Amodernmyth

Alla inlägg den 1 december 2015

Av Fröken Svår - 1 december 2015 12:47

I torsdags for vi till Västerås och handlade jacka till Jens och skor till barnen. Vi förstod att de skulle vara sjukt mycket folk på fredagen då de var black friday så vi handlade på torsdagen istället. 


På fredagen började vi få adventskänsla så Albin , Joel och jag bakade pepparkakor innan lunch. Så duktiga dom var, men när Joel fick smak på degen åt han mest :-)


 


Den årliga bordshockey WM:et vi har i familjen hölls i lördags också. Det stod mellan Jensa och Freddan men även denna gången tog Fredrik hem det! Vi är inte ledsna för det eftersom dom fixar så bra med god dryck och ett gäng hämtpizzor som smakade såå gott!  Vi var mätta fram till klockan 10 dagen efter då vi åt frukost. Albin och Jens bastade också med de övriga killarna. 


 


Pappa och mamma hade plockat humle från deras landställe i Röttle, Gränna. Sen hade dom lämnat in det till Fredriks kompis som nu gjort öl av det. Vi fick smaka på hockeykvällen och den var otroligt god och jättefin etikett med huset på. En riktigt härlig överraskning!


 


Joel och Albin var vakna när vi gick hem runt 22 men somnade gott i vagnen. När vi lyfte över Joel från vagnen till sängen låg han såhär sött med rumpan i vädret.


 


Söndagen gick åt att pynta för advent, baka lussebullar & premiär dricka glögg! Älskar ju glögg så jag har verkligen längtat. Marika och hennes lilla Elin är hemma från Danmark ( eller borta från Danmark kanske man ska säga då bor där) och kom och åt frukost hos oss igår. Jättemysigt! På eftermiddagen knackade Elise och hennes mamma och syster på och frågade om vi skulle med ut och leka en stund vilket vi såklart ville.


Usch var inne och kolla på antagning.se och ser att det är ju 1000 personer som söker samma utbildning som jag och 40 stycken kommer in.  Jag kommer ALDRIG komma in så det känns lite deppigt. Ack!


Tänk, nästa månad börjar jag jobba efter nästan 2 år hemma. Usch så trist. Så mysigt på dagarna med barnen. Sen när Joel och jag är själva så tyr han sig så mycket till mig och vi skrattar och läser böcker och puzzlar. Han är ju annars väldigt pappig . Han är väldigt duktig på att bygga högatorn med klossar och puzzla. Sånt har Albin inte varit så intresserad av om man jämför i samma ålder. Däremot har ju Albins fantasi alltid varit enormt bra! Men jag väljer nog att tänka på det positiva sättet och säga att nästa ÅR börjar jag jobba ;-)



Brorsdottern Ida och jag i lördags

 


/ A



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards