Amodernmyth

Alla inlägg under maj 2014

Av Fröken Svår - 8 maj 2014 19:04

Nu har jag varit gravid längre med pyret än med Albinsson. Med Albin gick jag över 6 dar men han är född på dagen. Pyret trivs väl bra så det är inget att göra åt! Sover dock jättedåligt och har fått lite förlossningsångest. Jag hade ju tippat att pyret skulle komma 5:e eller 8:e och jag fick fel. Vilket datum tror ni h*n kommer och vad tror ni det är för kön?  /A

Av Fröken Svår - 6 maj 2014 18:43

Hej hopp!


Tänkte bara titta in och säga att det inte kommit någon bebis. Här är det lugna gatan minsann. Var till mvc och blodtrycket var lite högt annars var allt tipp topp. Pyret ligger fortfarande neråt vilket är toppen! Så nu är jag på gott humör igen. Idag har jag hunnit storhandla ( och glömma mina två nya nagellack jag köpte på affären men som tur var så låg dom i kassan när jag åkte tillbaka). Tänk att tankarna är överallt och man glömmer en massa.



Bild från i fredags då Albin provade att sitta på taket, på pyrets enrummare.

.     


Ja annars händer det inte mycket. Känns väldigt overkligt att vi har pyret hos oss snart. Så nyfiken, är det en liten pojke eller en liten flicka! Nu ska jag iallafall mysa med vår lilla pojke som är så otroligt rolig. Detta måste väl vara den roligaste tiden när munnen går hela tiden :D


 


/ A

Av Fröken Svår - 2 maj 2014 20:19

2 maj vilket är pyrets beräknade födelsedatum men h*n trivs bra där inne i magen fortfarande.



Dagens bild , 40 fulla veckor och jag har fortfarande minus 1 kg sen inskrivningen!

 


I onsdags var det valborg och solen sken på eftermiddagen så då satt vi ute och solade och sparkade fotboll med Albin innan vi gjorde en god middag och sen tog på oss och gick och tittade på majbrasan. Albin fiskade i båda fiskdammarna (leksak och godis). Så träffade vi på kusinerna som dom sprang av sig lite energi också. Sen blev det kallt men vi gav inte upp utan väntade till dom tände brasan. Sen hann vi precis hem innan regnet!


 



Regnet som senare på kvällen blev till snö!! Usch det är inte välkommet nu. Jag vill ha garanterad värme så man kan börja köpa hem blommor och plantera och njuta av att äta ute igen. Det snöade när vi vaknade också....


 

I går fyllde min kära mor 63 år och vi var bjudna dit på supergod smörgåstårta och sen vanlig tårta också. Man var så full i magen när vi gick hem så det behövdes ingen middag för mig och Jens. När vi åkte från mamma och pappa så åkte vi runt och letade efter hästar som Albin kunde kolla på. Han är verkligen tokig i djur och då speciellt hästar och hundar. Vi hittade även Vallby radiostation mitt ute i ingenstans vilket vi tyckte var lite roligt :)


När han stod här så sa han : " Jag älskar dom här två hästarna "   

 


Idag var Jens ledig så vi styrde kosan mot Västerås och Vallby friluftsmuseum. Underbart ställe och vi hade tur med vädret. Helt gratis och massa djur och fin miljö. Riktigt lyckat. Efter det åkte vi och åt lunch och shoppade en massa i Erikslund. Albinson somnade skönt i sittvagnen inne på ikea. Så otroligt duktig. Aldrig nått gnäll utan bara poff så låg han och sov!


Kör en bildkavalkad ....

 


 


 


 


Man njuter när man tar vara på dagen till fullo och umgås med sin älskade familj. Det finns inget bättre!


/  A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards