. Så jäkla klantigt av oss att inte hålla tiden och 550:- fattigare. Jag ville gråta. Det blev en trist avslutning på en trevlig dag. Januari är ju den fattigaste månaden på helt året.



Joel njöt av glassen på tekniska museet som han fick av Victor och Susanne.

 


På söndagen dansade vi ut julen. Tog ner all pynt och strök och bytte gardiner. Till sist dansade vi runt granen till julmusik, drack upp sista glöggen, åt lussebullar och pojkarna åt upp pepparkakshuset. Joel tyckte de var så kul att dansa runt granen och sa mera, mera, mera. Goa pojke!   


 


I går var det dags för Joel att börja på dagis. Det har gått jättebra och han har hittat sin plats. Igår hade han suttit och gjort grimarser med de andra barnen. Älskade lilla pojke, tänkt att du blivit så stor! Idag hade dom gått ut direkt och då hade Jens fått sätta sig i personalrummet och till slut fått gått hem för att de gått så bra. Joel hade gått fram till Albin på gården och sagt hej och sen gått vidare till sina kompisar på sin avdelning. Allt har verkligen gått toppen och jag är så stolt över honom att han är så duktig. Fröknarna är toppen ,väldigt lugna och verkar trivas ihop. Joel fick beröm för att han kunde säga så många ord. Han kan säga treords meningar nu. Albin är törstig sa han här om dagen. Tänk så stolt barnen gör en varje dag.


/A



Av Fröken Svår - 5 januari 2016 21:25

Natten till nyårsafton fick Albin feber. Han har nästan aldrig feber men man märkte verkligen att våra energiknippe var slö.

Vi åt frukost och bädda ner pojkarna i vagnen och tog en promenad. Gick förbi mormor och morfar och sa gott nytt år innan vi gick hem. På hemvägen somnade båda pojkarna. Albin som aldrig sover middag längre och har inte gjort på snart 2 år!


Medans pojkarna sov så kollade jag på one direction dokumentär som gick på tv som Ida tipsade om.  När pojkarna vaknade gjorde vi oss nyårsfina. Killarna i skjorta och slips och jag med klänning. Albin ville ha skjorta trots att han inte var pigg. Även partyhatt skulle han ha på sig.


Suddig bild med min dåliga mobilkamera men man kan se att Albin inte är på topp.

 


Jens och jag började laga mat och Albin låg i soffan medans lillebror satt bredvid. En egen tvist på toastskagen blev det till förrätt, oxfile med potatisbakelse och rödvinssky till varmrätt och sen en efterrätt med kex, grädde, jordgubbar och choklad. Den gick hem hos pojkarna. Efter maten gick vi ut och tände tomtebloss. Joel älskar verkligen det medans Albin är lite mer försiktig. Albin var så söt med mössa och sen partyhatt uppepå.


 


Utslagna somnade dom och vi lyssnade på musik och väntade in tolvslaget!


 


Vi gick ut på framsidan och poppade bubblet jag fick när jag fyllde 30. Skålade in nya året med några av grannarna som var ute. Men pojkarna vaknade av smällarna så jag gick in och tog han om dom. Dom fick komma upp en stund och Joel mumsade ostbågar. Sötnos! Sen gick vi alla och la oss. En helt perfekt nyår.



Albin drack batmanbubbel med lyspinne. Joel dricker bara mjölk eller vatten, allt annat är äckligt som han säger. Haha.

 


Nyårsdagen blev superlugn. På lördagen så kom Jens bror Jocke med sin familj. Så mysigt att ses igen. Barnen lekte och vi pratade och pratade! Pillan och jag gav upp klockan 02 men bröderna satt uppe till 05:30!!! Haha alltså va! Knappt någon ide att sova då ju. Men barnen sov länge dom hade ju hållt igång och busat till 23, även lilla Joel. Dagen efter så åt vi sen frukost och sen gav vi oss ut i lekparken här på området. Sjukt kallt!! En bra start på året att ses. Efter dom åkt kom ångest över att vardagen är här igen så tårarna sprutade. Så jobbigt när barnen undrar varför man är så ledsen.


På måndagsmorgonen så var jag alldeles svullen men det gick bra med jobbet. Jag kom ihåg det mesta och jag fick vara på hemmaplan. Plus att jag träffade på min fina bror direkt på morgonen. Men det var riktigt tufft. I bilen så började jag gråta igen och när jag kom hem i min trygghetszon så fortsatte tårarna. Puh! Hur mkt tårar kan man ha?


Gick bra idag dock, inga tårar och klarade accordet med råge. Man ska göra 480 accordsminuter och jag gjorde 650 minuter. Det är inte jobbet i sig jag ogilla men det finns ju ingen ute på golvet att byta nått ord med,  utan man kör konstant. Det är det jag saknar, lite socialt men har ju B&B att prata med på lunchen. Bestämde mig för att jobba imorgon på röda dagen då jag behöver komp eftersom jag knappt har någon semester att ta ut i år.


Hoppas erat 2016 uppfyller era önskningar. Det känns för mig som att de kommer bli det värsta på länge tyvärr ! Denna blogg kommer att bli lidande då jag inte alls känner att jag vill lägga nått fokus här utan vill ha allt fokus på barnen nu när man bara får futtiga 3 timmar vaken tid tillsammans. Tur att vi alla sover i samma säng så man får snoosa på dom på natten.


/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards