Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 7 december 2015

Sälen

Av Fröken Svår - 7 december 2015 19:46

Vi har haft underbara dagar uppe i Sälen. Jag och pojkarna åkte med mormor och morfar på onsdag förmiddag och sen kom Jens upp efter han slutat jobbet.


 


På torsdagen vaknade vi till jättehärligt solsken och Albin och Jens passade på att öva lite skidåkning i Lindvallen. Albin var så duktig och kämpade på.  På eftermiddagen bastade vi och Albin tyckte det var så otroligt skönt. Joel var inte helt pigg stackarn.


 


På fredagen så tog vi det ganska lungt och Albin och Jens körde skidåkning där vi bodde. Mitt ben är ju helt kaputt så jag vågade mig inte på några skidor denna gång. Det snöade nästan hela dagen!


 


På eftermiddagen åkte vi ner till Lindvallen och gick på snögubben Valles barn afterski. Albin ville krama snögubben men det ville inte Joel. Så less på föräldrar som tränger in sina barn i kön till Valle kramarna. Hur lär man då sina  barn att vänta på sin tur? Så irriterande när folk tror att deras tid är viktigare än andras.


 



På kvällen gick vi och åt på Leffes innan det vart idolfinal. Vi sms röstade på Martin för han har sån otroligt bra röst. Bättre än Amandas men hon är ju mer en klar artist och det kommer säkert gå bra för henne iallafall.


 


På lördagen åkte vi ner till byn på julmarknad och sen när vi kom tillbaka till rummet så bytte vi om och gick mot after skin på hotellet. Ett bra band som spelade men kommer tyvärr inte ihåg namnet. Pojkarna tyckte det var skoj!


 


Vi har klarat oss undan stormen. Det var natten till söndag som det blåste och regnade. När vi vaknade upp så hade nästan all snö töat bort. Så trist för dom som skulle komma upp då. Älskar Sälen och luften där uppe.


 



Idag har vi varit på 4-års kontroll med Albin. Allt var tipp topp utom synen som ska kollas upp igen i mars. Hoppas han inte ärvt mitt handikapp. Tyckte iofs sättet hon gjorde syntestet på var uruselt. Nu sover barnen sen ett tag och jag ska skriva klart min ansökan till ett jobb. Appropå jobb så jobbar Jens hela helgen också, känns trist men så är det.



 


Ha en bra vecka!


/ A


 
 
Ingen bild

mamma/mormor

8 december 2015 07:51

Ja det är alltid lika härligt att komma upp till Sälen. ❄⛄🎿Vi hade mysiga dagar tillsammans 😍😘

 
Ingen bild

Pillan

9 december 2015 23:01

Vilka härliga snöbilder, vi längtar också efter lite snö! Kram

 
Madde

Madde

10 december 2015 20:29

Härligt att få miljöombyte några dagar. Tur ni hade med snön! ❄️

http://maddesmirror.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards