Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 5 januari 2016

Nyårsafton!

Av Fröken Svår - 5 januari 2016 21:25

Natten till nyårsafton fick Albin feber. Han har nästan aldrig feber men man märkte verkligen att våra energiknippe var slö.

Vi åt frukost och bädda ner pojkarna i vagnen och tog en promenad. Gick förbi mormor och morfar och sa gott nytt år innan vi gick hem. På hemvägen somnade båda pojkarna. Albin som aldrig sover middag längre och har inte gjort på snart 2 år!


Medans pojkarna sov så kollade jag på one direction dokumentär som gick på tv som Ida tipsade om.  När pojkarna vaknade gjorde vi oss nyårsfina. Killarna i skjorta och slips och jag med klänning. Albin ville ha skjorta trots att han inte var pigg. Även partyhatt skulle han ha på sig.


Suddig bild med min dåliga mobilkamera men man kan se att Albin inte är på topp.

 


Jens och jag började laga mat och Albin låg i soffan medans lillebror satt bredvid. En egen tvist på toastskagen blev det till förrätt, oxfile med potatisbakelse och rödvinssky till varmrätt och sen en efterrätt med kex, grädde, jordgubbar och choklad. Den gick hem hos pojkarna. Efter maten gick vi ut och tände tomtebloss. Joel älskar verkligen det medans Albin är lite mer försiktig. Albin var så söt med mössa och sen partyhatt uppepå.


 


Utslagna somnade dom och vi lyssnade på musik och väntade in tolvslaget!


 


Vi gick ut på framsidan och poppade bubblet jag fick när jag fyllde 30. Skålade in nya året med några av grannarna som var ute. Men pojkarna vaknade av smällarna så jag gick in och tog han om dom. Dom fick komma upp en stund och Joel mumsade ostbågar. Sötnos! Sen gick vi alla och la oss. En helt perfekt nyår.



Albin drack batmanbubbel med lyspinne. Joel dricker bara mjölk eller vatten, allt annat är äckligt som han säger. Haha.

 


Nyårsdagen blev superlugn. På lördagen så kom Jens bror Jocke med sin familj. Så mysigt att ses igen. Barnen lekte och vi pratade och pratade! Pillan och jag gav upp klockan 02 men bröderna satt uppe till 05:30!!! Haha alltså va! Knappt någon ide att sova då ju. Men barnen sov länge dom hade ju hållt igång och busat till 23, även lilla Joel. Dagen efter så åt vi sen frukost och sen gav vi oss ut i lekparken här på området. Sjukt kallt!! En bra start på året att ses. Efter dom åkt kom ångest över att vardagen är här igen så tårarna sprutade. Så jobbigt när barnen undrar varför man är så ledsen.


På måndagsmorgonen så var jag alldeles svullen men det gick bra med jobbet. Jag kom ihåg det mesta och jag fick vara på hemmaplan. Plus att jag träffade på min fina bror direkt på morgonen. Men det var riktigt tufft. I bilen så började jag gråta igen och när jag kom hem i min trygghetszon så fortsatte tårarna. Puh! Hur mkt tårar kan man ha?


Gick bra idag dock, inga tårar och klarade accordet med råge. Man ska göra 480 accordsminuter och jag gjorde 650 minuter. Det är inte jobbet i sig jag ogilla men det finns ju ingen ute på golvet att byta nått ord med,  utan man kör konstant. Det är det jag saknar, lite socialt men har ju B&B att prata med på lunchen. Bestämde mig för att jobba imorgon på röda dagen då jag behöver komp eftersom jag knappt har någon semester att ta ut i år.


Hoppas erat 2016 uppfyller era önskningar. Det känns för mig som att de kommer bli det värsta på länge tyvärr ! Denna blogg kommer att bli lidande då jag inte alls känner att jag vill lägga nått fokus här utan vill ha allt fokus på barnen nu när man bara får futtiga 3 timmar vaken tid tillsammans. Tur att vi alla sover i samma säng så man får snoosa på dom på natten.


/ A


 
 
Ingen bild

Pillan

7 januari 2016 23:27

Verkligen en bra start på året att vi träffades. Hahaha jag har inte smält det än att de verkligen satt uppe till 5.30 :) Nu har du snart klarat av första jobbveckan! Det kommer kännas bättre och bättre ska du se när du landat med allt nytt som sker nu. Stor kram <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards