Amodernmyth

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Fröken Svår - 1 december 2012 19:14

Just ja ni kanske undrar hur det står till med min hand såhär 1 vecka och 2 dagar sen jag brände mig och jodå det läker på bra men gör lite ont då och då...



Idag har varit en underbar dag då vi vaknade så utvilade. Vi får ju sova länge på morgonen men oftast så känner man sig inte helt utvilad som man gjorde idag. Albins hosta är så jobbig för honom och jag tycker så synd om honom. Lördagen började med frukost och sen vidare till affären för att handla lite mat och sen vidare ner på stan för lite julmarknad! Gissa grisens vikt och sen köpte jag en julduk.



Sen kom vi hem och Albin provade på att känna på snön. Han gillade det och det verkar som han kommer bli en lika stor vinterfantast som sin mor och far ;)


   


Så kom vi hem och åt lunch och började baka saffranssnurror med vitchoklad. Blev väldigt lyckade och mycket enklare att göra än lussebullarna. Så det blev en sån och glögg på eftermiddagen sen. Kan säga att glöggen med hallon & salt var sjukt god även fast man inte hade i nått stark! Har nu köpt hem två flaskor till, muums!



Efter det så vart det en tur upp på vinden för att leta fram adventssakerna eftersom vi inte är hemma imorgon. Så nu är det pyntat och mysigt. Tycker det kommer in en helt annan värme i hemmet när det kommer fram adventsstakar och stjärnor!  En och en annan tomte kom fram också!  Albin vart förtjust i denna tomte i köket! :)


    


Idag var den bästa dagen på mycket länge. Känner ett sånt lugn inombords och det underbara vädret gör det hela komplett! Jag älskar vintern,  julen och min underbara familj!    


I morgon åker vi på julbordskryssning över dagen med Jill, Henric och deras lille William. Ska bli mysigt och trevligt! :)


Ha det underbart! / A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards